Sokkoló számok: a 65 év felettiek 60%-nak nincs pénzügyi terve a nyugdíjazásra

  • Az ENSZ előrejelzése szerint 2050-re a világ népességének 33%-a 50 évnél idősebb lesz, azonban sem az idősödő korosztály, sem a biztosítók nem készültek fel arra, hogy ez mit eredményezhet.

Nyugdíjazás okosan?

Igen magasra tehető azoknak a 65 év felettieknek az aránya (60%), akik nem kértek professzionális pénzügyi tanácsadást a nyugdíjazásra való felkészüléshez vagy a vagyonátruházáshoz – derül ki a Capgemini Research Institute legfrissebb kutatásából.  Pedig a nyugdíj előtt álló emberek közül sokan kénytelenek egyre nagyobb pénzügyi terhet vállalni, mivel a gazdasági nehézségek, a csökkenő állami támogatás és az egészségügyi költségek növekedése súlyosbítja a megélhetési válságot. Mindezek egyre nagyobb igényt támasztanak az életbiztosítások iránt, ám a fogyasztók számos nehezítő tényezővel szembesülnek a szerződések megkötése előtt. Az ügyfelek visszajelzése alapján az életbiztosítási ajánlatok összetettsége és a korlátozott ismertség (39%) jelentik a legnagyobb akadályt, amit a bizalom hiánya (29%) követ.

A biztosítóknak meg kell találniuk a módját, hogyan igazodjanak a fogyasztók változó igényeihez azáltal, hogy innovatívabb terméktervezéssel személyre szabott élményt nyújtsanak. Azok, akik az ügyfelekkel és a kedvezményezettekkel való korai elköteleződést helyezik előtérbe, bizalmat teremtenek” – mondta Samantha Chow, a Capgemini élet-, életjáradék- és juttatási ágazatának globális vezetője.

Példátlan kihívás előtt az életbiztosítási szektor

A kutatás arra az életbiztosítók számára példátlan változásra is rávilágít miszerint a kezelt vagyon (assets under management, AUM) jelentős kiáramlásával kell szembesülniük. Ezt erősíti az ENSZ előrejelzése is, amely szerint 2050-re a világ népességének 33%-a 50 évnél idősebb lesz. Jelenleg a 65 év feletti biztosítottak birtokolják a biztosítók AUM-jának 40%-át, ami a 40 legnagyobb globális életbiztosító esetében 7,8 billió USD-t tesz ki. A kutatás szerint ez a vagyon 2040-ig átkerül a kedvezményezettekhez[1], amely komoly felkészültséget irányoz elő a szektor számára.

A riport rávilágít arra az útra, amely a biztosítókat a mai termékközpontú megközelítéstől az ügyfélközpontúságra összpontosító működési modell felé kell, hogy vigye: olyan átfogó, magasabb értékű megoldásokat kell bevezetniük, amelyek célja, hogy segítsék a fogyasztók „jó” öregedését. A legfrissebb adatok szerint az 50 év feletti jómódú ügyfelek több mint 44%-a elvárja, hogy a biztosítók nyújtsanak szolgáltatásokat a wellness-lehetőségektől kezdve a saját lakókörnyezetben való egészségmegőrző lehetőségek segítéséig.

Tökéletesen személyre szabott tanácsadás, egyszerűsödő ügyfélkezelési folyamatok

A biztosítóknak minden eddiginél nagyobb fókuszt kell helyeznie arra, hogy a fenti kihívások mellett fellendítsék a növekedést. Ennek érdekében a biztosítók összehangolhatják az adatokat, hogy egységes képet kapjanak az ügyfélről és a mesterséges intelligencia felhasználásával digitálisan képessé tehetik az ügynököket arra, hogy tökéletesen személyre szabott tanácsadást nyújtsanak.

A biztosítóknak azonban csak 21%-a rendelkezik a fejlett adatelemzési képességekhez szükséges eszközökkel, és még kevesebben (19%) használják ki a fejlett technológiákat a műveletek egyszerűsítésére, az ügyfélélmény gazdagítására, az új ökoszisztémák integrálására, valamint a gyorsabb és adatvezérelt döntések meghozatalára.

Azonban nem csak ezen a területen kell fejlődnie a biztosítóknak. A biztosítottak és a kedvezményezettek elkötelezettségét az ügyfélkezelési folyamat egyszerűsítésével és személyre szabásával fokozhatják; a kárigények átstrukturálásának rugalmassága révén javíthatják a kárigényekkel kapcsolatos élményt; a technológiai szint korszerűsítésével egységes képet kaphatnak az ügyfélről. Azok a biztosítók, amelyek sikerrel járnak ezen az úton, képesek lesznek megerősíteni a generációk közötti bizalmat, elősegíteni a jövőbeli növekedést és megóvni a közeljövőben átruházásra kerülő jelentős vagyont – állapítja meg a kutatás.

A jelentés módszertana 

A 2023-as globális életbiztosítási jelentés két elsődleges forrásból, a 2023 Global Insurance Voice of the Customer Survey és a 2023 Global Insurance Executive Interviews felmérésből származó adatokra támaszkodik. Ez a primer adatgyűjtés 23 piacra nyújt betekintést: Ausztrália, Belgium, Brazília, Kanada, Kína, Franciaország, Németország, Hong Kong, India, Olaszország, Japán, Malajzia, Mexikó, Hollandia, Norvégia, Portugália, Szingapúr, Spanyolország, Svédország, Svájc, az Egyesült Arab Emirátusok, az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok. A 2023 májusában és júniusában a Phronesis Partnersszel együttműködésben végzett „Az ügyfelek hangja” felmérés során 6775 50 év feletti biztosítási ügyfelet kérdeztek meg 20 országban. A jelentés 14 piac 200 vezető biztosítótársaságának felsővezetőjével készített interjúkból származó meglátásokat is tartalmazza.

- bdpst24.hu

Check Also

Ünnepeljük közös kávézással és környezettudatos döntésekkel a Föld napját

A Starbucks hisz abban, hogy a példamutatás és az összefogás erejével a fenntarthatósági törekvések látható …