FRISSS!!!
Home / Galéria / Hogyan gazdálkodnak okosan az online vásárlók? 

Hogyan gazdálkodnak okosan az online vásárlók? 

  • Változó vásárlói szokások

Vásárlási szokások tekintetében az idei év nyári és kora őszi időszakára legjellemzőbb szavak a bizonytalanság, a takarékosság és kísérletezés. Az infláció, az emelkedő energiaárak, a háború elhúzódása mind befolyásolják a vásárlói szokásokat. Sokkal óvatosabban és megfontoltabban költenek a vásárlók, mint ahogy azt korábban tették. Egyre többen keresik a belépő szintű termékeket, és aki esetleg ragaszkodik is a drágább, prémium minőséghez, azok jellemzően a mennyiségen csökkentenek. Érdekesség, hogy egyre többen nyitnak a saját márkás termékek felé, amelyek gyakran ár-érték arányban valós konkurenciái a már jól megszokott márkáknak. 

  • Online, házhoz, gyorsan

A GKID 2022 első féléves riportja szerint az aktív online vásárlók száma 9.7%-kal, míg a belföldi online rendeléseké 11.9%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest. Az online FMCG vásárlók már legtöbb esetben kiélvezik a házhozszállítás nyújtotta kényelem lehetőségét, egész pontosan 73% rendeli a termékeket online. A szállítási idők lerövidültek, egy teljes nagybevásárlás ma már akár 2 órán belül is elérhető Budapesten.

  • Saját márkák

Azzal párhuzamosan, ahogy a vásárlók igyekszenek csökkenteni a kiadásaikat az infláció miatt emelkedő kosárérték mellett, rengeteg vállalat és manufaktúra is kénytelen leépíteni. Az energiaárak már nem teszik lehetővé sok esetben a vállalat profitábilis működését, ami munkahelyek elvesztéséhez, átalakulásához vezet. A talpon maradó cégek saját márkás termékei azok, amik a kialakult helyzetből előnyt kovácsolnak. Elmondható, hogy a vásárlók most szívesen kísérleteznek a gyakran elérhetőbb árú, de mégis garantált minőségű saját márkás termékekkel.

  • Nyugat-Európában is jellemző a trend

Júniusban a McKinsey & Co tanácsadó cég 5,000 nyugat-európai vásárlót kérdezett meg a vásárlási szokásairól. A válaszadók nagyjából 40 százaléka mondta azt, hogy a közelmúltban végrehajtott legnagyobb változás az volt, hogy új, saját márkás termékeket próbáltak ki.

A fogyasztók egyre inkább elégedettek a saját márkás termékek minőségével, ízével, változatosságával és innovációjával – és ragaszkodnak hozzájuk” – nyilatkozta Angus McOuat, a McKinsey munkatársa. 

  • Hazai helyzetjelentés

Vásárlóink egyre gyakrabban és egyre több kategóriában vásárolnak a saját márkás termékeinkből. Eladott darabszámot tekintve a tejtermékek esetében minden tizedik, míg a felvágottaknál minden hatodik termék saját márkás portfólióból kerül ki. Vállalatunkon belül stabilan növekvő részaránnyal bírnak ezek a termékek, jelenleg a bevétel több mint 3 százalékáért felelnek, ez a termékek darabszámát tekintve azt jelenti, hogy minden huszonötödik termék saját márkás” – fejtette ki Klekner Péter, a Kifli.hu ügyvezető igazgatója.

  • Új kedvencek

A saját márkás termékek eleinte az alacsonyabb áruk miatt voltak vonzóak a nagyközönség számára, ezek azonban gyakran vezettek csalódásokhoz. Mára a cégek belátták, hogy csak a minőség garantálásával tudják elnyerni a vásárlók bizalmát, így jelenleg a saját márkás termékek széles választéka lehet a kapocs a vásárló és a kereskedő között. 

Ajánlott cikk

ART IS OUR LIFESTYLE // 5 Year Anniversary Party // Collective Charity Exhibition

Az elmúlt 5 év legemlékezetesebb művészeti partyja és jótékonysági kiállítása LAVOR Collective Art Salon // …

%d bloggers like this:

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás