Új, innovatív megoldás a hazai KGFB piacon 

Más iparágakhoz hasonlóan, a biztosítók egyik központi törekvése a digitalizáció, nemcsak az ügyfélélmény, de a működési hatékonyság növelése érdekében is. Ugyanakkor a magyar biztosítási piac az egyik legdigitalizáltabb az EU-n belül, az ügyfelek több mint egyharmada online köti gépjármű-biztosítását, viszont a piacon elérhető ajánlatok nem minden esetben igazodnak az ügyfelek ezen igényeihez. 

A SIGNAL IDUNA Biztosító digitális fejlesztéseinek következő állomásaként, az Ominimo hazai biztosítástechnikai startup céggel karöltve, azt a célt tűzte ki maga elé, hogy egy újfajta megközelítéssel, a digitalizált ügyfelekre koncentrálva kínáljon arányosabb árakat, egyszerűbb adminisztrációt és gyorsabb ügyintézést, kiaknázva a mesterséges intelligencia előnyeit. 

Ominimo
Az Ominimo több mint 15 éves nemzetközi KGFB árképzési tapasztalattal rendelkező szakemberek által alapított cég. A márka lényege „a kevesebb néha több elvben” gyökerezik, ami azt az elkötelezettségüket tükrözi, hogy olyan biztosítási termékeket kínáljanak, amelyek a „legkevesebbet” követelik meg ügyfelektől, azaz minimális kiadást, időt és terhet.  A cél, hogy költséghatékony biztosítási megoldásokat nyújtsanak, mindezt valós értékű árazással és egy jól működő digitális élmény keretében. 

A gépjármű-felelősségbiztosítás megkötésekor a legtöbb ember számára elsődleges szempont, hogy minimalizálja mind a költségeit, mind a ráfordított időt. Mi pontosan ezt kívánjuk biztosítani, kihasználva a mesterséges intelligencia sokrétű képességeit, ami megkülönböztet minket az iparágban. Ennek érdekében gépi tanulási modelleket alkalmazunk a hatalmas mennyiségű adatok elemzésére, amelyek kulcsfontosságúak a pontos kockázatértékelés, az árazás, valamint a tarifadíjszabás szempontjából. – fejtette ki Horváth László, az Ominimo Insurance Kft. ügyvezetője és vezető fejlesztője.

Az Ominimo kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás kötési folyamata messze a leggyorsabb és legegyszerűbb a piacon, hiszen a weboldalon (www.ominimo.ai) akár már 30 másodperc alatt kalkulálhatnak az ügyfelek díjat, csupán néhány kérdés megválaszolásával, ellentétben a korábban megszokott 5-10 perces és jóval több kérdésből álló kalkulációval szemben. 

Az Ominimo-val való együttműködés jelentősen hozzájárul az ügyfelek online igényeinek megismeréséhez és a digitális élmény növeléséhez a biztosítás megkötésekor, amely a következő években mindenképpen az ágazat egyik fő kihívása lesz. Jelenleg a biztosítási piacon még viszonylag kevés olyan adatvezérelt megoldás létezik, amely a mesterséges intelligencia vagy gépi tanulás lehetőségeit képes kiaknázni, ezért az Ominimo megoldása biztosan innovatívnak számít Magyarországon és később talán a nemzetközi piacon is. – emelte ki Daniel Kempchen, a SIGNAL IDUNA Biztosító Zrt. termékfejlesztésért is felelős vezérigazgató-helyettese.

www.signal.hu

- bdpst24.hu

Check Also

Az energia körforgásáról szóló modullal folytatódik a Coca-Cola Magyarország…

#énjövőm platformjának körforgásos gazdaságot bemutató tananyagsorozata A körforgásos gazdaság alapjait és a víz körforgását bemutató …