- Szabálytalanul parkoló autók felmatricázásával tesszük láthatóvá a Budapest-szerte tapasztalható járdán parkolási káoszt.
A gyalogosok érdekeiért küzdő “A járda a gyalogosoké” csapatával szabálytalanul járdán parkoló autókat matricáztunk fel Újlipótvárosban. Célunk, hogy ráirányítsuk a figyelmet arra, hogy az önkormányzatok évtizedek óta figyelmen kívül hagyják a gyalogosok jogait és érdekeit, és a mai napig sem tesznek hatékony lépéseket a járdákat szabálytalanul elfoglaló parkolások felszámolására, megakadályozására, szankcionálására.
A “Járda a gyalogosoké” csapatával közel két éve azon dolgozunk, hogy gyalogosként az egész városban kényelmesen és biztonságosan lehessen közlekedni anélkül, hogy a szabálytalanul járdán parkoló autókat, és egyéb akadályokat kelljen kerülgetni.
Munkánk során sajnos rendszeresen falakba ütközünk: van, hogy a jegyző és a megválasztott képviselő nyíltan kimondja, hogy a közel 40 éve érvényben lévő jogszabályok ellenére sem hajlandók megszüntetni a járdán szabálytalanul kijelölt parkolóhelyeket. Előfordul, hogy az önkormányzat munkatársai álproblémának nevezik az ügyünket, és inkább az úttestre kényszerítik a kerekesszékkel, illetve babakocsival közlekedőket, a járdák biztosítása helyett, és olyan is akad, ahol a helyi közterület-felügyelet többszöri bejelentés ellenére sem hajlandó büntetni a parkolás határát jelző vonalon túllógó, járdákat szabálytalanul elfoglaló autókat.
Ez vezetett oda, hogy úgy döntöttünk: nem várunk tovább a gyalogosokat semmibe vevő önkormányzatokra. Ha a megválasztott képviselőink nem hajlandóak érdemben foglalkozni a gyalogosok jogaival, akkor mi magunk fogjuk láthatóvá fogjuk tenni a problémát az utcákon.
A jövőben rendszeresen matricákat fogunk ragasztani a járdákat a KRESZ egyértelmű szabályozása ellenére elfoglaló autókra. Az akcióhoz olyan módszert választottunk, amely kárt nem okoz, csak kellemetlenséget: a bármely papír-írószer boltban megvásárolható matricákat (etikett címkéket) a szélvédőkre ragasztjuk, ahonnan bevizezve könnyen, nyom nélkül letakaríthatók.
Első körben Újlipótvárosra esett a választásunk. A városrészt már 2018-ban is a “tahóparkolás budapesti központja” jelzővel illette az Index újságírója, de azóta sem történt érdemi javulás: a kerületi közterület-felügyelet többszöri írásos és telefonos bejelentés ellenére sem hajlandó büntetni a járdán szabálytalanul parkoló autók többségét.
Facebook: https://facebook.com/