Jamniczky Tímea: El kell kezdeni, aztán meg folytatni kell

  • A JCDecaux Hungary vezetője volt az Adom az arcom podcast vendége

Szigorúan beosztott napirend szerint él Jamniczky Tímea, az outdoor reklámeszközeiről ismert JCDecaux Hungary Zrt. vezérigazgatója. Mivel alapvetően maximalista, meg kellett tanulnia felsővezetőként nemet mondani, hogy maradjon ideje önmagára. Két évvel ezelőtt vezérigazgatói pozíciója mellett elindította saját fenntartható divatmárkáját a LaVidaYarn-t is. Az üzletasszony erről az Adom az arcom podcast-ban beszélt, amelyet Tóth Balázs, Magyarország vezető portréfotósa indított. 

„Félóránként vagy óránként van megbeszélésem, akkor jön az asszisztensem és küld engem a következőre.” – meséli Jamnicky Tímea – „De engem ez nem frusztrál, így érzem jól magam, és amikor este lefekszem, akkor azt érzem, hogy teljes értékű volt a napom. Mivel a férjem is elfoglalt cégvezető, előfordul, hogy nemet kell mondanunk rendezvény-meghívásokra, egyszerűen nem tudunk ott lenni az összes üzleti rendezvényen.”

Tímea a cégvezetés mellett a JCDecaux Hungary arca is, aki nemcsak a vállalatot, hanem annak Libri-vel közös az Álljon meg egy novellára! pályázatát is képviseli. Arról, hogy mennyire nehéz volt nyilvánosan képviselni a céget, így mesélt: „Az ügynökségünk ötlete volt, hogy adjam az arcom a márkához, mert az arc, a megjelenés hozzátartozik a brand építéshez, úgyhogy bele kellett állnom. Az elején ez még kívül esett a komfortzónámon, de idővel rutint szerez az ember. Úgyhogy másoknak is azt tudom tanácsolni, el kell kezdeni, aztán meg folytatni kell.”

Jamnicky Tímea

Tímea néhány évvel ezelőtt indította el saját, prémium, fenntartható divatmárkáját, a LaVidaYarn-t, amely kézzel készült, horgolt női táskákat forgalmaz. Az első darabokat még ő maga készítette, miután édesanyjától megtanult horgolni. „Két évvel ezelőtt rábeszéltem édesanyámat, aki régóta horgol, hogy készítsen nekem egy kenyereskosarat.” – mondja az üzletasszony – „És amikor hazamentem vidékre, kérdezte, nem akarom-e ezt én is megtanulni. Így kezdtem esténként horgolni, ez egyfajta kikapcsolódás volt a pörgős napok után. Az első táskám piros volt, így amikor megjelentem vele egy-egy rendezvényen, azonnal kiszúrta mindenki. A barátnőim rábeszéltek, hogy kezdjek ezzel valamit, indítsak egy webshopot. Ehhez alkotótársakat kerestem, nyugdíjas néniket, akik tudnak ilyet készíteni.” 

Két éve aztán elindult a divatmárka. „La vida spanyolul életet jelent, yarn angolul fonalat, úgyhogy az élet fonalát horgolgatjuk, kötögetjük a nénikkel. A Vida pedig az én családnevem, úgyhogy benne vagyok én is.” – meséli Tímea – „Így született meg a márka, de hozzá céget, weboldalt, webshopot kellett indítani, online fizetést intézni.  Azt se tudtam, hogy kell ezeket csinálni, de hajtott a vágy, hogy mindet megtanuljak. Sokszor rámegy az estém vagy hétvégén, mert ma is én csomagolom, postázom a táskákat, de azért már van mögöttem egy csapat is.” 

Jamnicky Tímea

A podcast alatt természetesen szóba került a fotózás is. Tímeáról hét évvel ezelőtt készített először fotót Balázs, majd most a podcast előtt újra, ezeket a beszélgetés során ki is elemezték. A beszélgetésből az is kiderült, hogy milyen kihívásokkal nézett szembe a cégvezető, többek között a portréfotózások kapcsán, hiszen kamera elé állni még a rutinos szereplőknek sem komfortos. Majd szó esett még a cégvezetésről, mentorálásról és az UNICEF-ről, amelynek az üzletasszony kuratóriumi elnöke. 

A podcast beszélgetés meghallgatható:

https://www.tb-photo.hu/adomazarcom

https://www.youtube.com/watch?v=0SjP4qajQuw 

https://podcasters.spotify.com/pod/show/adom-az-arcom

https://www.listennotes.com/podcasts/adom-az-arcom/hiszek-abban-hogy-vissza-r8XRf50OIgB/

- bdpst24.hu

Check Also

Arany szintű minősítést szerezett a Budapest ONE irodaház akadálymentesség szempontjából

A Budapest ONE irodaház megszerezte az Access4You legmagasabb, arany fokozatú minősítését. Ennek megfelelően a speciális …