Szenvedélyes szurkolókra koccint a Heineken®

A holland sörmárka a szurkolói előítéletek megdöntésére fókuszál legújabb kampányával

  • A Heineken® elindította “Cheers To The Real Hardcore Fans” kampányát, amely újradefiniálja, hogy mit jelent napjainkban szenvedélyes szurkolónak lenni. A kampány célja, hogy szembeszálljon a szurkolókhoz kapcsolódó negatív sztereotípiákkal, és elősegítse, hogy a futball társadalom egy befogadóbb közeggé váljon. 
  • A Heineken® új nagykövettel, a holland labdarúgó-válogatott csapatkapitányával, Virgil van Dijkkal és a Lioness korábbi nagykövetével, Jill Scott MBE-vel közösen ünnepli a futballrajongók sokszínűségét. A nagyköveti szerepek bejelentésekor Jill és Virgil részt vettek egy kihívásban, hogy felismerjék az „igazán szenvedélyes szurkolókat”. 
  • A kampány egy nemzetközi versennyel indul, aminek célja, hogy megtalálják a világ legnagyobb futballszurkolóit, akiknek teljesülhet az álma azzal, hogy részt vehetnek az UEFA Bajnokok Ligája döntőjén. 
  • A Heineken® futballszurkolókra fókuszáló kampánya Magyarországon március közepén indul TV és digitális megjelenésekkel, valamint retail promócióval. 

A Heineken® az UEFA Bajnokok Ligája kieséses szakaszával egy időben indítja el új kampányát, amely a „Fresher Football” platformra épül. A kampány célja, hogy a világszerte mintegy 3.5 milliárd rajongóval büszkélkedő futballtársadalmat segítse abban, hogy egy mindenki számára elérhető, befogadó közösséggé fejlődjön, amelyen belül minden igazán szenvedélyes szurkoló számít. A globális kampány hazánkban tavasszal veszi kezdetét, amelyben a babonás szurkolóktól kezdve a legelkötelezettebb szurkolókon át az egy meccset sem kihagyókra koccintunk – bárki is legyen az.

A márka hisz abban, hogy közös munkával a sportág pozitívabb és barátságosabb térré válhat a pályán és a nézőtéren egyaránt, hogy mindenki élvezhesse a futball világának izgalmait. Az új kampány célkitűzése bemutatni, hogy mit jelent valójában szenvedélyes szurkolónak lenni, és eltörölni azt a negatív képet, amely sokáig meghatározta a futballszurkolói közeg megítélését.

„A futballszurkolók között akadnak olyanok, akik nem megfelelően viselkednek a meccseken, ami sok esetben rossz hírét kelti a szurkolói közösségnek. – mondja Nabil Nasser, a Heineken® Brand globális vezetője: „Ezek a problémás kevesek azonban nem a többséget képviselik. Az új kampányunk központjában egy szellemes csavar áll a „elvakult szurkoló” sztereotípiájáról: megmutatja, hogy milyen is valójában az elkötelezett rajongás, ugyanakkor ünnepli az emberek sokszínű csoportját, akik valóban pozitív és néha talán szokatlan módon szeretik és rajongják ezt a sportot.”

A kampány középpontjában egy reklámfilm áll, amelyet Mark Molloy ausztrál rendező készített. A film a modern futballrajongás igazi arcát mutatja be. A komikus és szívmelengető történet, amelyet valódi szurkolók ihlettek, megmutatja, hogy az emberek milyen odaadással képesek támogatni az általuk legjobban szeretett sportágat, a focit.

“A Heineken® ezzel a kampánnyal ismét egyértelmű álláspontot képvisel, és a márka öncélú ünneplése helyett a közösség iránti rendkívüli elkötelezettségét helyezi előtérbe. Ez a kampány egy óda a valódisághoz, a játékossághoz és kicsit a pimaszkodáshoz is, ugyanakkor hihetetlen lehetőség egy kreatív nézőpont megmutatására. A futball perspektívája a szurkolók szemüvegén keresztül nézve megváltozik, és egy lenyűgöző és váratlan narratívát ismerünk meg. A „hardcore” szurkolók a futball kulcsszereplői, akik közösségeket hoznak létre és beszélgetéseket indítanak el, miközben feltétel nélküli szeretettel és nem mindennapi rituálékkal tisztelik a játékot” – mondja Bruno Bertelli, a Le pub globális vezérigazgatója, a Publicis Worldwide globális CCO-ja, és a Publicis Groupe Italy CCO-ja.

Virgil van Dijk, a holland labdarúgó-válogatott szövetségi kapitánya és Jill Scott MBE, a Lioness korábbi nagykövete egyesítette erőit a kampányban, hogy támogassa a Heineken® törekvését, és befogadóbbá tegye a labdarúgó társadalmat.

„Akár esett, akár sütött a nap, a nagyapámmal szinte minden hétvégén elmentünk a Stadium of Light-ba” – mondja Jill Scott MBE – „Ha belegondolunk, hogy néz ki egy átlagos futballrajongó, a legtöbb ember nem egy tinédzser lányt képzel el. Ez az, amit imádok a Heineken® új kampányában. Megmutatja, milyenek az igazi futballszurkolók, és görbe tükröt mutat az előítéleteknek.”

Virgil van Dijk hozzátette: „Az igazán szenvedélyes szurkolók büszkeséggel töltenek el. Úgy gondolom, fontos, hogy eltávolítsuk a „hardcore” futballrajongók köré szövődött múltbéli negatív érzelmeket és ahogy játék közben a pályán, úgy a nézőtéren is menjünk szembe az előítéletekkel és a rasszizmussal. Szerintem a változáshoz leginkább edukációra és a másik meghallgatására van szükség. Remélem, mi is részesei lehetünk ennek a folyamatnak, és ezért is örülök, hogy a Heineken® megkérdőjelezi az igazi szurkolókról alkotott képet, és megmutatja, mindenkinek van helye a játékban a pályán és azon kívül.” – mondta.

A kampányt világszerte egy 90 másodperces TVC-vel, valamint a Heineken és a nagykövetek közösségi médiacsatornáin közzétett kulcsfontosságú képanyagokkal és videókkal indítják útjára.

Ha többet szeretnél megtudni arról, hogy a Heineken® hogyan segít felfrissíteni a futballszemléletet és elősegíteni egy pozitívabb és befogadóbb élményt minden szurkoló számára, látogass el a https://www.heineken.com/realhardcorefans weboldalra.

- bdpst24.hu

Check Also

Így kapcsolódik ki az olimpia előtt Siklósi Gergely

Siklósi Gergely világbajnok és olimpiai ezüstérmes párbajtőrvívó nemrég tért haza legutóbbi versenyéről, és már javában …