Veszélybe került a főváros kedvenc karácsonyi attrakciója, a Vörösmarty téri Budapesti Adventi- és Karácsonyi Vásár

„A Vörösmarty téri karácsonyi vásárt az elmúlt évtizedekben a főváros nonprofit cége, (mai nevén Budapest Brand nZrt.) szervezte és tette Budapest egyik legismertebb turisztikai attrakciójává.

Na, de mit jelent az, hogy egy karácsonyi vásárt nonprofit cég szervez? Például azt, hogy a koronavírus utáni évben, amikor a vásárt csak veszteséggel lehetett megszervezni, mi akkor is megtartottuk, hogy így is segítsük a turizmus újraéledését, illetve azt a közel 100 hagyományőrző kézművest és vendéglátóst, aki ott volt a téren. Vagy, hogy előírtuk, hogy a téren lennie kell 1500 forintért egytálételnek, hogy a vásár valóban mindenkinek elérhető legyen. A Vörösmarty téri karácsony ugyanis elsősorban nem üzlet, hanem a város egyik legfontosabb téli – turisztikai – attrakciója. Amikor pedig mégis üzlet és nyereséget termel, azt a pénzt mi fővárosi kulturális programokra fordítjuk. Ebből finanszírozzuk többek között a Budapesti Tavaszi Fesztivált vagy a nemrég lezárult Budapest Tuning pályázatot.

Ezt a missziónkat a jövőben is folytatjuk, és mivel eddig is az V. kerület legnagyobb megelégedésére szerveztük a vásárt (így például idén januárban, amikor levonultunk a térről, a kerületi önkormányzattól egyetlen kifogás vagy megjegyzés sem érkezett a tér állapotával kapcsolatban), ezért a Budapest Brand idén is be fogja adni a szükséges kérelmeket a vásár megszervezéséhez. Mert fontos, hogy a fővárosi események esetleges profitja ne üzletemberekhez, hanem az emberekhez kerüljön. Ezt az V. kerülettel közösen kell megőriznünk.”

Faix Csaba
a Budapest Brand Nonprofit Zrt. vezérigazgatója

https://www.facebook.com/photo?fbid=10159820515113360&set=a.470135933359

- bdpst24.hu

Check Also

„Közös érdek, hogy a jövő pénzügyi szakemberei a legjobb tudást kapják”

Egyéves mérföldkőhöz érkezett az MBH Bank és a Budapesti Corvinus Egyetem együttműködése Új dizájnt kapott …