Ezek a legbosszantóbb irodai jelenségek egy friss kutatás szerint

Ha dolgoztunk már irodában, jól tudjuk, hogy valahogy mindig éppen akkor adja meg magát a nyomtató, amikor teljesen betemet minket a papírmunka, és ide-oda kellene szaladgálnunk engedélyekért és aláírásokért. Amikor összecsapnak a fejünk felett az adminisztráció és a technikai problémák hullámai, a feszültséget csendben – rosszabb napjainkon hangosan – bosszankodva, néha egyenesen csapkodva vezetjük le. Ha így reagálunk egy helyzetre, jobb, ha tudjuk, nem vagyunk egyedül – egy friss kutatás szerint a magyarok jelentős részét hozzánk hasonlóan frusztrálják a tipikus irodai feladatok.

Ha szidtuk már a munkahelyünket a lassú kommunikáció, a kaotikus papírozás vagy a nehézkes szervezés miatt, új megvilágításba helyezheti a mindennapjainkat a TOPdesk Magyarország friss kutatása. Az eredmények szerint ugyanis a probléma nem egyedi: a magyar irodai dolgozók 80 százaléka elégedetlen ezekkel a folyamatokkal. A felmérés nem csak azt vizsgálta, milyen tipikus problémák bosszantják leginkább a magyar irodai dolgozókat, de azt is, hogyan kezelik az ebből fakadó frusztrációt. 

A legidegesítőbb tényezők

A kutatás szerint az bosszant minket a leginkább, amikor túl lassan kapunk választ a házon belüli megkereséseinkre, kérdéseinkre. Ráadásul a választ, amit kapunk, jellemzően nem is tartjuk kielégítőnek. De komoly fejfájást okoz az informatikai problémák megoldása is: tízből mindössze négy munkavállaló kap 24 órán belül megnyugtató választ az ilyen jellegű kérdéseire. Tehát jellemzően sokat kell várnunk arra, hogy például engedélyt kapjunk egy új program telepítésére a rendszergazdától, vagy, hogy hozzáférést kapjunk egy új nyomtatóhoz. 

Nem a legjobb barátunk a nyomtató

Nem véletlen az sem, hogy az irodai munkáról szóló sorozatokban gyakran dedikált részt kap a nyomtató technikai problémái körüli kálvária, ugyanis az IT-eszközök közül a nyomtatókkal gyűlik meg leggyakrabban a bajunk.  A második és harmadik helyen az új programok telepítése és a levelezőrendszerrel kapcsolatos fennakadások állnak. 

Bosszankodunk és káromkodunk

Amikor a munkánkat akadályozó problémával szembesülünk, nem igazán tudunk higgadtak maradni: a válaszadók kevesebb mint negyede képes erre a saját bevallása szerint. A legtöbben csendben bosszankodnak vagy káromkodással vezetik le a frusztrációjukat. A kitöltők egytizede úgy küzd meg a helyzettel, hogy kimegy pár percre a szabad levegőre, esetleg elszív egy cigit, de szerencsére csak 5 százalékuk kezd el ilyenkor csapkodni.

Még ma is papírozunk

Bár digitális megoldások végtelenül széles választéka áll rendelkezésünkre, a kutatás szerint még ma is ugyanolyan megszokott a papíralapú vagy akár a személyes ügyintézés, mint évekkel ezelőtt volt. A céges helyiségek és eszközök, például tárgyalótermek, projektorok, autók foglalását például a válaszadók negyede személyesen intézi az illetékesnél, az új munkavállalókat pedig még mindig gyakran papíralapú információs csomag várja. „A magyar irodai dolgozók alig több, mint 10 százaléka használ valamilyen digitális feladat- vagy szolgáltatáskezelő rendszert, holott ezek jelentősen megkönnyítik a mindennapos fennakadások kezelését, így a dolgozók összességében is elégedettebbek lesznek” – árulta el Zakrzewski Anita, a TOPdesk szolgáltatásmenedzsment platform értékesítési menedzsere.

Minden egy rendszerben

Ha tehát megelégelnénk az irodai káoszt, a lelki békénkhez és a gördülékeny munkához nagyban hozzájárulhat egy ilyen digitális rendszer. Képzeljük el, mennyivel könnyebbek lennének a hétköznapok, ha egyetlen felületen kérhetnénk hozzáférést rendszerekhez vagy dokumentumokhoz, jelenthetnénk be a papírelakadást a nyomtatóban, vagy adhatnánk le az igényünket egy új billentyűzetre a régi, már szinte darabokban lévő helyett. Nem kellene egy egész levélfolyamnyi e-mail ahhoz, hogy megtaláljuk az aktuális problémánkért felelős személyt – sőt, tulajdonképpen egyetlen e-mailt sem kellene írnunk. Búcsút inthetnénk a telefonálgatásnak, a hosszas várakozásnak és összességében a bosszankodásnak. 

- bdpst24.hu

Check Also

Visszatért Magyarországra a 9. Turkish Airlines World Golf Cup

a világ legjelentősebb vállalati golfversenye. Budapest bajnoka képviseli Magyarországot a Turkish Airlines World Golf Cup …