FRISSS!!!
Home / Galéria / Matrica helyett digitális utastájékoztatás Bécs új metrószerelvényein

Matrica helyett digitális utastájékoztatás Bécs új metrószerelvényein

Hamarosan forgalomba állnak a Wiener Linien, Bécs közlekedési vállalatának újgenerációs metrókocsijai. Az X-Wagen szerelvények nemcsak modern külsővel és belsővel, hanem innovatív utastájékoztatási rendszerrel is várják majd az utazóközönséget. Az új, vezető nélküli metró először az U1, U2, U3 és U4 metróvonalon közlekedik majd.

Negyven év után új, modern metrószerelvényekre szállhatnak át a bécsi közösségi közlekedés utasai. A 2022-ben útjukra induló X-Wagenek Bécs első generációs metrószerelvényeit, az úgynevezett „ezüstnyilakat” fogják váltani. Az új, automata vezérlésű metrókocsik modern külsővel, nagyobb belső térrel és utasbarát tájékoztatási rendszerrel segítik majd a közlekedőket. 

Ez utóbbit a Siemens Mobility és a Wiener Linien közösen fejlesztette a bécsi közlekedési rendszerre szabva. Az ajtók fölött a legmodernebb technológiával kialakított kijelzőket helyeznek el, melyek valós idejű információkkal látják el az utasokat. Az adott megállóban aktuálisan zárva maradó ajtók fölött például egy digitális Bécs-térképen mutatják majd a jármű valós helyzetét, a haladási irányt és a következő megállókat. Az aktuálisan nyíló ajtók fölött pedig az átszállási lehetőségeken kívül a többi jármű érkezését, esetleges késéseket is láthatja majd az utazóközönség. A képernyőkről olyan fontos információkhoz juthatnak majd az utasok, mint az esetleges járatkiesések, vagy más aktuális változások a közösségi közlekedés rendszerében. A tervek szerint még a liftek állapotát is jelezni fogja a rendszer. 

Digitális kijelző látható Bécs metrótérképével. A második képen pedig bemutatják a sajtónak az új kijelzőket.

Az X-Wagen minden szempontból igazán bécsi, hiszen az új metrószerevények az osztrák fővárosban készülnek, a Siemens simmeringi műhelyében. A cég eddig két szerelvényt szállított le a bécsi közlekedési vállalatnak, ezeket éppen tesztelik. A Wiener Linien összesen 34 metrókocsit rendelt, melyek először az U1, U2, U3 és U4 metróvonalakon, később pedig a megújult U5-ös szakaszon közlekednek majd. Az új szerelevényeket kimondottan a bécsi ízlésnek megfelelően alakítják ki, az osztrák főváros utazóközönsége még abba is beleszólhatott, hogy az új kocsikat milyen típusú ülésekkel szereljék majd fel. 

A képen balról jobbra: Arnulf Wolfram, a Siemens Mobility Austria ügyvezető igazgatója, Alexandra Reinagl, a Wiener Linien ügyvezetője és Peter Hanke, Bécs közösségi közlekedésért felelős tanácsnoka

 

Copyright: David Bohmann/PID

Ajánlott cikk

Petőcz András | Az alfától az omegáig

2022. január 28. – március 13. – Műcsarnok#Box Petőcz András (1959) kortárs magyar író, költő …

%d bloggers like this:

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás