FRISSS!!!
Home / Címlap / Több mint 10.000 nő hallatta a hangját a Mars globális kérdőívében

Több mint 10.000 nő hallatta a hangját a Mars globális kérdőívében

  • A #HereToBeHeard kampány célja a nemek közötti egyenlőség előmozdítása
  • 88 országból, összesen 10.319 nő szólalt fel a rendszerszintű változás mellett a Mars #HereToBeHeard kampányában, amelynek célja, hogy hangot adjon a nőknek.
  • A kérdőív eredményeiről szóló jelentés gyakorlati ajánlásokat fogalmaz meg arról, hogyan tehetnek a vállalatok azért, hogy minél több nő elérje a benne rejlő potenciált.
  • Victoria Mars, a Mars család tagja szerint a #HereToBeHeard a változás eszköze lehet, és minden vállalatot cselekvésre szólít fel.

A Mars, a világ egyik legnagyobb édesség-, élelmiszer-, rágógumi-, és kisállateledel-gyártója ma közzéteszi #HereToBeHeard kutatásának eredményeit. A globális kérdőívre alapuló kutatás célja, hogy felerősítse a nők hangját mindenféle területen – beleértve a faji, életkori, szexuális, vallási, fogyatékossági és egyéb csoportokba tartozókét – és párbeszédet indítson arról, hogyan alakítható ki egy befogadóbb világ. A kérdőív épp abban az időszakban indult, amikor a koronavírus-járvány hatása 136 évvel vetette vissza a nemek közötti egyenlőség felé vezető utat, és célja, hogy előmozdítsa az erre irányuló törekvéseket. 

Mindössze három hónap alatt 88 országból 10.319 nő vett részt a Mars crowdsourcing kezdeményezésben, amely során a következő kérdésre keresték a választ: Minek kell változnia ahhoz, hogy még több nő kiaknázhassa a benne rejlő potenciált?  A hangzatos szavaktól a mélyen személyes beszámolókig, a nők rendszerszintű változásokat sürgettek, amelyeket elsősorban a munkáltatóiktól, a kormányoktól, a közösségektől és a férfiaktól várnak. Az eredmény egy időszerű, inspiráló jelentés, amely arra hívja fel a társadalom egészét, hogy figyeljen oda, tanuljon és tegyen többet a nemek közötti egyenlőség érdekében. A tanulmány a Mars Full Potential programjának részét képezi, amely a nemek közötti egyenlőséggel kapcsolatos cselekvés előmozdítását tűzte ki célul.

A Mars az Oxfordi Egyetem Saïd Business School Future of Marketing Initiative kutatócsoportjával és külső minőségi elemzőkkel dolgozott együtt, hogy megvizsgálja a nők reakcióit. Az oxfordi csapat megállapította, hogy a nők 80%-a említette, hogy véget kíván vetni a rendszerszintű megkülönböztetésnek és a káros nemi sztereotípiáknak, 79%-uk egyenlő karrierlehetőségeket kért, 65%-uk pedig nagyobb döntéshozatali jogkört követelt.  Figyelemre méltó, hogy a nők 71%-a emelte ki a férfiak szerepét ebben – akár szövetségesként a megoldásokban, akár a fejlődés akadályozójaként.

Mit tehetnek a vállalatok?

A koronavírus-járvány világszerte lesújtó hatással volt a dolgozó nőkre: összesen 64 millió munkahelyet és legalább 800 milliárd dollárnyi jövedelmet – 98 ország összesített GDP-jét – követelte.   A tehetség és a potenciál tömeges elvándorlása egyszerre jelent tragikus veszteséget és tagadhatatlan társadalmi felelősséget az üzleti élet számára. A vállalatok azzal állhatnak a fellendülés élére, ha több lehetőséget teremtenek a nők számára a boldoguláshoz.

A Mars a jövőben a #HereToBeHeard – amely több mint 1.200 Mars munkatárs hangját tartalmazza – meglátásait fogja felhasználni a 2020-ban indított Mars Full Potential egyenlőségi platformjának szolgálatában álló intézkedések megtervezéséhez és végrehajtásához.  A vállalat már most egy sor intézkedést vezetett be annak érdekében, hogy a nők számára lehetőségeket teremtsen munkahelyeiken, beszerzési közösségeiben és a piacon. A Mars egyik célja, hogy 100%-ban elérje a nemek egyensúlyát a vezetői csapataiban.  Az első évben a vállalat jelentős előrelépést tett e cél elérése érdekében, és ezt az arányt 43%-ról 50%-ra növelte.

Victoria Mars, a Mars család tagja és a Mars Full Potential program nagykövete elmondta:A világ minden tájáról hallottunk olyan nőket, akik megosztották velünk történeteiket, ötleteiket, vágyaikat és csalódásaikat. Egyszerű kérdésről van szó, de a válaszok mélysége és sokszínűsége tanulságos, kihívást jelent számunkra és megható is volt egyben. Egyértelmű, hogy a vállalatoknak ki kell venniük a részüket a változásból. A Mars továbbra is mélyen elkötelezett e munka mellett, és arra ösztönözzük a vállalatokat, a kormányokat és a civil társadalmi partnereket, hogy vegyék ki a részüket, és fektessenek be a változásba. Hadd legyen ennek a 10.000 nőnek a hangja a változás eszköze.”

Hálásak vagyunk minden nőnek, aki hozzájárult a kampányunkhoz, amelynek célja az volt, hogy meghallgassuk a nők különböző nézőpontjait és élettapasztalatait szerte a világon. Ez a 10.000 női hang segít nekünk a Marsnál a prioritásaink kialakításában, és izgatottan folytatjuk a nemek közötti egyenlőség felé vezető utunkat. Elkötelezettek vagyunk a nemek közötti egyensúlyt biztosító vezetői csapatok elérése mellett, és büszkék vagyunk arra, hogy a Közép-Európai vezetői csapat 9 tagjából 4 nő. Egy olyan világért dolgozunk, ahol mindenki boldogulhat, és ahol a társadalom befogadó” – mondta el Zuzana Losakova, a Mars Közép-Európa vállalati kapcsolatokért felelős igazgatója.

Meghatódtunk a hallott hangok mögött rejlő erőtől, és elismerjük, hogy a tanulmány szerint van még mit tenni, és a partnereinkkel közösen kialakított erős alapokra építve további munkát kell végeznünk. A felmérés eredményei figyelmeztetést jelentenek a vállalatok számára világszerte – hogy figyeljenek oda, és ennek megfelelően cselekedjenek. Továbbra is figyelni fogunk a partnereink igényeire. Amire ezekben az időkben leginkább szükségük van, az a rugalmasság. A csapatokon belüli és a vezetőkkel folytatott beszélgetések rendszeres gyakorlata során biztosítani szeretnénk, hogy minden igényt meghallgassunk.  Közép-Európában ennek a rugalmasságnak az egyik példája, hogy rugalmas munkalehetőségeket biztosítunk, például csökkentett munkaidőt vagy részmunkaidős feladatokat, hogy biztosítsuk munkatársaink támogatását”tette hozzá Daria Maslovskaya, a Mars Közép-Európa People &Organisation igazgatója.

További információ a kutatásról a www.mars.com/heretobeheard oldalon olvasható. 

Ajánlott cikk

Babavárás, biztonságosan.

Egy kisbaba érkezése rengeteg izgalommal jár, már a születését megelőző kilenc hónap is számtalan kihívást, …

%d bloggers like this:

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás