FRISSS!!!
Home / Címlap / Nem független forrásból tájékozódunk a mobilcsomagokról

Nem független forrásból tájékozódunk a mobilcsomagokról

  • Teljesen a szolgáltatókra bízzuk magunkat az előfizetésről való döntésnél – Még az ismerőseinkre, családtagjainkra is kevésbé hallgatunk

A magyar mobiltelefon-előfizetők legnagyobb arányban nem független forrásból, hanem közvetlenül a szolgáltatók hirdetéseiből, értékesítőitől tájékozódnak a tarifacsomagokról – mutatott rá a BillKiller reprezentatív kutatása. Nem meglepő tehát, hogy amíg a magyarok kétharmada 2-3 évente cseréli le a telefonját, mobilcsomagot 10-ből 8-an öt évnél is ritkábban váltanak, holott folyamatosan újabb és újabb ajánlatok jelennek meg a piacon. A BillKiller applikációja több mint négyezer ügyfél számára eddig összesítve négy hónap alatt több mint 220 millió forint megtakarítást kalkulált ingyenesen.

Bár a barátaink, rokonaink és ismerőseink véleménye általában az egyik legmeghatározóbb a családi pénztárcát érintő kérdésekben, ha mobilcsomag-választásról van szó, elsősorban a szolgáltatókra bízzuk magunkat. A mobilcsomagok transzparens összehasonlításával foglalkozó BillKiller reprezentatív kutatása szerint az előfizetők legnagyobb arányban, pontosan 48 százalékban a szolgáltatók weboldalát használják információs forrásként, a második legmeghatározóbb csatorna (31 százalék) pedig az ügyintézők az üzletben; az utóbbiakra mindenekelőtt a 60 évnél idősebbek hagyatkoznak. Őket követi a felhasználók közvetlen személyes környezete (27 százalék), az olyan független forrásokra, mint a szolgáltatás-összehasonlító portálok vagy az újságcikek csak közel minden tizedik felhasználó (12 százalék) épít.

„Kérdés, hogy egy versengő piacon milyen mértékben tekinthetünk tudatosnak egy olyan előfizetői döntést, amelyet elsősorban maguk a szolgáltatók befolyásoltak hirdetésekkel vagy személyes tanácsadással. A mobilcsomag-ajánlatok tucatnyi szempontban különböznek egymástól, így a fogyasztók különösen nehéz helyzetben vannak, ha maguk akarják összevetni a szolgáltatók ajánlatait a honlapjukról vagy az értékesítőiktől összeszedett információkból. Nem véletlen, hogy sokan inkább nem váltanak, és mint az adataink mutatják, sajnos hónapról hónapra átlagosan nagyjából ötezer forinttal többet fizetnek, mint kellene” – mutat rá a nem teljes értékű forrásból való tájékozódás következményeire Halmai Attila, a BillKiller társalapítója.

Ennek ismeretében nincs mit csodálkozni azon, hogy bár az előfizetők többsége, 62 százaléka 2-3 évente lecseréli a telefonját, ezeket az alkalmakat jól láthatóan nem használják ki az előfizetésük felülvizsgálatára; szolgáltatót 82 százalék öt évnél ritkábban vált. Ennek pedig megfizetjük az árát. A túlköltés a BillKiller kutatási adatai szerint nagyjából minden harmadik magyar mobiltelefon-előfizetőt (35 százalék) érinti, ugyanis ennyien csúsznak ki – legalább alkalmanként – a tervezett havi mobilfizetési-keretükből.

Holott jelentős összeg is megtakarító, ha megvizsgáljuk, hogy mi a fogyasztási szokásainkhoz leginkább illeszkedő ajánlat. A www.billkiller.hu oldalon ingyenesen elérhető applikáció eddig több mint négyezer ügyfélnek átlagosan 55 700 forintot kalkulált megspórolható összegként a jelenlegi mobilcsomagjukhoz képest egy éves időtartamra vetítve, amelynek összesített összege több mint 225 millió forint.

„Nem beszélhetünk fogyasztói tudatosságról kellő mennyiségű és független forrásból származó hiteles tájékoztatás hiányában. Mi a BillKillernél elkötelezettek vagyunk abban, hogy a mobilcsomagokkal kapcsolatos minden információt részrehajlás nélkül bocsássunk az ügyfelek rendelkezésére. Közép- és hosszú távon pedig célunk, hogy a fogyasztók tudatosságának erősítéséhez minden olyan szektorban hozzájáruljunk, ahol ennek feltételei jelenleg még nem adottak.” – teszi hozzá Sallai Ákos, a BillKiller társalapítója.

A kutatásról

A felmérés a Pulzus kutatási applikációval készült a BillKiller Kft. megbízásából. Az adatfelvételre két szakaszban került sor: 2021 májusában 1031 fős válaszadói mintával, valamint 2021 júliusában 1018 fős válaszadói mintával. Mindkét minta az aktív korú, 18-65 éves magyar alapsokaságot reprezentálja nem és kor szerint

Ajánlott cikk

A Samsung 2021-ben megerősítette pozícióját az Interbrand globális vállalati rangsorában

A Samsung 74,6 milliárd dolláros értékkel, az ötödik helyen szerepel az Interbrand száz céget bemutató …

Vélemény, hozzászólás?

%d bloggers like this:

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás