Az Absolut DNS-ének része, hogy olyanokkal működünk együtt, akikkel hasonló értékrendet képviselünk. Ez egyfajta örökség. Hiszünk abban, hogy bámulatos dolgok történnek, ha kreatív emberek kerülnek össze. Vannak különböző szponzorációs tevékenységeink, például fesztiválok, zenei vagy művészeti események, ezek mellett pedig számos rövidebb és hosszabb távú együttműködés, kollaboráció. Az Absolut márka életében nagyon erősen jelen van a kultúrával, a designnal, a művészetekkel (képzőművészet, zene, stb) való összekapcsolódás. Megkérdőjelezhetetlen minősége és hitelessége mellett többek közt ez a hozzáállás és nyitottság tette naggyá a márkát. A nemzetközi hírnév útján is a művészeti kollaborációk indították el a márkát. A sor Andy Warhol-lal indult – mely egyben a reklámszakma történetének egy meghatározó momentuma is lett – és számtalan művésszel: festőkkel, fotósokkal, designerekkel, zenészekkel folytatódott és ami nagyon fontos, ezek az együttműködések sosem merültek ki szimpla hirdetésekben. Ha csak a zenei vonalat nézzük, akkor a nemzetközi színtérről olyan neveket sorolhatunk az együttműködők közé mint, Deadmau5, Wolfmother, Jay-Z, Swedish House Maffia, Lady Gaga, Rita Ora, Katy Perry. Emellett minden ország keresi a lokális együttműködési lehetőségeket is.
Kikkel dolgozott már korábban a márka Magyarországon?
Kisebb és nagyobb együttműködéseink is voltak, vannak. A zene kapcsolatában leginkább az éjszakához, a partikhoz kapcsolódunk, a partnerek kiválasztásánál fontos a hitelesség, hogy vodka, és persze Absolut fogyasztók legyenek. Egy-egy projekthez kapcsolódóan Karányi Danival, Simon Iddol-lal, Horányi Julival, Kállay-Saunders Andrással is dolgoztunk együtt, hosszabb távon Metzker Vikivel, Chris Lawyer-rel, a Next Level csapattal, Miskovits Marcival volt együttműködésünk. Na és persze Tomival is.
Miért épp Fluor Tomira esett a választásotok?
Megvan a saját etikai kódexünk, és ennek megfelelően olyan előadót választunk, aki illik a márka arculatához, és inspiráló, igényes tartalmakat készít. Az Absolut mindig is szeretett olyan művészekkel együtt dolgozni, akik merészek, előremutatóak és megosztóak, akik amellett, hogy tehetségesek, valamilyen módon inspirálnak, egyedi látásmóddal rendelkeznek. Tomiban mindezt megtaláltuk.
Miben különbözik ez az együttműködés a korábbiaktól?
A zenei együttműködéseink sokfélék: videóklipekben, filmekben, koncerteken jelenünk meg. Vannak zártkörű bulik, backstage partik, meet & greet találkozók, de csináltunk már egyedi brandingelt ruházatot is művészeknek. Lényeges, hogy mindig a partner személyiségéhez illeszkedve, közösen alakítunk ki projekteket. Tomival ez a kollaboráció most nagy lépés a hazai Absolut számára is: ez az első alkalom, hogy egy zenész a márkáról írt dalt és az első alkalom, hogy ehhez kapcsolódóan egy limitált csomagolású Absolut is a piacra kerülhet.
Hogyan született meg az együttműködés, illetve a konkrét csomagolás koncepciója?
Már az első egyeztetések után tudtuk, hogy ebben az együttműködésben benne van egy komolyabb kampány lehetősége. Érlelődtünk, ismerkedtünk egymással, talán egy kicsit hosszabb időn át, mint az megszokott a reklámiparban. Aztán Tomi előállt a dallal… Szóval a dal volt először és annyira erősnek éreztük, hogy tudtuk, a maximumot kell kihoznunk belőle. Kevés ennél több és teljesebb kifejezése lehet az alkotó kreativitásnak, mint a gondolatok, a zene és a kép találkozása, összeforrása. Amikor minden egyben van, együtt hat ránk…
A kreatív együttműködés mindig komplex kérdés, fontos megtartani a művészi szabadságot, úgy hogy közben a márka jelenléte is erős maradjon. A Post For Rent egy technikailag és képvilágában is izgalmas videót tervezett a dalhoz és ahhoz kapcsolódóan a limitált csomagolás designjához is.
Milyen üzenetek szeretnétek a kampánnyal eljuttatni a vásárlókhoz?
Ma már milliónyi módon tudunk kapcsolatot teremteni egymással. De ami közelebb hoz minket a virtuális világban, az a való világban akár szét is húzhat. A személyes találkozások mindig hitelesebbek, és az az intimitás amikor együtt kortyolgattok egy jó italt, közelebb hozhat egymáshoz, jobban megnyílunk egymás előtt és a különböző nézőpontokat megosztva, ötleteket cserélve egy nyitottabb világot teremthetünk. Ahogy Tomi is mondja, „A vodka új utakat nyitó kapu tud lenni két ember között vagy egy társaságban, nagy egymásra találások és barátságok születnek, ahol felbukkan.”
A márka üzenete, hogy a kreativitást használva pozitív változásokat érhetünk el. A különbözőségek helyett arra összpontosíthatunk, hogy mi tesz bennünket emberré, és rájövünk, hogy a kreativitás az egyik legcsodálatosabb dolog, amin mind osztozunk. A kreativitás nem csak az alkotást foglalja magába, de a nyitottságot, kíváncsiságot is, ami új lehetőségeket, barátságokat is hozhat az életedbe, és hozzá tartozik a tenni akarás is, hogy nem halogatsz dolgokat, Megélsz, megtapasztalsz egy csomó mindent és persze te magad is fejlődsz ennek során.
Mik lesznek az együttműködés következő lépései a jövőben?
Sokféle tervünk van, az biztos, hogy hosszútávú együttműködésben gondolkodunk Tomival.
You must be logged in to post a comment.