FRISSS!!!
Home / Galéria / Szenegáli óceáni futamához érkezik az új Extreme E versenysorozat

Szenegáli óceáni futamához érkezik az új Extreme E versenysorozat

  • A bajnokság második futamára hétvégén kerül sor Szenegálban
  • A versenyeket különböző tv-csatornák és streamelő partnerek közvetítik Európa-szerte
  • A versenysorozat a Continental speciális CrossContact Extreme E abroncsait használja

Fokozzuk a tempót! A rendkívül izgalmasra sikeredett Szaúd-arábiai, al-ulai nyitány után Szenegál fővárosa, Dakar közelében folytatódik május 29-én és 30-án a lenyűgöző, új terepverseny-sorozat, az Extreme E. A futamokon a teljesen elektromos ODYSSEY 21 versenyautók mérik össze erejüket a Retba-tóként is ismert Lac Rose partján. Ez a tó annyira sós, mint a Holt-tenger és vizének varázslatos, rózsaszín árnyalatát egy különleges baktériumnak köszönheti, amely vörös vas-oxidot választ ki.

A versenyeket különböző tv-csatornák és streamelő partnerek közvetítik Európa-szerte. A kvalifikáció szombaton 13:30-kor kezdődik, az elődöntőre pedig vasárnap 12:00-kor kerül sor (közép-európai idő szerint). Az Ocean XPrix névre hallgató futam döntője vasárnap 16:00-kor rajtol el. Rendkívül izgalmas lesz, hogy a kilenc induló csapat közül melyik használja ki legjobban idejét a szezonkezdet után, és ér célba elsőként az óceáni szakasz extrém körülményei között.

„A nyitóverseny fantasztikus jelenetei után biztos vagyok abban, hogy ezúttal még több autósport-rajongó fog leülni a képernyő elé” – mondja Sandra Roslan, a projekt felelőse az alapító partnernél, a Continental gumiabroncsgyártónál. „Most már mindenki láthatja, hogy az Extreme E lebilincselő autóversenyzést jelent szemet gyönyörködtető tájakon.” A Lac Rose-t és az Atlanti-óceánt összekötő keskeny homokos utak igazán komoly kihívással szembesítik a pilótákat, a csapatokat, és a modern ODYSSEY 21 E-SUV-kat.

A versenyzők rangsorát a Rosberg X Racing csapat pilótái, Johann Kristoffersson rallycross világbajnok és a korábbi ausztrál rali bajnok, Molly Taylor vezetik. A Team X44, Lewis Hamilton csapatának pilótái, Sébastien Loeb ralivilágbajnok és az idei Dakaron szakaszgyőztes Cristina Gutiérrez mindössze öt pont különbséggel állnak a második helyen. Őket két, valamint négy pont lemaradással szorosan követi Timmy Hansen rallycross világbajnok és a brit raliversenyző Catie Munnings (Team Andretti), illetve Carlos Sainz ralivilágbajnok és a Dakar női kategóriájában tízszer diadalmaskodó Laia Sanz (ACCIONA | Sainz XE Team).

Valamennyi csapat egy ODYSSEY 21 elektromos SUV-vel versenyez. A 440 cm hosszú, 230 cm széles és 186 cm magas kivételes jármű nagyjából ugyanazokkal a méretekkel rendelkezik, mint egy kereskedelemben is kapható SUV, és a 300 cm-es tengelytávja is teljesen átlagosnak hangzik. Az ODYSSEY 21 azonban jóval nagyobb teljesítményre képes. A Spark Racing Technology versenyautó-gyártó által épített jármű 550 lóerő elektromos megfelelőjét nyújtja, súlya pedig mindössze 1780 kg. Összehasonlításképpen, egy Dakar-ralin versenyző átlagos jármű 300 lóerővel rendelkezik és két tonnát nyom. A gyorsulási mutatók ugyancsak figyelemre méltóak. Ennek a két elektromos motor hajtotta masszív homokfutónak csak 4,5 másodperc kell, hogy elérje a 100 km/h sebességet. Az elektromos SUV emellett még akár 55 fokos lejtőn is könnyedén felkapaszkodik. A bajnokság összes csapata a 37 colos CrossContact Extreme E verseny-gumiabroncsba vetette bizalmát. Ezt az abroncsot a Continental kimondottan azzal a céllal hozta létre, hogy ez a nagymértékű energia biztonságos módon kerülhessen alkalmazásra a versenypályán, amellett, hogy megfeleljen a föld legkülönbözőbb éghajlati zónái által felállított kihívásoknak.

„Az Extreme E versenysorozat célja nem csak az izgalmas autóversenyzés, hanem az is, hogy a veszélyeztetett biotópok kiválasztásával felhívja a figyelmet a globális felmelegedés negatív következményeire” – mondja Sandra Roslan. „Lac Rose egy lélegzetelállítóan gyönyörű helyszín, amelyet a parthoz való közelsége miatt egyre inkább veszélyeztet az éghajlatváltozás. Az UNESCO világörökségi helyszín kevesebb, mint egy kilométerre található az Atlanti-óceántól, melytől mindössze pár dűne választja el. És ez a földsáv egyre szűkül. „Évente három-négy méternyi szárazföld veszik el a tengerszint emelkedésének következtében.” – mondja a Continental projektmenedzsere, majd hozzáteszi: „Ennek egyik fő oka a grönlandi jégmező olvadása.” Az Extreme E szenegáli futamát megelőzően a versenysorozat szervezői a helyi hatóságokkal együttműködve elindítottak egy környezetvédelmi projektet a partszakasz megtisztítása érdekében. A cél az összegyűjtött műanyag hulladék öko kövekként való újrahasznosítása, melyből több mint 300 iskolás gyerek számára építenek mosdókat.

A 2021-es évad további versenyei
Dakar, Szenegál Május 29./30.
Kangerlussuaq, Grönland Augusztus 28./29.
Santarem, Brazília Október 23./24.
Ushuaia, Tűzföld December 11./12.

Ajánlott cikk

Védd ki az utazási veszélyeket illóolajjal!

Ezen a nyáron végre kimozdulhatunk kicsit és utazhatunk. Van, aki a Balatonig megy, de sokan …

Vélemény, hozzászólás?

%d bloggers like this:

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás