A cégek közel fele növeli a munkáltatói márka büdzsét jövőre

  • Mindössze 7%-uk tervez csökkentést

A toborzási igények ugyan iparáganként eltérőek, a fluktuáció elleni küzdelem és a kulcsemberek megtartása közös pont. Idén is elkészült a Brandfizz Employer Branding Compass Országos Munkáltatói Márka felmérés. 

A válaszadó cégek 14 iparágat, 23 692 milliárd forint árbevételt és 257 408 foglalkoztatotti létszámot fednek le. 

Emelkedik az employer brandingre fordított büdzsé

A 443 szakember bevonásával elkészített országos felmérésből kiderül: akkora kihívást jelent az új munkaerők megtalálása és a már meglévő szakemberek megtartása, hogy ehhez már nem elég jó munkahellyé válni, ezt meg is kell mutatni, fel is kell hangosítani. A munkáltatói márkaépítés szerepe tovább erősödik a vállalati szektorban: a megkérdezett cégek közel fele (47%) a folyamatos gazdasági kihívások ellenére is növeli az employer branding támogatására fordított büdzséjét 2025-ben, csökkenést mindössze 7%-uk tervez és mindössze 2% nem költ rá.

„A cégek nem véletlenül növelik employer branding büdzséjüket 2025-ben: tehetségekre mindenkinek szüksége van és ehhez láthatóság kell, no meg hitelesség. Compass felmérésünk óvatos optimizmust jelez a jövő év vonatkozásában. Többen terveznek létszámbővítést (56%), mint 2024-ben (53%), de vannak szektorok, ahol inkább a kulcsemberek megtartása van porondon. A Z generáció berúgta a munka világának ajtaját, ezzel együtt rövidültek az átlagos munkavállalói életciklusok. Hosszú távú trend a fluktuáció folyamatos növekedése, ezzel számolni kell” – összegzi az idei felmérés legfontosabb tanulságait a Brandfizz ügynökség egyik alapítója, Horváth Ádám.

Fontos a mérés és az eredmény

Ahogy a munkáltatói márkaépítésre fordított büdzsé növekszik, úgy erősödik az igény és az elvárás afelé, hogy a vállalat, mint munkáltató egyre gyakrabban, egyre több felületen és mérhetően jelenjen meg. Amíg tavaly a fluktuáció visszaszorítása szerepelt az eredményességi mutató második helyén, addig idén a jelentkezők számának növelése után (56%) az ismertség (48%) került a lista második helyére. Az employer branding a legtöbb vállalatnál továbbra is a HR felelősségi köréhez (47,8%) tartozik és  jelentősen megnőtt azoknak a cégeknek a száma (9% vs tavalyi 1%) is, ahol a munkáltatói márkaépítésért külön, önálló szakterület, vagy erre dedikált szakember felel. A vállalatok közel fele (42%) külsős, az employer branding területére specializált ügynökséget is bevon a munkafolyamatokba.

AI: igény van, szabályozás nincs

A mesterséges intelligencia szerepe az employer branding területén is jelentős, a válaszadók több mint fele, 57%-a használ valamilyen AI eszközt, igaz ugyan, hogy egy részük (38%) mindenféle szabályozás nélkül. A képzési igény is ezen a területen a legjelentősebb: a cégek 47%-a a mesterséges intelligenciával, 40%-a a belső kommunikáció hatékonyságának növelésével, 30%-a pedig az onboardinggal kapcsolatban biztosítana legszívesebben tréningeket a csapatának.

„A vállalatoknak a toborzás mellett továbbra is hatalmas kihívást jelent a kulcsemberek megtartása. Az idei felmérés is megerősíti, milyen fontos szerepe van az employer brandingnek egy vállalat hosszútávú, profitábilis működésében és rávilágít néhány új, például technikai fejlődéssel járó kihívásra, amellyel kapcsolatban a területen dolgozó szakemberek közös gondolkodására, összefogására van szükség. Azt látjuk, hogy 2025-ben a HR-nek a költségcsökkentés helyett a szinergia tartalékok kihasználására kell koncentrálnia” – teszi hozzá Zvezdovics Anita, a Brandfizz ügynökség másik alapító tagja. 

A felmérés innen tölthető le.

Brandfizz Employer Branding Compass felmérés

15 IPARÁG képviseletében, 443 cégvezető, HR és marketing vezető, illetve munkáltatói márkaépítéssel foglalkozó szakértő részvételével végzett országos felmérés, melynek célja, hogy segítsen a vállalatoknak még jobb munkahellyé válni. 

- bdpst24.hu

Check Also

A Balatonra csábítja az üzleti utazókat a Mövenpick BalaLand

A balatoni térség egész éves látogatottságának bővítésére és az üzleti utazók megszólítására törekszik a Mövenpick …