FRISSS!!!
Home / Galéria / Milyen sportot űzhetsz 40-45 évesen az egészségedért?

Milyen sportot űzhetsz 40-45 évesen az egészségedért?

  • Az életkor előrehaladtával mindenki számára egyre nehezebbé válik a fizikai aktivitás elviselése. 

Az emberek negyven év után a szokásos terhelések túl nagyok lesznek. Ez vonatkozik az edzett sportolókra és azokra, akik időről időre sportolnak. Még ha nagyon jó formában is vagy, az öregedés előbb-utóbb érezhető. 

Ezért idővel váltania kell megszokott sportágán, el kell döntenie, hogy 40-45 évesen milyen sportot tud tenni az egészsége érdekében.

Miért van szükség a sportra 40 év felett?

Az emberi szervezetben zajló összes folyamat aktivitásának virágzása körülbelül 30 éves korban következik be. A negyvenéves korhatár túllépésével a szervezetben minden folyamat lassabban megy végbe:

  • Jelentősen csökkent az izomtömeg és az idegvezetés.
  • Az ember kevésbé lesz rugalmas.
  • A csonttömeg csökken. Ezenkívül a nőknél ez a mutató gyorsabban csökken.
  • A vesefunkció romlik.

Ezenkívül az életkorral növekszik a zsírréteg tömege, csökken a látásélesség és a hallás. Az embernek egyensúlyhiánya van az izomszövet fejlődésében. 

Van olyan helyzet, amikor egyes izmok gyengülnek, mások erősek maradnak. Mindez oda vezet, hogy a szokásos napi feladatok, mint a lépcsőzés, emelkedőn való sétálás stb., egyre nehezebben kivitelezhetők. A sport segít megelőzni ezeket a nehézségeket.

Milyen sportot érdemesebb folytatni 40 év után?

Ha eltökélted a sportruházatot, és az orvosi vizsgálat nem tárt fel komoly ellenjavallatot, akkor itt az ideje, hogy a sport mellett dönts. Általános szabály, hogy 40 éves korára minden ember vagy sportolt fiatalkorában, vagy nincs sport tapasztalata.

Az első csoportba tartozók általában felnőtt korukban térnek vissza a sportoláshoz, amit fiatalkorukban vagy ahhoz hasonló módon, de kevesebb stresszel gyakoroltak. Ha nincs sportmúltja, akkor jobb, ha könnyű edzéssel kezdi.

Milyen sportot űznek a férfiak?

Általánosságban elmondható, hogy egy férfi bármilyen sportot űzhet, kortól függetlenül. Természetesen nem nagy sportgyőzelmekről beszélünk. Elkötelezett leszel a jó egészség megőrzése mellett. 

Nézzük a legjobb lehetőségeket:

Crossfit

A CrossFit egy fizikai edzésrendszer, amely különféle, nagy intenzitású gyakorlatokból áll. Fokozatosan kell elkezdeni az edzést ezzel a sporttal. 

A CrossFit-et edző irányítása alatt kell elkezdeni. Tapasztalt edző segít Önnek életkorának és edzettségi szintjének megfelelő edzésprogram összeállításában. Ha némi tapasztalatra tesz szert, képes lesz kontrollálni a terhelést, és képzési programot készíthet magának.

Előnyök:

  • Nem kell hozzá túl sok idő.
  • Tudjuk szabad súlyokkal is végezni.
  • A rendszer különféle gyakorlatokat tartalmaz, és más típusú fizikai erőnlétet is helyettesíthet.

Hátrány:

  • A túlzott stressz károsíthatja a szervezetet.

Úszás

Az úszás nagy hatással van a szervezet egészére. Erősíti a testet, megkeményedik és gyógyít. Úszáskor a terhelés szinte minden izomcsoportra átkerül, amely a testet megfelelő helyzetben tartja. A vízi környezet stabilitásának leküzdésével az ember pozitív hatással van a keringési és légzőrendszerre.

Úszás közben védve van a sérülésveszélytől. Ezenkívül a test vízszintes helyzetének köszönhetően csökken a szív terhelése és javul a vérkeringés. 

