Home / Galéria / Így látja a hamisítványokat a Z-generáció

Így látja a hamisítványokat a Z-generáció

  • Kihirdették az Eredeti az igazi pályázat nyerteseit

Kihirdették a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala Az eredeti az igazi! kreatív pályázatának nyerteseit. A pályázat keretében 16-25 éves fiatalok készítettek az eredeti termékek vásárlásának előnyeit bemutató kreatív videókat és plakátokat három kategóriában. A nyerteseket a zsűri bruttó 150.000 forint pénzjutalommal díjazta. 

Az eredeti termékek előnyeire, valamint a hamisítványok használatának következményeire hívta fel a figyelmet a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának kampánya. A kreatív pályázat Az eredeti az igazi! címen három csoportban támogatta olyan vizuális művek létrejöttét, amelyek az eredeti termékek vásárlását ösztönzik.

A kategóriák hamisítás elleni harc három fontos területét fedték le. Az első a Kalózok a neten, ami az illegális letöltések hatásaival és következményeivel foglalkozott, a hamis egészségügyi termékek hátrányait, lehetséges veszélyeit dolgozta fel a Ha tényleg fontos az egészséged pályázati kategória, míg a hamis kiegészítők, illatszerek és ruhadarabok értékállóságáról szóló munkákat pedig a Szörnyek a gardróbban cím alatt várták a pályaműveket a szervezők.

Az alkotásokat tapasztalt szakmai zsűri bírálta el. A bírálóbizottság tagjai között volt többek között Pomázi Gyula, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának (SZTNH) elnöke, dr. Zugh Kinga jogérvényesítési titkár, dr. Horváth Péter, dr. Fulajtár Zsófia és dr. Ilku Lívia az SZTNH Jogérvényesítési Munkacsoportjából, dr. Bendzsel Miklós, a Magyar Mérnökakadémia elnöke, dr. Gubicz Flóra, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem IP stratégája és Hollósi Jázmin influenszer, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem média design szakos hallgatója.

A díjakat Lábody Péter, az SZTNH jogi elnökhelyettese adta át október 4-én a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalában. A nyertesek egyenként bruttó 150.000 forint jutalomban részesültek, a kiválasztott különdíjasokat pedig 50.000 forinttal díjazták.

A Kalózok a neten kiírásra beérkezett művek közül a zsűri Márkus Marcellnek ítélte a díjat, aki egy videóban demonstrálja, hogyan válhatunk adathalászat áldozatává egy ártatlannak tűnő kalóz oldalon. A második kategóriát Szokalopulosz Zoé nyerte minimalista, fotóalapú plakátsorozatával. A Szörnyek a gardróbban díját pedig Sándor Médea Lola plakátja érdemelte ki, amely ráirányítja a figyelmet arra a kárra, amit az eredeti designtermékek alkotóinak okozhat egy-egy hamisítvány.

Emellett Mezei Márk különdíjat vehetett át a Kalózok a neten kategóriában készült pályamunkájáért, ahol egy rap dalban mutatott rá arra, hogyan érinti a zenészeket az illegális zeneletöltés. A Ha tényleg fontos az egészséged pályázói közül is egy videós alkotás érdemelte ki az elismerést: Lukácsy Bálint a hamisított étrendkiegészítők és vitaminok lehetséges veszélyeit mutatta be. Auth Emil humoros plakátja pedig a harmadik kategóriában nyert különdíjat.

Ajánlott cikk

30 napos kihívást hirdet kezdő futóknak Lubics Szilvi és a CHERRISK

Az antarktiszi ultramaratont megnyerő Lubics Szilvia ultrafutónak, arra is van energiája, hogy kezdő futókat támogasson: …

%d bloggers like this:

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás