Közeledik az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj rajtja!

  • A Kékszalag Fesztivál keretein belül a szervezők sokszínű vízi és vízparti programokkal, gyorsasági versennyel várják a Balatonfüredre látogató érdeklődőket!

2024. július 18-án, 9:00 órakor Balatonfüredről rajtol Európa leghosszabb és legrégebbi tókerülő versenye az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj. A versenyen várhatóan közel 3000 sportoló, több mint 500 hajóval indul majd. A verseny távja légvonalban 155 km, limitideje 48 óra. Az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjra online és személyesen is lehet nevezni. A személyes nevezésre július 17-én szerdán 11:00 és 20:00 óra között lesz lehetőség a Kékszalag PORT-ban.

„Hazánk legismertebb vitorlásversenyén több, mint 30 különböző kategóriában mérhetik össze tudásukat a vitorlázók. A Kékszalag idén a második legfontosabb versenye a Magyar Vitorlás Szövetség számára, ugyanis 2024 az olimpia éve, melyre Magyarország komoly várakozásokkal tekint. A sportolók motivációja a táv teljesítésében más és más, de közös bennük a sportágunk és a természet iránt érzett tisztelt, elkötelezettség. Kiemelten fontosnak tartjuk, hogy a Kékszalag Nagydíjon a történelmi múlttal rendelkező klasszikus hajóktól, egészen a legkorszerűbb technológiákkal rendelkező vitorlásokon át, mindenki egyaránt képviseltesse magát. Szeretném megköszönni támogatóinknak, hogy mellettünk állnak és támogatják a Szövetség munkáját” – nyitotta meg a sajtótájékoztatót Haranghy Csaba, a Magyar Vitorlás Szövetség elnöke.

„A verseny névadó főtámogatója immár hatodik éve a Raiffeisen Bank. Zolnai György, a bank vezérigazgatója elmondta: a 2024-es futam is kifejezetten izgalmasnak ígérkezik. A versenyzőket sokféle digitális innováció segíti, amelyek lehetővé teszik, hogy a fedélzeti döntésekhez szükséges információk azonnal rendelkezésre álljanak a csapatok számára. A Raiffeisen Bank digitális szolgáltatásai is ezt az irányt követik: ma már a napi pénzügyek – egy mobiltelefon segítségével – akár egy hajóról is elintézhetők” – mondta Zolnai György, a Raiffeisen Bank Zrt. vezérigazgatója.

„A hagyományokhoz híven idén júliusban is visszatér Balatonfüredre az Audi, az 56. Kékszalag fő mobilitási partnereként. Az Audi által biztosított programelemek közül a rendezvény második napján, azaz 2024. július 19-én pénteken, ismét megrendezésre kerül az immár hagyományosnak számító Audi Speed Challenge gyorsasági verseny. Ugyanezen a napon, szintén Balatonfüreden mutatja be a négykarikás márka a magyar piac számára legújabb modelljét, a teljesen elektromos Q6 e-tront, amit szombattól a Vitorlás téren is kiállítanak. A Józsa Márton kormányozta Fifty-Fifty a Kékszalag rekordereként és tavalyi győzteseként idén is jó esélyekkel indul. Az Audi jó szelet és sok sikert kíván szponzoráltjának a címvédéshez! – nyilatkozta Uzoni Eszter, a Porsche Hungária Senior PR menedzsere.

„A Kékszalag bár hagyományos viadal, valójában 1934 óta a technológiáról szólt: a balatoni tókerülésben diadalmaskodni csak a legkifinomultabb technika és a tudás kombinációjával lehet. Most, 2024-ben a Telekom szakértelme és kiváló minőségű hálózata lehetővé teszi, hogy a hajók legénysége, a szervezők, versenybírók és a nézők mind a vízen, mind a digitális térben a lehető legtöbb információhoz jussanak és a kapitányok ez alapján navigálhassanak, a parton vagy az otthon izguló nézők és szurkolók pedig igazi sportélményt kapjanak.” – mondta Fegyver Csaba a Magyar Telekom stratégiai projektekért felelős értékesítési vezetője.