Ez lehetővé teszi az intenzívebb edzést. Az úszás szív-, ér-, tüdőbetegségek kezelésére ajánlott. Ez a sport jót tesz az ízületeknek és az idegrendszernek. 

Előnyök:

  • Az összes izomcsoport terhelése.
  • Ártalmatlan sport.
  • Sok betegség esetén hasznos.

Futás

A futás nagyon jó a szívizom edzésére. Futva nagyon gyorsan meglesz az eredmény. Ehhez a sportághoz nem kell bejelentkezni az edzőterembe, bárhol és bármikor edzhetsz. 

Ezenkívül egyénileg kiválaszthatja a terhelést – nagy sebességű vagy lassított üzemmódban történő munkavégzéshez. 

A futás hatására fejlődik a szív- és érrendszer, több oxigén kerül a tüdőbe. A test egészségessé válik, a felesleges kalóriákat elégetik.

Előnyök:

  • A szív- és érrendszer fejlesztése.
  • Gyors eredmény
  • Nem kell edzőterembe menni.

Hátrányok:

  • Nem fejleszti a rugalmasságot.
  • Kombinálni kell más sportokkal.

Melyik a legjobb sport a nőknek?

Pilates

A Pilates-t Joseph Hubert Pilates hozta létre. Célja egészségügyi problémáinak megoldása volt. 

Az eredmény egy olyan program lett, amely nemcsak neki, hanem millióknak segített. Ezek az órák lassúak, ezért nem alkalmasak olyan lányoknak, akik szeretik az aktív mozgást. 

De a 40 év feletti nők általában szeretik az ilyen nyugodt gyakorlatokat, kismamáknak és szülés utáni alakjavító eszközként is ajánlható. 

Edzés közben a test minden izmát érezni fogod. Ennek köszönhetően jelentősen fejlesztheti a gerincét, ami ebben a korban különösen igaz. Néhány hónapos rendszeres mozgás után feláll a testtartása, eltűnik a gyomrod, rugalmassá válnak az ízületek, szalagok.

Előnyök:

  • Javítja a gerincet és erősítse az izmokat.
  • A légzőrendszer fejlesztése.
  • Rugalmasság fejlesztése.
  • Fogyás és gyógyulás.
  • Az idegrendszer normalizálása.

Hátrány:

  • Erős szalagterhelések

Kerékpár

A kerékpár csodálatos kardio terhelést ad. Az Egyesült Államok egyik egyetemén végzett friss kutatás szerint a rendszeres kerékpározás felére csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát. 

Ezen kívül a kerékpár kiváló stressz-megelőzés. A legjobb természetesen a friss levegőn, parkban, erdőben biciklizni, de ilyen lehetőség hiányában a kerékpározás képes helyettesíteni az állókerékpáron végzett edzést. Ha úgy dönt, hogy ezt a sportot választja, kezdje kis terhelésekkel, tegyen rövid kerékpárutakat, fokozatosan növelve a terhelést.

Előnyök:

  • A szív- és érrendszer fejlesztése.
  • Stressz kezelés.
  • Fogyás.
  • A légzőrendszer fejlesztése.
  • A varikózisok megelőzése.

Hátrány:

  • Traumatikus lehet.

Nyújtás

Ezen gyakorlatok hatására sok oxigén kerül az izmokba, aktiválja az anyagcserét és a belső szervek munkáját. 

A nyújtó mozdulatok rugalmassá és kecsessé teszik a testet. Ez különösen hasznos egy gyönyörű női alakhoz. A jó eredmény eléréséhez hetente háromszor legalább fél órát kell edzeni.

Előnyök:

  • Rugalmasság és plaszticitás fejlesztése.
  • Alkalmas fogyásra.
  • Javítja a testtartást.
  • A keringési rendszer fejlesztése.
  • Az öregedési folyamat késleltetése.

Hátrányok:

  • A terhelés meredek növekedése testi sérülésekhez vezethet.
  • A problémás ízületekkel küzdők különleges gondozást igényelnek.

Ajánlott cikk

Marco Rossi mostantól a Fresh Cornerből nyeri a lendületet

Marco Rossi a MOL Fresh Corner új arca – jöhet az olasz meló Marco Rossit …

%d bloggers like this:

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás