A fővárosi adventi vásárokon is kóstolhatók és beszerezhetők a legkiválóbb magyar borok

  • Kína a magyar bor egyik kiemelt célpiaca

Stratégiai jelentőségű a Magyar Bormarketing Ügynökség megjelenése a ProWine Shanghai Szakkiállításon – mondta Magyarország nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztosa a szakkiállítás keretein belül tartott sajtótájékoztatón, 2023. november 8-án.

Magyarország kormányzati szinten képviseltette magát a ProWine Shanghai Szakkiállításon, hiszen Rókusfalvy Pál nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos nyitotta meg az eseményre szervezett sajtótájékoztatót, és ezzel hivatalosan is elindította a Magyar Bor stand programjait.
A mintegy fél évezredes borászati hagyományokkal rendelkező közép-európai ország jelentős kormányzati forrásokat különített el a magyar bor nemzetközi marketingjére, a 2022 és 2026 közötti négyéves időszakra. Az e feladatra 2022 nyarán kinevezett kormánybiztos az első időszakban megalkotta a (magyar) Nemzeti Bormarketing Stratégiát, amelyet kiterjedt kutatásokra alapoztak annak érdekében, hogy átfogóan felmérhessék a magyar és nemzetközi borpiacot. Részletesen elemezték a szabályozási környezetet, vizsgálták a piacot a termelői, értékesítési, fogyasztói és kommunikációs szempontokból, trendeket elemeztek és lehetséges kitörési pontokat határoztak meg, majd a Magyar Bormarketing Ügynökséggel megkezdték a stratégia operatív megvalósítását.
Elemzésükben Kínát Magyarország egyik fő boros célpiacaként azonosították, ezért „stratégiai jelentősége van a marketingpolitikánk megvalósításáért felelős Magyar Bormarketing Ügynökség megjelenésének a Prowine Shanghai szakkiállításon: azért vettünk részt a rendezvényen, hogy minél szélesebb körben bemutathassuk folyékony értékeinket kínai barátainknak is, és marketingmunkánkkal egyaránt segíthessük a kínai importőrök és a magyar exportőrök munkáját” – fogalmazott Rókusfalvy Pál.

Goreczky Gergely, a Magyar Bormarketing Ügynökség vezérigazgatója a sajtóeseményen kiemelte: „kutatásainknak köszönhetően ismerjük és folyamatosan monitorozzuk a kínai piac keresleti oldalát, vásárlói igényeit. Erre a tudásbázisra építve definiáltuk azt a releváns termékportfóliót, amellyel elsődleges célunkat kívánjuk elérni, nevezetesen azt, hogy a magyar bor ismertségét és elismertségét innovatív eszközökkel, hatékonyan erősíthessük Kínában is”.
A ProWine Sanghaj kiállításon a Magyar Bormarketing Ügynökség különböző szakmai, kereskedelmi, illetve fogyasztói célcsoportot célzó aktivitásokkal mutatkozott be a borkedvelő közönségnek, ezzel növelve a Magyar Bor vonzerejét és versenyképességét. A kiállítás ideje alatt az érdeklődők különböző izgalmas szakmai programok révén, továbbá két fő termékvonal, a tokaji borok és a „bikavér” vörösbor cuvéek bemutatásával ismerkedhettek meg a magyar borokkal és azok gasztronómiai komponálhatóságával. A programból kiemelkedett a Tokaj Cocktail Masterclass, valamint Fongyee Walker MW Tokaj Masterclass-e és Edward Ragg MW Bikavér Masterclass-e. A prémium magyar borok, az érdekes programok és vezetett kóstolók tehát kiváló alkalmat kínáltak a vendégek számára, hogy a ProWine Shanghai ideje alatt közelebbről is megismerkedhessenek a kiváló magyar borokkal és megízlelhessék a híres Tokajit és a Bikavért!

- bdpst24.hu

Check Also

HA A VÁSÁRLÓNAK NEME LENNE, NŐ LENNE

FRISS: a családi kassza döntéshozói 85%-ban nők, akik mára már szinte követelik, hogy felelősen szólítsák …