Innovatív együttműködés a nonprofit és a művészeti világ határán

Míg külföldön egyre inkább bevett gyakorlat, hogy vállalatok és szervezetek művészeti tanácsadókat alkalmaznak, Magyarországon ez a megközelítés még gyerekcipőben jár. Különösen ritka, hogy egy civil szervezet forduljon ilyen szakértőhöz. A United Way Magyarország azonban úttörő lépést tett, amikor felkérte a Kortárs Műgyűjtő Akadémia (CCA) alapító-igazgatóját, Gajzágó György művészeti tanácsadót, hogy irányítsa a szervezet kortárs művészeti stratégiáját. A mindkét fél számára inspiráló együttműködés követendő példával szolgálhat az üzleti szférának is.

„A stratégiai együttműködések, programjaink támogatások mellett, fontos bevételi forrásai szervezetünknek a jótékonysági aukciók. Ezeken a rendezvényeken festmények, szobrok, műtárgyak is megfordulnak, ezért mindenben professzionálisnak kell lennünk. Célunk, hogy aukcióinkon adományozóink biztosak legyenek abban, hogy felajánlásaik jó kezekben vannak, és értékálló műtárggyal térnek haza.” – nyilatkozta Nagy Andrea Gabriella, a United Way ügyvezető igazgatója.

Nagy Andrea elmondta, hogy a United Way jelenleg egy tanulási folyamaton megy keresztül, hiszen Magyarországon kevés olyan példa van, amit követhetnének. Ezért választották Gajzágó Györgyöt, akiben nemcsak egy kiváló kulturális szakembert látnak, hanem egy olyan külső tanácsadót is, aki friss szemlélettel és empátiával segíti a szervezetet.

Nagy Andrea Gabriella, Gajzágó György

A Kortárs Műgyűjtő Akadémia (CCA) már egy évtizede működik alapítványi keretek között, és céljai tökéletesen illeszkednek a United Way küldetéséhez. A CCA által nyújtott független művészeti tanácsadás nemcsak kulturális, hanem stratégiai és branding szempontból is innovatív és jelentős. Ez az együttműködés tükrözi azokat a társadalmi és üzleti trendeket, amelyek egyre inkább elismerik a kultúra és a művészet szerepét az üzleti kommunikációban.

„Tavasszal egy ötalkalmas Art&Business szabadegyetemet vezettem, együttműködésben a Hungarian Art and Business (HAB) kulturális központtal, ugyanis a változásokhoz mindenek előtt megértés kell.” – mondta Gajzágó György. „Folyamatosan követem a hazai gyakorlatokat, szorgosan gyűjtve a jó és rossz példákat, amelyekből egyaránt tanulhatunk.”

Tapasztalata szerint a hazai üzleti szektorban még kevesen ismerik fel a kultúra és művészet egyedülálló kommunikációs erejét. „Ma már nem elég, ha egy marketinges vagy kommunikációs szakember a legjobb tudása szerint végzi a munkáját. Bizonyos feladatokat felelősségteljesen ki kell szervezni. Nagyra értékelem a United Way őszinteségét és bátorságát, amellyel felismerték, hogy egyes dolgokat nem tudnak belső erőforrásokkal megoldani, ezért külső szakértőt kértek fel.”

Az együttműködés hivatalos bemutatkozására a közelgő őszi kortárs művészeti vásárokon, valamint a United Way éves jótékonysági gáláján, 2024. október 19-én kerül sor.

 Fotó: Mihalik Flóra

- bdpst24.hu

Check Also

A következő nemzedékek reálértelmiségét nevelik

most őket díjazzák 2,5 millió forinttal 24. alkalommal lehet jelölni a reáltárgyak legjobb oktatóit a …