Edukációs célú online kampányt indít a Bayer Hungária, a cél a 18-28 éves korosztály megszólítása egy sokak által tabuként kezelt témával kapcsolatban: az intim higiéniához fűződő tévhiteket szeretnék lerombolni és tisztába tenni az idevágó kérdéseket. A kampány megvalósítója a Be Social.
A Bayer Hungária rendszeresen végez piackutatásokat, hogy felmérje a vásárlók igényeit, szokásait, a trendek alakulását, hogy ennek megfelelően gyorsan tudjon reagálni a változásokra. A Canesten GYN márkához kapcsolódó legutóbbi kutatásból az derült ki, hogy az intim higiénia kérdése még mindig tabutémának számít, az érintettek szégyellik, hogy valamilyen fertőzésük van, és inkább nem mernek beszélni róla, gyakran nem fordulnak orvoshoz sem. Ebből következnek a tévesen felállított öndiagnózisok, hibásan megválasztott kezelési módszerek.
A Canesten márka küldetésének tekinti, hogy eloszlassa az intim higiénia kérdéskörében felmerülő tévhiteket, segítsen ledönteni a tabukat. Ezért az aktuális kampány a 18-28 éves korosztályt kívánja elsősorban megszólítani, hogy náluk ne alakuljon ki az a hibás rutin, hogy mindarról, ami a testünkhöz, az intim egészségünkhöz kapcsolódik, inkább ne is beszéljünk.
Ehhez a Be Social szállította a kreatív ötleteket, az ügynökséget a Bayer korábbi közös munkájuk tapasztalatai alapján kérte fel a feladatra. A Be Social egy online kampányt tervezett, social media fókusszal. A kampány fő eleme egy beszélgetős videósorozat, amelyet további edukatív tartalmak, online hirdetések egészítenek ki. A vaginavigator.hu oldalon elérhetők a kampányelemek, a 10 részes, kéthetente új epizódokkal jelentkező videósorozattal pedig a YouTube-on is találkozhatunk.
A videósorozat arra a kreatív koncepcióra épül, hogy kívülről leskelődve szembesülhessünk vele, milyen felszabadító lehet bizonyos tabuk ledöntése. A menstruációról, hüvelyi folyásról még mindig pironkodva beszélünk, pedig nem kellene. A cél az, hogy az érintett 18-28 éves korosztály is erőt merítsen abból, ha látja, a kisfilmekben milyen nyíltan beszélnek hozzájuk hasonlók a testükről, intim higiéniás problémáikról.
“A koncepciónk része volt, hogy megteremtsük azt a bensőséges hangulatot, amelyben a megszólalóink bátran és őszintén tudnak beszélni a legkínosabb témákról is. Így a moderátor szerepe kulcsfontosságúvá vált, hogy figyelmével megteremtse azt az intim közeget, amelyben lehet ilyen témákról beszélgetni. A szereplőket arra buzdítjuk, hogy személyes élményeikkel kapcsolatosan is bátran nyíljanak meg, de a videók része a játékosság is, és természetesen cél volt, hogy az interjúalanyok is magukkal vihessenek tudást a témában. A tudás hangja az arc nélküli műsorvezető és a narrátorunk, aki a nézőkkel és az interjúalanyokkal is hasznos információkat oszt meg, ezzel képviselve a Bayer szakmai tudását” – mondja Becker Karola, a Be Social senior account menedzsere.
A kampány egyértelmű üzenete: Minél többet tudsz a testedről, és minél közelebbi, őszinte és felszabadult a viszonyod vele, a felmerülő nehézségekkel annál könnyebb tudsz megküzdeni, egyszerűbben találsz megoldást a problémáidra.
“Abban bízunk, hogy ez a kampány mindenki számára hasznos lesz, felnyitja a fiatalok szemét, elindítja őket azon az úton, hogy merjenek kérdezni, beszélni az intim higiéniát érintő kérdésekről. Szeretnénk, ha minél többekhez eljutna a kampány üzenete, és mind szélesebb körben terjedhetne el az edukatív tartalom” – mondta a kampánnyal kapcsolatos várakozásokról Radosiczky Anikó, a Bayer Hungária brand menedzsere.
A tabudöntögetést, a téma körül lévő feszengést, így a kampány fontosságát mi sem bizonyítja jobban, minthogy a készítőknek maguknak is kihívást jelentett az előkészítő munka, mivel olyan szóhasználatra és szókimondásra voltak kényszerítve, amely nem mindennapi – az ezzel kapcsolatos feszültség a munkafolyamat előrehaladtával folyamatosan oldódott.
A videósorozat első része 2022. május 25-től a VagiNavigátor YouTube csatornáján, de elérhető a vaginavigator.hu oldalon is.
Alkotók listája
Megbízói oldal: Bayer Hungária
CH Divízióvezető: Tüskés Henrietta
Brand Manager: Radosiczky Anikó
Senior Medical Advisor: Dr. Laki Judit
Reklámügynökség: Be Social
Kreatív igazgató: Móri Szilárd
Art director: Badinka Tímea
Szövegíró: Csató Viktória és Varga Nikolett
Account Director: Hell Csilla
Senior Account Manager: Becker Karola
Produkciós cég: XProd
Producer: Bejó István
Rendező: Bejó István
Operatőr: Lénárd Tamás
Gyártásvezető: Németh Jennifer
Utómunka: XProd
Animáció: XProd