Ismét diákok tervezik a jövőt: indul a Megoldások a holnapért negyedik szezonja

A Samsung és az EdisonKids kreatív kihívása, a Megoldások a holnapért 2024-ben is várja a fiatalok ötleteit, amelyekkel újratervezhetik a jövőt. A nemzetközi sikereket elért, Samsung által indított Solve for Tomorrow alapjaira épülő program idén negyedik alkalommal indul hazánkban. A kezdeményezés egyedülálló lehetőséget biztosít arra, hogy a diákok – tanáraik és elismert szakemberek segítségével – alkotói műhelymunka keretében együtt gondolkodhassanak egy, az életüket, közösségüket érintő problémáról, és jövőformáló megoldásokat dolgozhassanak ki rájuk. A nyertes diákok, tanárok, valamint iskoláik összesen 6 millió forint értékben nyerhetnek Samsung készülékeket.

A Megoldások a holnapért kihívás 2024-es hívószavai a fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség. Ezekben a kategóriákban várják a tudomány és a technológia világa iránt érdeklődő, 7-12. osztályos kreatív ötletgazdák jelentkezését február 20-ig. A pályázók 2-6 fős csapatokban vetnek fel egy, a szűkebb környezetükben tapasztalt vagy akár világszintű problémát, amelyet egy kétperces videóban vázolnak fel, megoldási javaslatukkal együtt. 

A kihívás nemcsak teret ad a tehetségnek, de meg is mutatja, miképpen gondolkodnak ma a fiatalok a technológiai fejlődésről, a tudatosságról vagy a közösségi alkotásról. A program egyszerre több fontos ügyet képvisel: arra is példát mutat, hogyan tud tanár és diák értőn és nyitottan egymásra figyelni, együtt dolgozni. Hidat teremt a generációk között, amely eszköz a közösségformáláshoz, a jövőépítéshez. A nagy értékű nyereményeken túl a szárnynyitogatás izgalma, az inspiráló közösség, valamint a személyes fejlődést támogató képzés is egyedülálló lehetőséggé tehetik a részvételt. 

A verseny második szakaszába a legjobb 50 csapat jut, akik február 29-től innovatív és izgalmas tanulási platformon, jövőtervező online workshopokon sajátíthatnak el új készségeket, megismerkedhetnek a kreatív gondolkodás és a problémamegoldás modern, jövőbe mutató eszközeivel. A TOP 50 minden résztvevője egy tanúsító oklevelet is kap az elvégzett képzésről, amely a továbbtanulásnál vagy a munkaerőpiacon is referenciaként szolgálhat. A program nemcsak a diákokat, hanem a tanárokat is támogatja, akik mentorprogram keretében juthatnak olyan eszköztárhoz, amely segíti őket abban, hogy a leghatékonyabban támogathassák csapataikat. 

„A Samsung és az EdisonKids közös kezdeményezésének a lényege elsősorban nem a győzelemben található, hanem az érték- és közösségteremtésben, azoknak a képességeknek, eszközöknek az elsajátításában, amelyek a jövőformáláshoz adnak segítséget – mondta Samu Zsófia, a Samsung Magyarország kommunikációs vezetője. – A tanárok és a diákok közös munkájából születő eredmények fontos többlettartalommal bírnak, hiszen a generációk közti sikeres kommunikáció és a tudásmegosztás ékes példái, amelyek kulcsfontosságúak a jövőnk előremozdításában. Jó látni, a Megoldások a holnapért program megtartó erejét: nemcsak a zsűri tér vissza évről évre, de a lelkes jelentkezők közt is mindig látunk már ismerős arcokat.”

A kihívást jövőtervező workshopok kísérik végig, a verseny utolsó szakaszába bejutó 8 csapatot további képzések és prezentációs tréning várja április 18. és május 29. között. A döntőben, május 31-én a csapatok személyesen prezentálják a Dr. Meskó Bertalan orvosi jövőkutató vezette zsűritagoknak* végleges megoldásukat az eredetileg felvetett problémára. A pályázatokat az eredetiség, a megalapozottság, a megvalósíthatóság és a társadalmi felelősségvállalás szempontjai szerint bírálják el a technológiai szektorból, üzleti életből érkező, valamint a fenntarthatósággal vagy közösségépítéssel aktívan foglalkozó zsűritagok. A Megoldások a holnapért fődíját tavaly a NUT (Napkor’s Upcycler Team) csapat nyerte el, akik fenntartható ötletükkel a chips-es zacskók hőálló szatyorrá alakításával győzték meg a zsűrit.  

Borsos Dorottya, az Edisonplatform vezetője a következőt nyilatkozta az idei kihívás kapcsán: „A verseny során évről évre elsődleges célunk, hogy olyan képességeket fejlesszünk, erősítsünk a diákokban, amelyek kiemelt jelentőségűek lesznek náluk, a jövő munkavállalóinál! A képzés során a kritikus gondolkodás, kreativitás, együttműködés és egy sor egyéb fontos kompetencia fejlődik, kiegészítve a mindennapi lexikális tudásukat. E mellett nem elhanyagolható a közösségi faktor, amit nyújtani szeretnénk: az eredményeket együtt érik el, a csapat ereje számít es egy nagyszerű tanár támogatása. Legnagyobb örömünkre üzenetünk és közös célunk egyre nagyobb hatást ér el: A jelentkezők száma az elmúlt 2 évben megduplázódott. Nagy izgalommal várjuk az idei csapatokat tapasztalt zsűritagjainkkal és felkészült mentorainkkal együtt.”

 

Bővebb információ és a pályázat részletes leírása és jelentkezés a www.edisonkids.org és a https://www.samsung.com/hu/solvefortomorrow/ weboldalon érhető el.

Edisonplatform  programjainkkal  összegyűjtjük azokat az innovatív szervezeteket, programokat, melyek a gyerekek jövőben fontos tudására fókuszálnak, ezeket a készségeket erősítik, fejlesztik. Őket ismerjük el, támogatjuk, tesszük láthatóvá, és kapcsoljuk össze egymással és a szülőkkel. 

A 2024-es Megoldások a holnapért zsűrijének tagjai és titulusaik:

  • A kihívás fővédnöke: Dr. Meskó Bertalan, orvosi jövőkutató, a The Medical Futurist Institute vezetője

A zsűri: 

  • Balogh Csaba, HVG technológia rovatvezető
  • Balogh Petya, startupper, befektető, mentor
  • Biás Csongor, Startup Hungary, vezető
  • Dóczi Attila, Tanulom Magam, kommunikációs szakértő, tréner, online tartalomgyártó
  • Forgács-Fábián Sára, Amigos a gyermekekért, az Amigos megálmodója, nonprofit tanácsadó
  • Hódsági János, Milestone Institute, termékfeszjlesztési igazgató
  • Kunos Balázs, Samsung Magyarország, alelnök
  • Sódar Gabriella, Kék Bolygó Alapítvány, fenntartható üzletfejlesztési vezető
  • Tomaj Zsófia, Future Potato, fenntarthatósági szakértő, a Körforgásban podcast co-hostja
  • Wettstein Albert, Munch, társalapító
  • Veres Rita, Edisonplatform, társalapító és vezető

- bdpst24.hu

Check Also

Szenvedélyes szurkolókra koccint a Heineken®

A holland sörmárka a szurkolói előítéletek megdöntésére fókuszál legújabb kampányával A Heineken® elindította “Cheers To …