FRISSS!!!
Home / Élet+Stílus / Életmód / Így szépülünk a (közel)jövőben

Így szépülünk a (közel)jövőben

  • Beauty-tech trendek, amik meghatározzák a következő 5 évet

A mai világban a változás az, ami globálisan összeköt minket. A változásra pedig várnunk sem kell, hiszen a legújabb szépség-trendek kontinenseket átszelve, szinte azonnal nálunk is felbukkannak. A svéd beauty-tech márka, a FOREO egy amerikai, trendeket előrejelző vállalattal együttműködve most bemutatja, milyen irányzatok formálják majd a szépség világát a következő 5 évben. Ezekkel a trendekkel a jövőbe repülhetünk!

Fenntarthatóság és befogadás

A faji és életkori megkülönböztetésen alapuló szépségábrázolás jelentős felháborodásokat keltett az elmúlt években, a kozmetikai iparban is. Ennek ellenpólusaként a ‘skin positivity’, vagyis a természetes szépség ünneplése is szerencsére erőre kapott és szerepe még fontosabb lesz a jövőben. Azoknak a vállalatoknak, amelyek versenyképesek akarnak maradni, jelentős mértékben hozzá kell járulniuk a sokszínűséghez és az inkluzivitáshoz. 

A szépség és a fenntarthatóság kapcsolata is kiemelten fontos lesz a fogyasztók számára: azoknak a kozmetikai termékeknek lehet jövője, melyek ökológiailag fenntarthatók, például újratölthetőek vagy újrahasznosítható anyagokból készül a csomagolásuk. Nagyszerű példa erre a micélium, vagyis a gombafonalak szövedéke, amelyhez, mint a jövő csomagolóanyagához, nagy reményeket fűznek a kozmetikai iparágban is.

Mentális jólét

A pandémia nagyban megváltoztatta a fogyasztók gondolkodását a testi és lelki egészségről, valamint a környezethez való viszonyukról. De az is érdekes, hogy ezzel a tudatossággal párhuzamosan megszületett a vágy olyan termékek iránt, amelyek nemcsak funkcionálisak, hanem valamilyen élményt, kényeztetést, luxust hoznak a mindennapokba. A szépség és az egészség ezen szintézisén keresztül az egyik legnagyobb trend jöhet létre, amely fel fogja pezsdíteni a szépségipar világát a következő öt évben – ez nem más, mint a belső jólét és az elégedettség iránti vágy.

Újdonságként megjelenik az anti-stresszes bőrápolás​​, amely a fogyasztók mentális állapotára reagál, és megoldást nyújthat a 21. század egyik legnagyobb veszélyére – a stresszre. A stressz ugyanis nagyban befolyásolja hormonális egyensúlyunkat, az alvás minőségét, és idővel látható nyomokat hagy a bőrön. 

Minőség és hosszú élettartam

A tartós megoldások okos vásárlási döntésekhez vezetnek. Az emberek a jövőben inkább több pénzt fektetnek be olyan minőségi termékekbe, amelyek hosszú évekig működnek. Az olyan tényezők, mint a hatékonyság, a praktikum, a funkcionalitás és a tartósság új impulzusokká és fontos tényezővé válnak a vásárláskor. Így előtérbe kerülhet a ma oly divatos “mindent akciósan” gondolkodás helyett a “megfelelő ár-érték arány” iránti igény.

A technológia és a szépség ötvözése

Ennek a tendenciának az úttörőjeként a FOREO márka már 2013 óta hoz létre kategóriaformáló termékeket olyan csúcstechnológiás tulajdonságokkal,- mint a T-Sonic pulzálás, a krioterápia, vagy a mikroáram – amelyek korábban csak szépségszalonokban voltak elérhetők, magas áron. 

A testreszabhatóság iránti vágy új megoldásokat hív majd életre. A következő öt év a személyre szabható kozmetikai termékekről fog szólni, amelyek a mesterséges intelligenciát (AI) és a kiterjesztett valóságot (AR) használva számos innovatív változást hoznak magukkal. Például egyes készülékek már elemezni képesek a felhasználó arcáról készült friss fotókat, hogy analizálják a bőr állapotát, majd az eredményt értékelve testreszabott arcápoló krémet hoznak létre.

Nem marad le a tudomány sem, amely új megoldásokat hoz a bőr hidratálásának területén. A “hidratáció új királynője” a poliglutaminsav lehet, amely akár négyszer több nedvességet képes raktározni, mint elődje, a hialuronsav.

A hazai védelme

A jelenleg tapasztalható egészségügyi válság miatt a helyi márkák még nagyobb befolyásra tesznek szert. A helyi és kisvállalkozások egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a fogyasztók körében, akik a lokális termékek megvásárlásával fejezik ki támogatásukat a hazai vállalatok iránt. Az adott piac fogyasztói és felhasználói hamarosan már a reklámkampányok aktív szereplői is lehetnek, a terméket használva és bemutatva a közösségi felületeken. A tendenciát felgyorsítja a digitalizáció és a közösségi média, amelyek ideális környezetet biztosítanak ehhez az újfajta kapcsolathoz.

 

Ajánlott cikk

Pénzköltési hajrá: néhány napjuk maradt a SZÉP-kártyásoknak

Ha nem költik el május végéig a SZÉP-kártya tulajdonosok az október közepéig megkapott pénzüket, akkor …

%d bloggers like this:

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás