10 szempont, ami segít eligazodni 2023-ban a marketing világában

Napjainkban az online marketing a legkisebb és legnagyobb vállalkozások számára is ugyanolyan fontos. Mivel a felhasználók online jelenléte évről évre rohmason nő, ezért ha sikeresen meg szeretnéd szólítani a célközönséged, Neked is az aktuális marketing trendeket kell követned. Alábbi cikkünkben 10 fontos szempontot mutatunk be, amit mindenképp figyelembe kell venned 2023-ban a marketing stratégiád kialakítása során.

1. A social media jelenlét kötelező, mert a felhasználók egyre gyakrabban informálódnak onnan

A közösségi média használata is folyamatosan változik, hiszen már korántsem csak ismerőseink fotóinak nézegetése és posztjaik olvasása miatt nézünk fel a különböző platformokra. Egyre több felhasználó keres releváns tartalmakat egy-egy témával kapcsolatban a Facebookon és az Instagramon, illetve a TikTokon is – ezt a trendet pedig minden vállalkozásnak érdemes kihasználni. Sőt, kirajzolódni látszik egy olyan irányzat is, miszerint a cégek a jövőben már ügyfélszolgálatként is fogják használni a közösségi média platformokat.

2. Fizetett hirdetéssel könnyebben eléred a közösségi média felhasználóit

Sajnos a közösségi média algoritmusai egyre kevésbé szeretik ingyen népszerűsíteni a vállalkozások tartalmait, ezért jóval inkább a fizetett hirdetések felé terelik az oldalakat. Amíg néhány évvel ezelőtt még ingyenes posztolással, organikusan is rengeteg ember érhettünk el, addig 2023-ban már vajmi kevés esélyünk van fizetett hirdetések nélkül sikert aratni.

Mit jelent a PPC?

  • A PPC (Pay-Per-Click) hirdetések lényege, hogy csakis akkor fizetsz, ha valaki rákattint a hirdetésedre.

3. Készíts minél több tartalmat az egyes felületekre!

Legyen minél több tartalom a weboldaladon és a közösségi média oldalaidon is, hiszen az emberek szeretnek informálódni, ehhez pedig az internetet és a keresőmotorokat hívják segítségül. Ha egy-egy tartalmat érdekesnek találnak, akkor hosszabban is elidőznek rajta, hiszen úgy érzik, hogy valódi értéket kapnak.

Mire figyelj kiemelten?

  • Készíts olyan tartalmakat, amelyek lenyűgözik a célközönséged – akár szórakoztató vagy oktató jellegű tartalmakról van szó.
  • Edukáld a célközönséged a vállalkozásod témakörével kapcsolatban, hogy szakértői státuszt építs ki a szemükben.
  • Posztolj rendszeresen, azaz hetente legalább 2-3 alkalommal tégy közzé tartalmat a közösségi média oldalaidon.

4. Küldj hírlevelet, hogy közvetlenül informáld a közönséged!

A hírlevelek küldése még mindig egy rendkívül eredményes marketing eszköz, ha növelni szeretnéd a forgalmad. Fontos azonban, hogy a hírlevél rendszered automatizált legyen, és soha ne kézileg kelljen kiküldeni a tartalmakat. A hírlevelek megírása során figyelj arra, hogy a tartalmak edukatívak legyenek, illetve alkalmazz csalikat is. Továbbá kerüld a spammelést, és tartsd be maradéktalanul a GDPR szabályait.

5. Növeld weboldalad organikus forgalmát keresőoptimalizálással!

Az emberek naponta többször is használják megbízható társukat, a Google keresőt. Ha a vállalkozásod számára fontos kulcsszavakra való kereséskor nem vagy az első oldalon a találati listában, rengeteg vásárlót és ügyfelet veszítesz. Ha előkelő helyen szeretnél rangsorolni, azt a weboldalad technikai SEO-jának rendezésével és a célközönséged számára értékes tartalmak előállításával, illetve prémium linképítés segítségével teheted meg.

Mi az a prémium linképítés?

  • A linképítés a keresőoptimalizálás (SEO) egyik alappillére. A folyamat lényege, hogy minél több jó minőségű, hiteles weboldal hivatkozik a te oldaladra, annál hitelesebb leszel Te is a keresők szemében, így nagyobb eséllyel fogsz elől rangsorolni a keresési találatok között. A prémium linkek tehát a Google által kifejezetten megbízható oldalakról származó hivatkozások.

6. Készíts rövid videós tartalmakat!

A TikTok berobbanásával alaposan átíródtak a közösségi média trendek. A rövid, általában 30-60 másodperces videók népszerűbbek, mint valaha. Ezeket a rendkívül könnyen és gyorsan fogyasztható tartalmakat pedig előszeretettel osztja meg a közönség, hiszen nagyobb eséllyel nézik meg a felhasználók ismerősei, mintha egy 15-20 perces tartalmat küldenének számukra.

7. Használd a mesterséges intelligenciát és a chatbotokat!

Ne ijedj meg az AI-ban rejlő lehetőségektől, inkább ismerd meg és használd is ki őket. Vizsgáld meg, hogyan veheti le a terhet a válladról a mesterséges intelligencia. Chatbot használatával többé nem kell személyesen válaszolnod a gyakran felmerülő kérdésekre, vagy éppen a grafikus tartalmak előállításában jönne jól egy kis segítség? Az AI rengeteg területen támogathat!

8. Promotáld a termékedet influenszer marketing segítségével!

Ha népszerűsíteni szeretnéd a vállalkozásod, akkor egy, a célközönséged szemében megbízható influenszer közreműködésével mindezt egyszerűen megteheted. Ha az emberek bíznak az adott személyben, akkor a vállalkozásod számára is bizalmat szavaznak, így rengeteg új ügyfelet és vásárlót szerezhetsz.

9. Aktivizáld a közönséged interaktív eszközök használatával!

Egy kis játék sosem árt, ezért a kvízekben és versenyekben rejlő potenciált mindenképpen érdemes kihasználnod. A lényeg, hogy a közönséged aktívan vegye ki a részét, és élményekkel gazdagodjon a vállalkozásodnak köszönhetően. Időközönként vess be néhány interaktív programot, hiszen garantált sikert aratsz velük.

10. Felhasználó- és mobilbarát, gyors weboldal nélkül nem lesz hatékony a marketing

Ha rendelkezel weboldallal, könnyítsd meg a látogatók dolgát, és törekedj a minél gyorsabb és felhasználóbarátabb weboldal kialakítására. Ne feledd, hogy a felhasználók többsége már PC helyett mobilon netezik, ezért 2023-ban elengedhetetlen, hogy a weboldalad mobilbarát legyen.

Az utóbbi évek trendjeiből egyértelműen kirajzolódik, hogy közel sem elég, ha csak egyetlen marketing tevékenységre fókuszálsz a céljaid elérése érdekében. Egy jól működő marketing terv széleskörűen, összehangoltan alkalmazza az elérhető eszközöket. Azonban ne akarj mindent azonnal, mert az szinte biztosan káoszba fullad. Tervezd meg, hangold össze, végezd el, és légy büszke az eredményekre!

- bdpst24.hu

Check Also

NAV: „Rendszeres termék”

– elnevezés szerepelt a rakományjegyzéken, melyről kiderült, hogy valójában közel tízezer hamis ruhát jelent. Az …