„A Dockyard a hegyek, vizek sportjaihoz öltöztet, a vitorlázás így kiemelt sportágunk. A Magyar Vitorlás Szövetséggel együttműködésünk már évtizedes múltra tekint vissza, így külön öröm számunkra, hogy a Nautica márka immár harmadik éve a Kékszalag Raiffeisen Nagydíj támogatója, második éve pedig a hivatalos versenypóló szállítója. A közös együttműködés megvalósulásával úgy érezzük, mi is hozzá tudtunk tenni valamit a verseny színvonalának emeléséhez.” – mondta Maróty Miklós, a Dockyard ügyvezető igazgatója.

„Immár negyedik éve hirdetjük meg a Kékszalag KPMG Fair Play Díjat, mert töretlenül hiszünk abban, hogy az igazi verseny szellemiségének alapja az integritás, a bizalom és az együttműködés. Azt a személyt vagy csapatot ismerjük el a félmillió forintos pénzdíjjal, aki megmutatja, hogy verseny közben sem feledkezhetünk el egymás segítéséről és a tiszteletéről. KPMG Fair Play Díjra javasolt jelöléseket a verseny ideje alatt és a szombati limitidő utáni egy órával várják, a Magyar Vitorlás Szövetség hunsail@hunsail.hu e-mail címére.” – mondta Rózsai Rezső, a KPMG magyarországi vezérigazgatója.

„Nagy örömünkre szolgál, hogy a Samsung Electronics idén is hozzájárulhat ahhoz, hogy a magyarországi vitorlássport egyik legnagyobb ünnepét, az 56. Raiffeisen Nagydíjat, ismertebb nevén a Kékszalagot az élő közvetítések segítségével az érdeklődők otthonába is elvigye, így bárki, bárhonnan követheti a verseny legizgalmasabb pillanatait, és szurkolhat a versenyzőknek.” – mondta Nagy Ernő, a SAMSUNG Electronics kiemelt ügyfélmenedzsere

A Kékszalag ma már lényegesen több, mint egy vitorlásverseny. A Kékszalag Fesztivál számos kulturális és gasztronómiai programmal idén július 13-án a Fehér Szalag vitorlás versennyel kezdődik és július 20-án az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj ünnepélyes díjkiosztójával ér véget – derült ki Holczhauser András főtitkár nyilatkozatából, valamint az alábbi sorokban olvasható versenyeket és programokat is ismertette.

A Kékszalag Fesztivál keretein belül, a Magyar Vitorlás Szövetség július 13-án rendezi meg a Fehér Szalag GeneralCom Nagydíjat és ezzel párhuzamosan a klasszikus balatoni hajóosztályoknak megrendezett Classic Round Futam – 27. Izsák Szabolcs Emlékversenyt Másnap kerül sor a gyermekek Kékszalagjára, a Kékpántlika EGIS Nagydíjra, melyen a Kékszalag Port előtti vízterületen versengenek majd az ifjúsági vitorlázók, a parton pedig színes programok várják az érdeklődőket. A nagyhajósok részere július 14-én a Balatonfüredi Yacht Club rendezi meg Horváth Boldizsár emlékversenyt.

Július 18-án 9:00 órakor rajtol el a balatonfüredi vízterületről Európa legrégebbi és leghosszabb tókerülő versenye az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj.

Holczhauser András, a Magyar Vitorlás Szövetség főtitkára elmondta: A Magyar Vitorlás Szövetség a verseny rendezésben idén több módosítást is tervez, módosulnak a rajteljárás, új mentési szabályzatot készítenek elő, a Telekom jóvoltából minden hajóra nyomkövetőeszköz kerül, mely a biztonság mellett a verseny közvetítését is támogatja majd. A verseny élő közvetítését a www.kekszalaglive.hu oldalon csütörtök reggeltől a díjkiosztóig követhetik az érdeklődők. A Telekom, a digitális szolgáltató az idei versenyen a tavaly már bizonyított campus megoldáson túl magát a streaming szolgáltatást is biztosítja, így a nyomkövető rendszeren túl négy motorcsónak, három fix telepítésű és három drón kamerájának képe válik folyamatosan, az 5G hálózatnak köszönhetően késleltetésmentesen elérhetővé, melyet a Samsung által kialakított stúdióból közvetítünk.

