HA A VÁSÁRLÓNAK NEME LENNE, NŐ LENNE

  • FRISS: a családi kassza döntéshozói 85%-ban nők, akik mára már szinte követelik, hogy felelősen szólítsák meg őket a reklámok
A B2W (Business to Woman) 2024-es, 4712 magyar nővel elvégzett reprezentatív piackutatásából egyértelműen kiderül, hogy a nők szerepvállalása az üzleti életben erősödött, lehetőségeik pedig félévente arra késztetik őket, hogy új célokat, új vágyakat fogalmazzanak meg maguknak, amikkel kiteljesedhetnek. Mindeközben túlvállalják magukat, a magánélet és a munka egyensúlyát pedig képtelenek egészségesen fenntartani. Ez kihat önbizalmukra, munkakapcsolataikra, párkapcsolatukra és az egész család mentális jóllétére.
A nők 68%-a számolt be arról, hogy érezte már magát „rossz háziasszonynak”, amikor nincs elég ideje a háztartásra, vagy a sok feladata mellett ételt rendel magának. Vidéki felsővezető nőknél ez az arány 71%. Az édesanyák pedig sokkal több időt szeretnének kisgyermekeikkel tölteni, emiatt folyamatos lelkiismeretfurdalásban élnek, 42% érezte már „rossz anyának” magát emiatt.
Mivel a nők 91%-a úgy érzi, hogy a reklámok manipulálják őket, és feleslegesen dörgölik az orruk alá hibáikat, változást szeretnének. Az a marketing, ami régen a FOMO-ra épült pedig egyenesen kiveri náluk a biztosítékot! A „Ne maradj le”, „Vedd meg, vedd meg!”, „Csak ma” szlogenek mára egyáltalán nem tekinthetőek felelős kommunikációnak, ugyanis a mai hiperfogyasztó nőknek így csupán 3 választása marad:
1. belesimulnak az elvárásokba és nem tudnak pénzügyekben előre tervezni
2. tudatos fogyasztókká válnak, célokat tűznek ki maguknak, optimistábbak
3. belerokkannak a vásárlás hajszolásába, így kényszervásárlókká válhatnak
Márpedig, ha belerokkannak, akkor megjelennek a testkép-, önértékelés-, és evészavarok, vagy épp a kórosan kényszeres egészségre való törekvések.
Pálfi Éva, a B2W alapítója és a B2W Fesztivál főszervezője szerint a cégvezetőknek, marketing szakembereknek óriási a felelősségünk abban, hogy a nőket támogassák, felemeljék és edukálják a témában, mely mindkét félnek érdeke.
„Ha a nőket végre felelősen szólítják meg a márkák, a kkv és multi cégek pedig a hűséges, visszatérő hölgy vásárlókkal számolhatnak – akiket sikerült végre jól megismerni – sokkal nagyobb bevételt képesek termelni. A nőket, mint piaci szegmest kiemelni mára egyáltalán nem úri bohóság, sokkal inkább józan ész kérdése” – mondta Pálfi Éva a Manna Fm reggeli műsorának egyik műsorvezetője.
2024. november 5-én megrendezésre kerülő ezerfős szakmai B2W Fesztiválon a 2025-ös üzleti trendek bemutatása mellett prémium kapcsolatépítésre is számíthatnak az oda látogatók. Az egész napos program fókuszában a 21. századi női fogyasztók, a VALÓDI NŐK állnak, akik mára rengeteg mindent csinálnak: háztartást vezetnek, karriert építenek, gyermeket nevelnek, tanulnak, gondoskodnak szeretteikről és a sor legvégén saját magukról.
Esemény linkjei:
+bővebb infók a B2W-ről: www.b2wfesztival.hu
Kiállítói megjelenés: www.b2w.hu/kiallito

- bdpst24.hu

Check Also

Tömegek indulnak útnak az őszi szünetben – Ezek a legnépszerűbb úti célok

Az október 26. és november 3. közötti őszi szünet időpontjai iránt élénk érdeklődés mutatkozik a …