Fővárosi Turisztikai Kerekasztalt és Budapest Kártya partnertalálkozót tartott a Budapest Brand

  • Turizmus Világnapja 2024: Fővárosi Turisztikai Kerekasztalt és Budapest Kártya Partner találkozót tartott a Budapest Brand

Szeptember 26-án, a Turizmus Világnapja alkalmából megtartották az éves Fővárosi Turisztikai Kerekasztalt és Budapest Kártya partnertalálkozót. A Madhouse Bistro & Craft Beer Barban a szektort érintő fontos és aktuális témákról adtak elő a meghívott szakemberek: Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke, Csendes Olivér, a Visit Hungary nZrt. vezérigazgatója és Faix Csaba, a Budapest Brand vezérigazgatója. A Budapest Turizmusáért Díjat Dr. Kiss Kornélia kapta idén.

Budapest Brand: a fővárosi turizmus sikerei
Faix Csaba, a rendezvény házigazdájaként ismertette a cég elmúlt öt évét – a turisztika szemszögéből: főbb sikerként kiemelte az információs iroda és közterületi pultok megújítását, bemutatta a Budapest Card friss, mai arculatát, mely illeszkedik egy modern európai fővároshoz, és méltatta az új kiadvány portfóliót. 

“Négy és fél éve volt az első hasonló rendezvényünk, azóta nagyon nagy utat járt be a Budapest Brand – mondta el Faix Csaba, majd felidézte, hogy a Covid-járvánnyal kezdődött minden, azt követte az ukrán-orosz háború, és azóta gyakorlatilag a turizmus teljesen átalakult. “Digitalizáltuk a Budapest Kártyát, idén májusban pedig elindítottuk a Tourist Pass kártyát. Az új marketingstratégiánknak köszönhetően 1600%-kal nőtt az instagram elérésünk, a budapestinfo.hu weboldalt is átalakítottuk, ennek 140%-kal nőtt az elérése. Az online jelenlét erősítése mellett a nemzetközi influenszer és sajtó kapcsolatok bővítése is a sikeres működésünk része volt – számolt be.

“Kiváló hazai és nemzetközi szakmai partnerségeket alakítottunk ki, melynek köszönhetően 2025. áprilisában Budapesten tartja közgyűlését a City Destinations Alliance, amire kimondottan büszkék vagyunk” – tette hozzá a Budapest Brand vezérigazgatója.

A fővárosi rakpartok jövője
Balogh Samu, a Főpolgármester kabinetfőnöke a budapesti rakpartok fejlesztéséről tartott előadást. Beszámolt a jelenlegi szabályozásokról, illetve arról, milyen további tervei vannak a Fővárosi Önkormányzatnak a jövőre nézve. A Fővárosi Közgyűlés tavasszal fogadta el a Duna-parti Építési Szabályzatot (DÉSZ), amely 2025. január elsejétől lép életbe. A DÉSZ átalakítja és szabályozza a rakpartok használati módját és feltételeit. A Főváros célja, hogy erősítse a városlakók és a Duna kapcsolatát. Budapesten több kihasználatlan partszakasz is van, amelyet a jövőben szeretnének úgy kialakítani, hogy az embereknek több lehetőségük legyen a víz közelében tartózkodni. 

Visit Hungary: Digitális ökoszisztéma a cél
A Visit Hungary nZrt. nemzeti turisztikai marketingügynökségként a forgalomösztönzésért és országimázsépítésért felel. Csendes Olivér, a Visit Hungary vezérigazgatója bemutatta a cég profilját és jövőbeni terveit, valamint elemezte a 2024. január és augusztus közötti nyolc hónapos időszakot a hazai turizmus szemszögéből. Majd kifejtette, hogy már az előfoglalások alapján látni lehet, hogy az idei ősz és tél is erős lesz, ami azt is jelenti, hogy Budapesten 23% növekedés várható erre az időszakra a turizmusban. A brandet próbálják erősíteni, hogy a külföldi turisták még inkább kedvet kapjanak Magyarországhoz és Budapesthez.

A Visit Hungary kutatási és digitális innováció, üzleti együttműködések, valamint brand és marketing egységekből áll össze; a cél tulajdonképpen egy digitális ökoszisztéma létrehozása – vázolta a jövőt a vezérigazgató, és azt is hozzátette, hogy a turizmus mint szakma 400 ezer család megélhetését biztosítja ma Magyarországon, többek között ezért is nagyon fontos ágazat.

Átadták a Budapest Turizmusáért díjat
Dr. Bősz Anett főpolgármester-helyettes adta át az idei Budapest Turizmusáért Díjat, melyet évente a Turizmus Világnapjához kapcsolódóan egy olyan turisztikai szereplőnek ítélnek oda, aki hozzájárul a Budapest márka építéséhez. 

A díjat idén Dr. Kiss Kornélia vehette át, aki nem csupán kiemelkedő szakmai pályafutásával, hanem elkötelezettségével is részt vett a turizmus oktatásának és gyakorlati alkalmazásának fejlődésében. Dr. Kiss Kornélia a Budapesti Gazdasági Egyetem Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Karának (BGE KVIK) dékánja, okleveles közgazdász diplomáját a Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetemen marketing és turizmus szakirányon szerezte, tudományos fokozatát pedig a Szent István Egyetem Enyedi György Regionális Tudományok Doktori Iskolában nyerte el. Bősz Anett példaképként is méltatta a szakembert. 

A BGE KVIK csapatához 2022-ben csatlakozott a Turizmus Tanszék vezetőjeként. Szakmai tevékenysége a Turizmus Bulletin folyóirat szerkesztőjeként és főszerkesztőjeként is nyomot hagyott, valamint az elmúlt években részt vett a Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság és a Hungarikum Bizottság munkájában is. 2023-ban a turizmus.com az ország top 50 fontos turisztikai szereplője közé választotta.

Fotókredit: Képszerkesztőség

- bdpst24.hu

Check Also

új, digitális SZÉP kártya a piacon

Októbertől új külsővel jelentkezik a K&H SZÉP kártya. Az új sorozatnál a bankkártya termékekhez igazodó …