FRISSS!!!
Home / Címlap / Kuponos oldalakon keressük a jó ár-érték arányú utazásokat

Kuponos oldalakon keressük a jó ár-érték arányú utazásokat

  • Online vásárlás előtt a neten és a közösségi médiában tájékozódunk
  • Sokan azonnal otthagyják a bonyolultnak tűnő vásárlási procedúrákat
  • Az influencerek ajánlásai csak a megkérdezettek 2%-át befolyásolják

Az online vásárlók döntő többsége internetes keresők segítségével tájékozódik egy-egy fogyasztói döntés előtt, de a válaszadók fele a közösségi médiában és hírlevelekből is szerez információt – ez derült ki a Bónusz Brigád és a GKID közös kutatásából. Az internetes tájékozódásra való lehetőség sok esetben tudatosságot, alapos körültekintést hozott a vásárlók életébe. Az egyes szolgáltatáskategóriák közül az utazásra jellemző leginkább a foglalás előtti online tájékozódás. A most készült kutatás felmérte, hogy hogyan tájékozódunk, milyen szempontokat mérlegelünk mielőtt kosárba tesszük és kifizetjük az élményeket is nyújtó szolgáltatásokat.

Alaposan utánanézünk

Szolgáltatások keresése előtt a Bónusz Brigád kutatásában részt vevők legnagyobb része (85%) internetes keresőkben tájékozódik a kedvezményes ajánlatokról. A második legnépszerűbb tájékozódási hely a közösségi média, a válaszadók közel fele innen szerzi ismereteit – természetesen a fiatalabb generáció körében ez az arány magasabb, a 18-29 évesek 66 százaléka tájékozódik innen, ha vásárolni akar valamit. 

A hírlevelek is fontos forrásai az ismereteknek: ezekből szintén a válaszadók közel fele szerez információt, de itt is kirajzolódik egy generációs különbség: míg a 18-29 éveseknek csupán harmadára, addig a 40 év feletti válaszadók felére jellemző ez. Barátoktól, ismerősöktől a kutatásban részt vevők harmada kér segítséget, támpontokat vásárlás előtt, ám a 18-24 évesekre ez még jellemzőbb: közülük minden második a kortársaihoz fordul információkért. Kuponos oldalakról minden harmadik ember tájékozódik, ez az arány a 30-39 évesek között a legmagasabb (41%). Egy-egy szolgáltató nyomtatott újságjából mindössze 13 százalékuk kap hírt az akciókról, de a 25-39 évesek közül csak 6-7 százalék forgatja az akciós újságokat.

Akciókat kínáló oldalakon vásárolunk utazást, szolgáltatást

A Bónusz Brigád és a GKID kutatásában arra is rákérdezett, hogy mely online felületeken tervezik az utazások, szolgáltatások vásárlását a válaszadók: a legtöbben, 84 százalékuk a kuponokat, akciókat kínáló weboldalakon terveznek online szolgáltatásokat, hazai és belföldi utazásokat, élményeket vásárolni. Közvetlenül a szolgáltatók weboldalán a válaszadók 47 százaléka, a szállásadásra specializálódott oldalakon 56 százalék vesz igénybe szolgáltatást, utazást.

Ár-érték arány, megbízhatóság, korábbi tapasztalatok

De vajon mire irányul az alapos tájékozódás, ami oly sok online vásárlást megelőz? A Bónusz Brigád és a GKID arra is kíváncsi volt, hogy milyen szempontok mentén döntünk, hogy milyen ajánlat kerüljön a virtuális kosarunkba.

Úgy tűnik, a legfontosabb szempont továbbra is az adott termék vagy szolgáltatás ára (67%), illetve ár-érték aránya, melyet a válaszadók közel háromnegyede jelölt meg a legfontosabb szempontként. A szolgálatóval kapcsolatos korábbi pozitív tapasztalat 45 százalék számára fontos, azonban minél idősebbeket kérdezett a kutatás, ez annál fontosabb szempont volt. A földrajzi közelség, elérhetőség minden negyedik válaszadó számára döntő tényező vásárláskor, ugyanakkor ennél jóval fontosabb a vásárlás, foglalás egyszerűsége, ez a válaszadók 37 százaléka számára lényeges. Nem is csoda, hiszen annyi információ zúdul ránk nap mint nap, hogy ügyeinket gyorsan, átláthatóan szeretnénk intézni: sokan azonnal otthagyják a nem egyértelmű, bonyolultnak tűnő vásárlási procedúrákat. 

A webáruház megbízhatósága minden második ember számára döntési faktor, ez a nők számára fontosabb, nekik mind az értékelések, mind a közvetítő oldal megbízhatósága többet nyom a latba, mint a férfiak számára.

A termék vagy szolgáltatás részletekbe menő, alapos leírása közel minden második válaszadó számára fontos: enélkül nehezebb meghozni a vásárlási döntést. A vásárlók előnyben részesítik azokat a helyeket, ahol minden részletre vonatkozóan választ kapnak a kérdéseikre, nem kell emailben, chaten vagy telefonon keresniük a webáruházat. Érdekes, hogy a Bónusz Brigád és a GKID kutatása szerint az influencerek ajánlásai csupán 2 százalékukat befolyásolják egy szolgáltatás melletti elköteleződésben.

A koronavírus miatti kiszámíthatatlanság miatt még egy szempont vált egyre hangsúlyosabbá: a válaszadók 22 százaléka számára előtérbe került a visszaválthatóság, a határidő módosításának lehetősége – bár minden negyedik ember hajlamos amellett dönteni, hogy most óvatosabban és kevesebbet vásárol előre szolgáltatásokat. Minden ötödik válaszadó rövidebb időre tervez előre, és inkább az utolsó pillanatban foglal utazásokat, szolgáltatásokat.

A kutatást a Bónusz Brigád felhasználók körében a GKID Research & Consulting készítette 699 fős mintán. Az eredmények nem, kor, településtípus és iskolai végzettség terén is reprezentatívak a felhasználói bázisra.

Az idén 12 éves Bónusz Brigád 2010-ben forradalmasította a hazai piacot. egy merőben új modell bevezetésével. Digitalizálta a korábban csak offline módon elérhető élmény, gasztronómia, szépségipari, wellness stb. ajánlatokat, kedvezményes árakat biztosítva vásárlói részére. A www.bonuszbrigad.hu oldalán, jelenleg mintegy ezer ajánlat található. 

A több mint félmillió hírlevél feliratkozó, naponta értesülhet a legújabb ajánlatokról, melyek nem csak az inspirálódásban, de a tudatos vásárlási szokások kialakításában is segítséget nyújtanak.

Az oldal mára több mint 34,3 milliárd forintot spórolt meg a vásárlóinak és ez a szám napról, napra nő! Légy tudatos vásárló, spórolj velük Te is.

Több ízben elnyerte az év honlapja díjat, jótékonysági programjának köszönhetően pedig a MAF Leginnovatívabb Támogatói Programjai közé került. Superbrands és Magyar Brands díjazott, a Kiváló magyar tartalom elismerés tulajdonosa és Az Év Internetes Kereskedője díj tulajdonosa is.

Ajánlott cikk

Kiszínezik az utcákat Bécsben

Londoni mintára kiszínezi az utcáit az osztrák főváros. Két kereszteződésben már tarka aszfaltszőnyeg fogadja az …

%d bloggers like this:

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás