- derül ki a CEBR felméréséből
Az Egyesült Királyságban élő fogyasztók, akik olyan platformokon vásárolnak, amelyek közvetlen értékesítési modellt (Direct Distribution Channel) használnak, mint például a Temu, évente körülbelül 1,40 millió forintot spórolhatnak. A megtakarítások a kisebb számú közvetítő miatt keletkeznek az ellátási láncban – derül ki a neves tanácsadó cég, a CEBR kutatásából.
A CEBR – a Temu megbízásából – elemezte a különböző értékesítési csatornák hatását az alapvető termékek kosarának árára a brit háztartások esetében. A kutatás kimutatta, hogy a Temu, amely közvetlen gyári értékesítési modellt (Direct Distribution Channel) alkalmaz kevesebb közvetítővel és hatékonyabb ellátási lánccal, sokkal alacsonyabb árakat tud biztosítani a fogyasztóknak, mint a versenytársak, amelyek a hagyományos IDC (Indirect Distribution Channel) modellt használják.
A különbség a közvetlen értékesítési csatorna modellje (a gyárból a fogyasztóhoz) és a közvetett értékesítési csatorna (több közvetítő) között
Több mint 120 ezer forint megtakarítás havonta
A brit háztartások továbbra is küzdenek a megélhetési költségek emelkedésével. A CEBR elemzése szerint azok a fogyasztók, akik olyan platformokon vásárolnak, amelyek közvetlen gyári értékesítési modellt használnak, mint például a Temu, évente akár 1,40 millió forintot (2 961 fontot) is megtakaríthatnak. Ez az Egyesült Királyság átlagos éves jövedelmének 11%-át teszi ki.
A kutatás azt is kimutatta, hogy a „gyárból a fogyasztónak” modellt használó platformokon történő vásárlás során:
- Az átlagos hónapban a fogyasztók több mint 120 000 forintot (247 fontot – a vizsgált kategóriák összes havi kiadásának 46%-át) spórolhatnak meg.
- A ruházati cikkekre havonta átlagosan több mint 35 000 forintot (79 fontot) lehet megtakarítani (a kategóriára fordított összes havi kiadás 48%-át).
- A rekreációs cikkek, kert és háziállatok kategóriában havonta több mint 20 000 forintot (39 fontot) lehet megtakarítani (a kategóriára fordított összes havi kiadás 48%-át).
A fogyasztók megtakarításait bemutató táblázat főbb vásárlási kategóriák szerint
– A fogyasztók költési szokásainak elemzése és az árak összehasonlítása különböző platformokon azt mutatja, hogy a brit háztartások közel 3000 fontot takaríthatnának meg évente, ha olyan platformokon vásárolnának, amelyek közvetlen értékesítési csatornákat használnak – magyarázta Nina Skero, a CEBR vezérigazgatója.
– A megfizethető, jó minőségű árukhoz való hozzáférésnek nem szabad kiváltságnak lennie. A világ vezető gyártóival való együttműködés és a felesleges költségek csökkentése révén biztosítjuk, hogy ezek a termékek mindenki számára elérhetőek legyenek – mondta a Temu szóvivője. – Reméljük, hogy minél több ember élvezheti az előnyöket, és anyagi korlátok nélkül jobb életet élhet azokkal a termékekkel, amelyekre szüksége van, és amelyeket szeretne – tette hozzá.
További előnyök a gyártók számára és az importvámo
A CEBR ügynökség elemezte a Temu platformon termékeiket kínáló eladók előnyeit is. A fogyasztókkal való interakció révén a Temu platformon keresztül az eladók és gyártók jobban megértették a fogyasztói preferenciákat és az egyes termékek iránti keresletet. Ez segítette őket abban, hogy pontosabban kielégítsék a vásárlók igényeit, és elkerüljék a túlzott készletezést, amely felesleges tárolási költségekkel járna.
A kutatás eredményei azt is kimutatták, hogy az Egyesült Királyság importvámstruktúrája nem magyarázza a legtöbb árkülönbséget a hagyományos értékesítési modelleket használó vállalatok és a „gyárból a fogyasztónak” modellt használó vállalatok, mint a Temu, között.
– Ahogy az online vásárlás dinamikusan fejlődik, és egyre népszerűbb választássá válik a fogyasztók körében, a hatékony értékesítési csatornák kulcsfontosságúvá válnak. A CEBR a Temuval együttműködve vizsgálta, hogyan profitálhatnak a brit fogyasztók a közvetlen gyári hozzáférést biztosító platformok vásárlásaiból – mondta Nina Skero, a CEBR vezérigazgatója.