Műanyagmentes július: szemléletformáló kampányt indított a SPAR 

A SPAR Magyarország is csatlakozott a műanyagmentes júliushoz. Az egész hónapot felölelő szemléletformáló kezdeményezés célja, hogy az üzletek vásárlóinak és a vállalat több mint 14 ezer munkatársának figyelmét felhívják a műanyaghulladékok csökkentésének fontosságára.

A SPAR Magyarország fenntarthatósági programjának fontos részét képezi a felelős hulladékgazdálkodás, ezen belül is kiemelt cél a műanyaghulladékok csökkentése. Emellett a szemléletformálásra is nagy figyelmet fordít a vállalat. A SPAR Youtube oldalán elérhető ÖKO KALAND tízrészes animációs sorozat az óvodások és kisiskolások számára mesél olyan témákról, mint a szelektív hulladékgyűjtés fontossága, vagy az egyszer használatos műanyagok kerülése. A Nestlé Hungáriával közös Tervezz okosan! című – online szintén elérhető – kiadvány pedig hiánypótló ismertetőkkel és pénztárcabarát gyakorlati tippekkel támogatja a környezettudatos fogyasztói szokások kialakítását.

„A hulladékgazdálkodás területén nagy kihívást jelentenek a háztartásokban képződő műanyag hulladékok. Ezért vállalatunk a hónap első napjától elindította a Műanyagmentes július kampányát, amelynek keretében a vásárlóink és a csaknem 14 ezer munkatársunk körében igyekszünk felhívni a figyelmet a műanyaghasználat csökkentésének fontosságára. A kezdeményezésünk a SPAR honlapja mellett áruházi plakátokon, a vállalat Instagram oldalán, szórólapokon, valamint a MySPAR applikációban zajlik július hónapban” – ismertette Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.

A vásárlók számára a vállalat 99 forintos akciós áron kínálja az újrahasználható, könnyen tisztítható zöldség-gyümölcs tasak csomagot, amely mérsékli a nehezen lebomló hulladék mennyiségét. Egyúttal felhívják a vásárlók figyelmét arra is, hogy az ugyancsak újrahasználható pékáru zsákok alkalmasak akár zöldségek, gyümölcsök vásárlására is. A SPAR szerint az is fontos, hogy a vásárlók válasszanak újrahasznosított alapanyagból készült, többször használatos bevásárlótáskákat, illetve hogy eldobható palack helyett használjanak saját kulacsot.

A fogyasztói szokások átgondolásával, jól tervezett bevásárlásokkal, valamint környezetbarát termékekkel mindenki számára megvalósítható a minél kisebb mértékű hulladéktermelés. Ehhez is hasznos tanácsokat tesz közzé Instagram platformján a SPAR, amely a kampány során nyereményjátékkal is ösztönzi a tudatos vásárlóit. 

A vállalat a 14 ezer munkatársát is igyekszik megszólítani olyan hasznos, fenntarthatóságot ösztönző üzenetekkel, amelyek révén munkahelyükön és otthonukban is csökkenteni tudják a keletkező műanyaghulladékon túl a felhasznált papír és víz mennyiségét is. Ilyenek például a saját bögre és alumínium kulacs használata, az energiatakarékosság a szociális helyiségekben, a mértéktartó vízhasználat, a kevesebb liftezés és a hulladékok szelektív gyűjtése. A vállalat emellett 2024. július 22-én biodiverzitással és fenntarthatósággal kapcsolatos előadásokat is szervez munkatársainak, amelyeket visszanézhetővé tesz számukra. 

A SPAR ÖKO KALAND animációs sorozat a következő linken érhető el: 

A Nestlé Hungáriával közös Tervezz okosan! című kiadvány a következő linken érhető el: https://www.sparafenntarthatojovoert.hu/tervezzokosan/

A SPAR Instagram oldala a következő linken érhető el: https://www.instagram.com/sparmagyarorszag/

- bdpst24.hu

Check Also

A Cseles újdonsághullámmal emelkedik ki a nyári frissítők tengeréből

Tavaly ilyenkor egyértelműen a Cápák közöttből ismert felnőtt szörpös srácoknak köszönhettük a kedvenc italunkat, ami …