Milyen szempontok alapján érdemes 2023-ban irodát bérelni?

A rugalmasság és mobilitás jegyében – amely a 21. századi életforma két legfőbb mozgatórugója – számos lehetőség nyílik a home office gyakorlására. Ennek ellenére vagy talán éppen ezért, az irodakultúra mégsem hanyatlik, sőt újra virágkorát éli. A Covid-járvány adta elszigeteltség és a kényszerből otthonról végzett munka rámutatott, mennyire fontos a személyes találkozás a munkahelyi közösség szempontjából.

Jogosnak tűnhet a kérdés: miért lehet fontos egy irodahelyiség ma, amikor a meetingektől kezdve a dokumentumok rendezéséig minden megoldható a világhálón? Nos, bár igazán hasznos, hogy napjainkban lehetőség nyílik erre a megoldásra, tény: a rendszeres találkozások megléte hatékonyabb együttműködést, egyértelműbb párbeszédeket, kézzelfoghatóbb tanulási lehetőséget biztosít. Alapvetően az emberi kommunikáció szabályai, sémái a személyes kapcsolódással együtt alakultak ki: ezért sokkal komfortosabb, sikeresebb és időhatékonyabb, ha egy fontos megbeszélés offline, személyes találkozás keretében zajlik.

Mire figyeljünk az irodabérlésnél?

Ha meghozzuk a döntést, hogy cégünknek, vállalkozásunknak irodát bérlünk, a tökéletes választás folyamata egyáltalán nem egyszerű, hiszen számos szempontot figyelembe kell vennünk. Nézzük, melyek ezek!

Elhelyezkedés

Az, hogy hol foglal helyet az ingatlan, amelyet irodaként használunk majd, igazán lényeges tényező. Egyrészt érdemes mérlegelni a koordinátákat a vállalkozás szempontjából: kik képezik a célcsoportot, kell-e számítani az ügyfelek megjelenésére? Ebben az esetben még inkább fontos a jól megközelíthető helyszín, nemcsak a saját lakásunkból kiindulva, hanem a partnerek számára is, akik szívesebben érkeznek meg egy könnyen elérhető, frekventált helyen működő irodába. 

Másrészt vegyük figyelembe azt is, honnan érkeznek dolgozóink: ha nagyvárosról van szó, érdemes egy közlekedési csomópont közelében irodát bérelni. 

Az iroda mérete

A hely nagysága nyilván a cég alkalmazottainak számától is függ, azonban ne feledjük: a mai rugalmas világban többféle módon is használhatunk egy irodát, nem csak a klasszikus nyolcórás munkaidőben. Tehát, ha a munkakör lehetővé teszi a home officet, nyugodtan kereshetünk kisebb és megfizethetőbb ingatlant, a munkarendet pedig beoszthatjuk úgy, hogy az otthoni munka és az irodai lét váltsa egymást. Természetesen a közös meetingekhez szükség lesz egy nagyobb, tárgyalóként használható helyiségre is, azonban nem kell csendes, elkülönített zugokat kialakítani minden egyes főre. 

Állapot, jellemzők

Az irodabérlés esetén – csak úgy, mint a lakáskeresés, vagy a házépítés során – érdemes hosszú távon gondolkodni. Tehát egy jól szigetelt, jó építésű, modern eszközökkel felszerelt bérlemény, bár sokszor drágább, a rezsit tekintve például kevesebb anyagi ráfordítást jelent. De mindenképpen vegyük figyelembe a fűtés módját, illetve a lehetséges energiafelhasználás mértékét is. Például: egy jó fekvésű, fényes iroda borsosabb árú lehet, de lényegesen kevesebb villanyfogyasztással járhat.

Professzionális segítség

Ahogy a lakáskeresésben igazi megváltást jelenthet egy jó ingatlanos, úgy az iroda kiválasztásában sem kell magunkra vennünk minden terhet. Van lehetőség segítséget kérni kifejezetten erre a területre szakosodva. Az Offie csapata például pontosan ezt tűzi ki célul: megtalálja adott vállalkozás számára a legmegfelelőbb irodai megoldást, mégpedig a lehető leggyorsabban.

Szomszédok

Mindenképpen mérjük fel, hogy a házat, ahol az irodát bérelnénk, kik használják még. Lakóházként működik, vagy esetleg más cégek foglalnak benne helyet? Amennyiben egyéb vállalkozás is helyet kapott, vegyük figyelembe, hogy zajjal járó munkát végeznek-e. Lehetséges számunkra itt a koncentrált munkavégzés? 

Zöld megoldások

A fenntarthatóság a munka világában is egyre fontosabb szempont. Amennyiben olyan bérleményt találunk, amely többféle zöld megoldással él – például napelemek, energiatakarékos izzók – jusson eszünkbe: ezek a tényezők szintén hosszú távon jelenthetnek előnyt mind anyagi szempontból, mind a vállalkozás profilját tekintve.  Ha szakértő segítséget veszünk igénybe – például az Offiehoz fordulunk –, a különböző feltételek, körülmények összehasonlítását is elvégezve teljes képet tudnak adni arról, melyik alternatíva éri meg leginkább.

Formáljuk tökéletesre!

Ha a megfelelő ingatlan a miénk, jöhet a berendezés. Különösen népszerű irány most a rugalmas munkavégzést előtérbe helyező irodák kialakítása: amikor a funkciók akár másodpercek leforgása alatt változtathatóak egy helyiségen belül. Például így lehet a 4-8 fős open office jellegű térből egy perc alatt 10 fős tárgyalószoba.

A minimalista vonal mellett az irodákban is egyre inkább teret nyer az indusztriális stílus. Ennek köszönhetően a természetes anyagok, valamint a régi dolgok felhasználása egyaránt népszerűvé vált az irodabútorok esetében. 

Ha a fenti szempontokat tudatosan végiggondoljuk, biztosan jól választunk. Ne feledjük, nem kell egyedül döntenünk: valódi szaksegítséggel – mint amilyen az Offie is – energiát és időt spórolhatunk, valamint nagymértékű stressztől óvhatjuk meg magunkat. Az irodánk kiválasztása fontos lépés, hiszen a szakmai szempontok mellett a közösségi összetartás is létfontosságú feladat egy munkahelyen.

- bdpst24.hu

Check Also

A migráció kérdése az európai politika homlokterében

Egyre erőteljesebb fellépés az illegális bevándorlás leküzdésére Az uniós vezetők a mai naptól kezdődő kétnapos …