Szinte azonnal rákaptak a K&H bankkártyásai a GPay-re: a bank a magyarországi pénzintézetek közül április 6-án elsőként vezette be ezt az okostelefonos fizetési megoldást és a rajt óta eltelt napokban a várakozásokat meghaladó népszerűségre tett szert – közölte a K&H. Tíz nap alatt 11 964 bankkártyát digitalizáltak a K&H-sok a GPay-en keresztül. A szóban forgó időszakban pedig 10 469 vásárlást bonyolítottak. Egy-egy alkalommal az érintettek átlagosan 5 917 forintot költöttek, amely így az összes vásárlás tekintetében meghaladja a 61 millió forintot. „A GPay robbanásszerű sikerre tett szert az első néhány napban, – még az Apple Pay-nél is lendületesebben kezdett, hiszen akkor az első héten 2600 kártya jelent meg az applikációban, melynek sikerét jól mutatja a jelenleg 80 ezer digitalizált kártya – ez azt jelzi, hogy a magyar bankkártyások döntöttek: pillanatok alatt adaptálódtak az új fizetési alternatívához a GPay kapcsán is, melyet most már a hazai pénzintézetek sorában elsőként a K&H-nál érhetnek el” – kommentálta a bank friss adatait Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője. Jelenleg a bank 570 ezer ügyfele számít digitálisan aktívnak, vagyis ennyien használják az elektronikus megoldásokat, legyen szó az e-bankról vagy mobilbankról, valamint a mobiltárcás fizetési alternatíváról. Németh Balázs a hivatalos jegybanki adatokra reagálva elmondta, hogy hosszú távon látványos bővülés történt a magyarországi kártyás fizetéseknél, és ezek a számok itt nem fognak megtorpanni. 2010-ben a Magyarországon kibocsátott bankkártyákkal belföldön alig több mint 198 millió alkalommal fizettek összesen 1404 milliárd forint értékben. Előbbi a múlt évre megnégyszereződött, utóbbi pedig megötszöröződött. Az egy vásárlásra jutó átlagos összeg pedig 7074 forintról 7988 forintra emelkedett. |