Új AI alapú marketingtervező megoldást fejlesztett a Publicis Groupe CEE

A Publicis Groupe CEE – a magyar iroda közreműködésével – saját fejlesztésű, mesterséges intelligencia alapú marketingtervező platformot fejlesztett. A Vault a vásárlói magatartás pontos előrejelzésével, a piaci trendek átfogó elemzésével, a kampányok valós idejű optimalizálásának lehetőségével segíti a média- és kreatívipari cégcsoport ügyfeleit. 

A Vault interaktív grafikonokkal, médiatervezési eszközökkel és optimalizáló modullal segíti a költségvetés hatékony elosztását. Előre jelzi a marketingstratégiák várható eredményeit és automatikusan finomhangolja a kampányokat mesterséges intelligencia segítségével.

“A Vault újdonsága, hogy régiós szinten aggregált ökonometriai modellek (MMM) és mesterséges intelligencia segítségével kategóriánkénti összehasonlításokat kínál, lehetővé téve a megtérülés (ROI) alapú médiatervezést,” mondja Major Helga, a Publicis Groupe Hungary stratégiai igazgatója, a média üzletág képviseletében. “Ez jelentős előrelépés, mert így megtérülés alapon azonnal kimutatható az egyes médiacsatornák szerepe a kampányok során,  így látható a végleges eladásokhoz milyen mértékben járulhat hozzá például egy TV vagy egy social media kampány. Korábban az eddig drága ökonometriai modelleket és rengeteg adatot igényelt, ami nem mindig elérhető vagy kivitelezhető. teszi hozzá a platform fejlesztésében résztvevő szakember.

A modell legnagyobb előnye az ügyfelek számára, hogy jelentősen csökkenti megtérülés alapú médiatervezés költségeit és időigényét, hiszen hozzáférhetnek pontos és megbízható adatokhoz anélkül, hogy egyedi és költséges modelleket kellene létrehozniuk. Ez különösen előnyös azoknak a kisebb ügyfeleknek, akiknek nincs lehetőségük ilyen jellegű nagyobb befektetésekre, de szeretnék optimalizálni médiaköltéseiket és növelni kampányaik hatékonyságát.

Az eszközt a közép- és kelet-európai piacok igényeire szabták, figyelembe véve a régió sajátos dinamikáit és kihívásait. A fejlesztéshez a magyar csapat az eddig futtatott hazai ökometriai modell eredményeivel és helyi adatokkal is hozzájárult,  a folyamat során integrálták a különböző piaci szegmensekből származó adatokat, így a Vault tökéletesen alkalmazkodik a helyi és regionális ügyfelek igényeihez.

Maria Tudor, a Publicis Groupe CEE operatív igazgatója elmondta: „A Vault megtestesíti a cég ‘Power of One’ filozófiáját. Ez eszközt a lengyel Publicis Groupe adat- és elemzési csapata hívta életre, és elérhető minden csapat számára Közép-Kelet-Európában. A Vault a régió adatokban gazdagabb területeiről mintákat és trendeket tud behelyettesíteni kisebb piacokra – mint például Magyarország -, ahol ezek az adatok nem léteznek vagy nem elérhetőek, ezáltal versenyelőnyt teremtve a helyi ügyfeleinknek, akár helyben, akár több piacon működnek.”

Az új platform bemutató videója megtekinthető a YouTube-on.

https://www.publicisgroupe.hu/

- bdpst24.hu

Check Also

Hétvégén megnyitja kapuit a Gyárkert Kultúrpark

Hétvégén megnyitja kapuit Veszprém és a régió egyik legkedveltebb koncerthelyszíne, a Gyárkert Kultúrpark. A népszerű …