2024. az olimpia éve: 2024. július 19-én este 20.00 órakor a balatonfüredi Vitorlázeumból indítjuk útjára a magyar olimpiai csapat tagjait: Érdi Máriát és Vadnai Jonatánt.

Az Autistic Art Alapítvány már évek óta részt vesz a Kékszalag Nagydíjon. Minden évben Balatonfüreden találkozhatunk velük a nevezésen, ami során a nevezőknek lehetőségük van jótékonysági szalaggal díszíteni hajójukat, ezzel támogatva az autista fiatalokért tevékenykedő alapítványt.

Az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj ünnepélyes díjkiosztóját 2024. július 20-án 18:00-kor a Balatonfüredi Gyógy téren tartják, a verseny fődíjait idén is Herendi Procelánmanufaktúra Zrt szállítja majd.

Idén egy különleges díjat is nyerhetnek az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj résztvevői: az indulók között sorsolás útján választunk ki egy szerencsés vitorlázót Weöres Szabolccsal, aki indulhat Szabi Ocean Racing Csapattal a „New Europe” IMOCA fedélzetén a Défi Azimut Race-en! 

Az egyhetes programsorozatra mindenkit várnak, kicsiket és nagyokat egyaránt! Jól látható, hogy az idei évben is kiemelten fontos szerepet kap a Magyar Vitorlás Szövetség rendezői szemlélete, amely a Kékszalag Fesztivál versenyek és programok színes kavalkádjában mindenki számára a legkiválóbb szórakozási élményt kívánja nyújtani. 

Ezzel a szemlélettel a szervezők azt vallják, hogy a Kékszalag Mindenkié!

————————————————————————-

MLS – Raiffeisen Fifty-Fifty

Izgalmas Kékszalag gyenge szélben is, nagyon szoros meccsek várhatóak a mezőny leggyorsabb hajói között.

A négyszeres Kékszalag rekorder MLS – Raiffeisen Fifty-Fifty 2024-ben is folytatja a fejlesztéseket.

Az időjáráson múlik, hogy megdönthető-e a 2023-as időrekord

A kétárbócos többszörös rekorder katamarán 2023-ban 5 óra 3 perc 56 másodperces időrekorddal vitorlázta körbe a Balatont, a Balatonfüred–Balatonkenese–Siófok–Tihany–Keszthely–Tihany -Balatonfüred pályán. Az első versenyek eredményei alapján gyenge szélben nagyon szoros mérkőzések várhatóak

A magyar vitorlázás leglátványosabb és teljesen hazai fejlesztésű és építésű katamaránja, a kétárbócos Fifty-Fifty eddig minden Kékszalag első helyét rekord idő beállításával teljesítette. A 2012-ben Kápolnásnyéken épült hajó az elmúlt években teljesen megújult. 2022-ben új, könnyebb testek épültek a 20 méter magas dupla árbócok alá, amikkel 2023-ban Józsa Márton vezette csapat új rekordot állított be. Számos új vitorlát kapott a sajátos szerkezet és idén elkészültek a továbbfejlesztett árbócok is, amit több versenyen tesznek próbára a Kékszalag előtt. A magyar vitorlázásban az innovációk nem állnak le, ennek a csapatnak a legfontosabb célja a tókerülő megnyerése mellett, hogy a szélenergia felhasználásban új perspektívákat és technológiákat mutasson. Folyamatos finomítások zajlottak a hajó műszerezettségén is, rengeteg adatból tudnak már dolgozni a következő fejlesztéseken, illetve a különböző szélerőkben pontos adatokat tudnak rögzíteni a hajó legjobb beállításaihoz. Az új testek lehetővé tették a víz alatti rész fejlesztését is, így idén elkészültek a hosszabb uszonyok, avagy svertek, amik tovább javítják várhatóan a hajó menettulajdonságait szél ellen vitorlázva.

