4 téli hobbi, ami az egészségünkre is hatással lehet

A téli beköszöntése ugyan a benti programok időszakát hozza el, azonban van néhány hobbi, amit még a december eljövetelével is bátran űzhetünk a szabadban, hogy egészséges és energikus mindennapokat teremtsünk. Melyek ezek? Alábbi cikkünkből pontosan kiderül!

1. Sétálás

Télen igazán különleges hangulata lehet a sétáknak, hiszen a hófehérbe öltözött táj már önmagában lenyűgöző, és remek kikapcsolódást jelenthet, ha minden nap legalább 20-30 percet sétálunk a szabadban. A sétálás pedig az egészségünkre is pozitív hatással lehet, hiszen átmozgatja a bent töltött idő miatt kicsit ellustult izmainkat és ízületeinket.

Ráadásul az alvásunk minőségét is javíthatja, ha naponta néhány kilométert gyaloglunk. Akár munka előtti feltöltődéshez vagy kora esti levezetéshez is tökéletes választás, ha kimozdulunk egy kicsit, ezért a sétálás az első és az egyik legkönnyebben űzhető hobbi, amit télen is minden nap választhatunk.

TIPP: Probiotikumok segítségével erősíthetjük az immunrendszerünket és támogathatjuk a bélflóránkat is, hogy télen is egészséges, energikus és kiegyensúlyozott mindennapokat teremtsünk.

2. Futás

Ha magasabb fokozatra szeretnénk kapcsolni, akkor a futás vagy kocogás jelenti a megoldást. A rendszeres futás egyrészt javítja a vérkeringésünket, másrészt pedig az immunrendszerünket is hatékonyan erősíti. Persze a téli hidegben sokkal nagyobb kihívás futni, mint a kellemes tavaszi vagy kora őszi időben, azonban még a december beköszöntével sem érdemes lemondanunk róla.

A legfontosabb, hogy futás előtt mindig melegítsünk be alaposan. Így az izmaink és ízületeink soha nem hidegen fognak terhelést kapni, ezzel pedig minimálisra csökkenthetjük a sérülések esélyét. Öltözzünk mindig rétegesen futónadrág és megfelelő aláöltözet, illetve kesztyű viselésével. Azonban ne vigyük túlzásba, hiszen mozgás közben 1-2 fokkal mindig feljebb kúszik a testhőmérsékletünk, ezért ha túl rétegesen öltözünk, a verejtékezés miatt pillanatok alatt megfázhatunk a hidegben.

3. Síelés

A legnépszerűbb téli sport természetesen a mai napig a síelés. Szerencsére hazánkban is számos kiváló sípálya található, többek között a bánkői és a dobogókői, illetve az eplényi sípálya is. A síelés pedig még a kezdők számára is hatalmas élményt jelent, hiszen gyönyörű téli tájakat csodálhatunk meg, miközben aktív mozgással töltjük az időnket.

Akár a két ünnep közötti szabadidőnket is síelésre fordíthatjuk, ha bérelünk egy hangulatos kis kabint vagy szállodai szobát a hegyekben. Ha igazán exkluzív élményre vágyunk, akkor a környező országokban található valódi síparadicsomok egyike mellett is letehetjük a voksunk. Érdemes kiemelni az osztrák és a svájci, továbbá a német és olasz síparadicsomokat is, ahol bármelyiket is választjuk, a színvonalas szórakozás minden esetben garantált.

Ha extrém sportot keresünk, válasszuk a snowboardozást!

  • A snowboardozás hatalmas adrenalinlöketet adhat, ezért ha unjuk a síelést, vagy csak ki szeretnénk magunkat próbálni egy igazán különleges sportágban, mindenképpen ajánlott legalább egy esélyt adni a dolognak. Lehet, hogy pont ez lesz az a téli hobbi, amit még hosszú évek múlva is ugyanolyan lelkesedéssel fogunk űzni.

4. Kirándulás

A hófödte erdők látványa önmagában lenyűgöző, egy kiadós túrázás során pedig szebbnél szebb helyeket járhatunk be. Hazánkban kifejezetten érdemes ellátogatni Lillafüredre és Dobogókőre, illetve a Dunántúl legmagasabb pontjára, Írott-kőre is.

A kirándulás szintén hozzátesz az egészségünkhöz testi és lelki szempontból is. A mozgás már önmagában egészséges, az új helyek felfedezése pedig relaxációs programként is kitűnő választás. Túrázás közben pedig jókat beszélgethetünk és finomabbnál finomabb teákat kortyolgathatunk, hogy hazaérve valóban feltöltődve és frissen vághassunk bele a tél hátralévő részébe.

TIPP: Ha kirándulni készülünk, mindenképpen szerezzünk be minőségi túrabakancsot, és vigyünk magunkkal váltózoknit és váltóruhát is. Ha úgy érezzük, hogy átáztunk, azonnal cseréljük szárazra a nedves ruhadarabjainkat, hogy elkerüljük a megfázást.

A fenti hobbik űzésével még az igazán fogcsikorgató téli hónapokban is hatékonyan támogathatjuk az egészségünket, hogy a decembertől február végéig tartó időszak ne a betegségekről és a bezárkózásról szóljon, hanem az energikus és élettel teli mindennapokról. Tegyünk minden nap egy kiadós sétát, sportoljunk rendszeresen a szabadban, és támogassuk a szervezetünket vitaminok és probiotikumok segítségével. Így pedig még a legszürkébb téli napok is vidámak és színesek lesznek!

- bdpst24.hu

Check Also

Antimikrobiális üvegport fejlesztett ki az LG

Az LG Electronics (LG) fejlett anyagokkal foglalkozó üzletága PuroTecTM néven egy új antimikrobiális üvegport vezetett …