Az Etele Plaza az Év Bevásárlóközpontja

Az Etele Plaza érdemelte ki Az Év Bevásárlóközpontja – Fenntarthatósági fejlesztések díjat az Év Boltja 2024 versenyén. A zöld megoldásoknak és a folyamatos finomhangolásnak köszönhetően a komplexum már tavaly 15 százalékkal alacsonyabb fogyasztást ért el az alig két évvel korábbi indulási értékeknél.

Először mérettethették meg magukat a bevásárlóközpontok a Store Insider idén 10. alkalommal meghirdetett versenyén. A Fenntarthatósági fejlesztések díjat elnyerő, 2021-ben megnyitott Etele Plaza a bevásárló- és szórakoztatóközpontok legújabb generációját hozta el Budapestre, ahol a látogatókat korábban sosem tapasztalt látványvilág várja az elegáns előcsarnoktól, a divatos folyosókon át a GasztroPlacc-ig. Külső megjelenését a látványos dobozszerkezetek, valamint hazánk legnagyobb egybefüggő homlokzati üvegfelülete határozza meg, az épületen belül a terek lágy vonalvezetése egyedi belső hangulatot teremt. A több mint 150 üzlet mellett élelmiszer-áruház, éttermek, kávézók, fitneszterem, gyermekjátszóház és szolgáltatások széles köre is a vásárlók rendelkezésre áll. A 7000 négyzetméteres, 14 termes ETELE Cinema multiplex moziban többek között Dolby Atmos és 7.1 hangrendszerek, 4K lézer vetítési technológia, valamint pixelvezérelt fénytechnika nyújt egyedi moziélményt.

A bevásárlóközpont fejlesztésekor a digitális és dizájnmegoldások mellett a fenntartható működés is központi szerepet kapott. Ennek köszönhetően az Etele Plaza az első bevásárlóközpont Magyarországon, amely fenntartható megoldásaival a kiviteli fázisban is kiérdemelte az egyik legmagasabb környezettudatos épületminősítést. A BREEAM Very Good szigorú elvárásaival összhangban, az épület megvalósításánál külön figyelmet kapott a könnyű megközelíthetőség biztosítása, a fényszennyezés, valamint a közvetlen környezeti terhelés minimalizálása, az időtálló anyagok beépítése és a hulladék újrafelhasználásának elősegítése is. A minősítés megszerzése érdekében a bérlők is a fenntarthatóságra törekedtek az üzletek kiépítésénél. A tervezés alapját képezte, hogy a terek világosak, átláthatóak legyenek, az érintésmentesség pedig alapvető szempont volt.

Az Etele Plaza épületoptimalizálási rendszere (BMS) maximalizálja a komplexum hatékony működését. A bevásárlóközpont egy speciális hőenergiakört alkalmaz, ami a szellőzést és a hővisszanyerést ötvözi, így az épület hőmérsékletét és a szükséges hűtést vagy fűtést az időjárás és a bent tartózkodók számának függvényében optimalizálja, a világítási rendszerek működése is a kihasználtsághoz van igazítva. 

„Az Etele Plaza-t már az első pillanattól kezdve fenntartható bevásárlóközpontnak terveztük, fejlesztettük és üzemeltetjük, amit a mostani szakmai elismerés is visszaigazol. A rendszer finomhangolásával az Etele Plaza-ban 2023-ban 15 százalékkal alacsonyabb fogyasztást értünk el az indulási értékekhez képest. Ugyancsak az energiatakarékosság jegyében építettük be a LED világítást, a víztakarékos csaptelepeket és a jó hőtartású szigetelést is” – hangsúlyozta Borsos-Vámosi Dóra, az Etele Paza asset managere.

A szerkezet és az építési folyamat mellett a belsőépítészetben is megjelenik a környezettudatosság. A belső terekben a természetes anyagok használata és a strapabíró szövetek alkalmazása hosszú távon csökkenti a hulladéktermelést. Az ETELE Cinema mozitermek székeinél is kiemelt szempont volt a tartósság, ez vonatkozik mind a szövetek magas kopásállóságára, mind pedig az ülőbútorokban elhelyezett habosított anyagokra. 

A környezeti felelősség és design kapcsolata megmutatkozik az életudvar kialakításában is. A zöldfelületek megjelenésének fontos szerepe van, hiszen a természet elemei integrálódnak ezáltal az enteriőrbe. Lényeges volt a természetközeli anyagok használata, a fa és a kő nem csupán az asztalok kialakításánál volt központi jelentőségű, hanem a gipszkarton mennyezet is rendelkezik falamellás elemekkel. Az Etele Plaza teraszain összesen közel 4000 m2-en elterülő színes növénytakaró, díszfüvek, cserjék és fák várják a nagyközönséget.

- bdpst24.hu

Check Also

Júliusban karácsony? A forróság fűti az online kereskedelmet

A tartósan szélsőséges forróság nem csak a hőmérő higanyszálát tornázta fel, hanem az online vásárlási …