Az MLS Raiffeisen Fifty – Fifty csapat idén a legnagyobb technikai változtatásokat befejezte és lényegesen nagyobb figyelmet fordítanak a vitorlázásra, számos versenyen indulnak és jó eséllyel a dobogó felső fokáért fognak küzdeni. A május végén zajlott túraverseny a Pünkösdi Regatta 2024 összetett első helye már zsebben van, bár a díjakat ez a tradícionális verseny mindig a következő évben adja át, hisz az utolsó versenynapon is egy nagy távot kellett vitorláznia a 160 indulónak a Keszthely és Balatonföldvár közötti vízterületen. Június első hétvégéjén a Mihálkovics Kupán indult a kétárbócos és második helyen végzet a gyenge szélben zajló versenyen. Új formációt, hat fős legénységet próbáltak most ki, ilyenkor még a kísérletezéseknek ad lehetőséget a csapatvezető.

A Kékszalagig az összes további nagykatamarános versenyén indul a csapat, amennyiben technikai szünetet nem kell tartaniuk ez az év a legtöbb felkészülési vitorlázással fog járni.

Az MLS – Raiffeisen Fifty-Fifty csapata 2024-ben:

https://www.facebook.com/FiftyFiftySailing

Józsa Márton – kormányos

Goszleth Marcell – taktikus, nagyvitorla trimmer

Németh Áron – boat captain, bowman

Adorján Csaba – rigger, head sail trimmer

Józsa-Kovács Attila – head sail trimmer

Erőss Lóránd – bowman

Bagyó Áron – bowman

Józsa Marci (56) kormányos, innovatív személyiségét már sokan ismerik, Paulovits Dénes első 5050 terveire ő volt az első, aki komoly érdeklődést mutatott, miközben sokan azt gondolták a szerkezet nem fog működni és összedől. Marci, a szörfösből lett vitorlázó hitt az egyedi, feszített árbócrendszerben és belevágtak a megvalósításba – 2 óra vitorlázás után megdöntötték a Nemere II. 57 éves időrekordját.

Goszleth Marcell (47) taktikus, rettegett szigorúságáról és nyers modoráról ismert az olimpiai programban is szerepelt vérbeli vitorlázó. Nem ismer kompromisszumot a feladataiban, maximalizmusával rokon lélelkre talált Józsa Marcival. Sokszínű tapasztalatait és jól felépített edzői tematikát hozott be a Fifty-Fifty fedélzetére, aminek eredményeként a hajó még felújítás és technikai beruházások nélkül is ezüstérmes lett.

Németh Áron (47) Balatoni válogatott versenyei után Ausztráliában tanulta ki a professzionális jacht vitorlázás mélyebb bugyrait, ma is keresett tengeri vitorlázó. Ezermester ahogy egy vérbeli boat captain, minden problémát, nem várt feladatot és innovációt megold. 2012 óta felelős a katamarán működéséért, egy igazi pótolhatatlan ember a hajó legveszélyesebb pontjain.

Adorján Csaba (46) Többszörös magyar bajnok, nagyon tapasztalt vitorlázó, tengeri specialista, trimmer, a csapat alaptéglája és motorja – 2012 óta dolgozik a katamaránon. Az építéstől a szerelésen át a riggelésig minden munkafolyamatban részt vesz, kedvenc területe a levegő, az árbócok magasságában egyensúlyozva.

Erőss Lóránd (24) Negyedik éve van a csapattal, korábban olimpiai osztályban, Laserben bajnoki címeket ért el, többszörös válogatott, Európa-kupa győztes. A Fifty-Fifty-ben már azt is szereti, hogy ha szerelni kell – ez pedig sok idő, az év jelentős része, mert ellképesztő sikerélmény ennek a gépszörnynnek a száguldását élvezni.

Józsa – Kovács Attila (24) Az IBS mesterfokú hallgatója, korábbi kishajós versenyző, a száguldást emeli ki a kedvencek között a Balaton leggyorsabb hajójával: Nehéz kifejezni az erők átalakulását és a süvítést, ami a fedélzeten van.

https://www.facebook.com/FiftyFiftySailing

Partnereink:

Raiffeisen Bank . MLS Magyarország Kft. . Columbia . Audi Magyarország . Pauger Carbon . Hunsails Group Kft. . Petzl . Sorrento Pizzeria Füred . Tigris Reggeliző . Hungária Yacht Club . Titan . SIA . Mirka

- bdpst24.hu

Check Also

Maximális fordulatszámon a nyár és a buli az EFOTT-on

Alig maradt már pénteki és szombati jegy az EFOTT-ra, ahol a nyár és a buli …