Home / Élet+Stílus / Életmód / Tatabányán is rózsaszín reflektorfényben a női egészség 

Tatabányán is rózsaszín reflektorfényben a női egészség 

Rózsaszín lufik, figyelemfelkeltő gyaloglás, kivilágított gyár. A Bridgestone Tatabánya idén is kiállt a mellrák elleni küzdelem hónapjában a rendszeres szűrés és önvizsgálat mellett. A vállalat immár negyedik alkalommal hívja fel a figyelmet a nők ezreit érintő betegség megelőzésére, ezért amellett, hogy most is ingyenes szűrési lehetőséget biztosít dolgozói számára, a Mellrákinfó Egyesülettel karöltve oszt meg hasznos információkat, sőt, városszerte rendezett különböző aktivitásokat.

A mellrák a nők leggyakoribb daganatos megbetegedése, világszerte átlagosan minden 7. nőben kialakul, hazánkban pedig 7-10 százaléknál fordul elő. Magyarországon igen alacsony a rákszűrésen való részvétel aránya, pedig a statisztikákkal alátámasztható, hogy a korán felfedezett esetek 95 százalékban gyógyíthatók. A vállalat „B-Pink – A te egészséged, a mi törődésünk!” elnevezésű kampányával 250 női dolgozóján kívül a további 1144 férfi munkavállalóját is arra buzdította, hogy a kampányüzeneteket otthon, női családtagjaik körében is terjesszék. 

A Bridgestone célja, hogy minden nőt ösztönözzön a rendszeres szűrésre a gyár falain kívül is, ezért a város több pontjára tervezett aktivitásokat. A kampány szeptember 28-án kezdődött, egészen pontosan a Szent Borbála Kórház, illetve a művelődési ház és az Árpád Gimnázium előtt, ahol a vállalat munkatársai rózsaszín lufikat kihelyezve biztatott mindenkit, hogy álljanak meg egy pillanatra, és készítsenek egy képet a lufikkal és táblákkal. Szeptember 30-án már az „Érted Alapítvány” által szervezett „Gyalogolj az életedért” elnevezésű figyelemfelhívó menetet támogatva vonultak a Bridgestone dolgozói a kórháztól az Életfáig. A menet díszvendégei Bencsikné Szász Mónika és Dr. Dombi Péter főorvos voltak. Eközben a gyárban sem volt tétlenkedés: a vállalat saját szuperhősnője, Bridget Stone főszereplésével korábban egy mellrákszűrés fontosságát hangsúlyozó, edukációs képregény készült, idén viszont személyesen is ellátogatott a gyárba. Halom Borival, a Mellrákinfó Egyesület alapítójával közösen bátorították a gyár dolgozóit az ingyenes rákszűrésen való részvételre. Hogyan alakul ki a mellrák? Mik az intő jelek? Hogyan lehet helyes és alapos önvizsgálatot tartani? Mi történik a szűrések alkalmával? Ilyen, és ehhez hasonló kérdésekre válaszolva informálta a vállalat a munkavállalóit a gyár területén matricákkal, plakátokkal és roll-upokkal, illetve a belső dolgozói Facebook-csoportban is. 

A Bridgestone tatabányai épülete 2019 óta minden év októberében rózsaszínbe öltözik. „Vállalatunk működése a kezdetektől fogva ember- és családközpontú, így évről évre több olyan intézkedést és aktivitást szervezünk, amelyek dolgozóink egészségmegőrzésére irányulnak. Nagyon örülünk, hogy októberben több százan vettek részt a kampányban, és a szűréseken!

Bár a munkatársaink többsége férfi, nagyon fontos kiemelni, hogy ők is aktívan odafigyelnek a női kollégákra, illetve feleségeikre, anyukáikra. Novemberben rájuk fókuszálunk majd a prosztatarák elleni harcra buzdító Movemberrel” – hangsúlyozta Topolcsik Melinda, a Bridgestone Tatabánya Kft. ügyvezető igazgatója. 

Ajánlott cikk

A megelőzés és a korai diagnózis életmentő

Február 4. a rák elleni küzdelem világnapja, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet a betegségre …

%d bloggers like this:

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás