FRISSS!!!
Home / Élet+Stílus / Életmód / Gyereknap: online többet költünk ajándékra

Gyereknap: online többet költünk ajándékra

  • Meghaladja a 10 ezer forintot egy átlagos internetes rendelés

A magyar szülők és nagyszülők átlagosan 11.800 forintért vásárolnak online, és 7.600 forintért választanak gyereknapi ajándékot az áruházakban a család legfiatalabb tagjának a REGIO JÁTÉK értékesítési adatai alapján. A jeles alkalomra már 1-2 héttel korábban megkezdődik a bevásárlás, legtöbben egy új szabadtéri játékkal, kreatív készlettel vagy könyvvel, kifestővel lepik meg a gyermeket.

A REGIO JÁTÉK friss kutatásában 3482 fő vett részt, ez alapján a szülők és nagyszülők közel fele már 1-2 héttel május utolsó vasárnapja előtt megvásárolja a gyereknapi ajándékot; ebben az időszakban nagyjából 30%-os forgalomnövekedést tapasztal egy átlagos májusi héthez képest a vállalat. A válaszadók 46%-a online és áruházban is vásárol, 29%-a kizárólag személyesen választ, a kitöltők egynegyede pedig csak az internetről szerzi be a készleteket. „Gyereknapra inkább egy kisebb játékot keresnek a szülők, nem annyira jellemző az ajándékhalmozás. A jó idő beköszöntével népszerűek a különböző szabadtéri játékok, mint a buborékfújók, aszfaltkréták, de sokan LEGO-val, társasjátékkal, egy új peonzával vagy kisautóval lepik meg a család legfiatalabb tagját. Május utolsó 2 hetében egy átlagos online vásárlói kosár 11.800 forint, az áruházi pedig 7.600 forint értékű, ezek 34%, illetve 5%-kal magasabb összegek a tavalyiaknál” – ismertette az értékesítési adatokat Gyaraki Dávid marketingvezető.  

A játékkereskedő kutatása alapján a kitöltők 40%-a 3-5.000 forintért vásárol gyereknapi ajándékot, további 26% 5-8.000 forintért, míg 25% 8.000 forintnál is többet szán a meglepetésre gyermekenként. „A felmérésünk eredményei is alátámasztják, hogy a szezonnak megfelelően a szabadtéri játékok a legkelendőbbek, ezenkívül sokan kreatív játékkal vagy könyvvel és kifestővel kedveskednek a gyermekeknek” – mondta el a marketingvezető. A játék mellé zsebpénzt mindössze a szülők és nagyszülők 6%-a ad, jellemzően 4.000 forint feletti értékben. 

A trambulin, az ugrálóvár és a kézműves foglalkozás vonzza a legtöbb gyermeket

Május utolsó vasárnapját 100 magyar családból 96 ünnepli, ilyenkor a döntő többség (52%) egy helyi gyereknapi programon vesz részt, de sokan kirándulással (30%) és állatkerti látogatással (28%) dobják fel az ünnepet. A vállalat kutatása alapján a trambulin, az ugrálóvár és a kézműves foglalkozások vonzzák a legtöbb gyermeket ezen a napon.

TOP10 gyereknapi játékkategória a REGIO Játék értékesítési adatai alapján online vásárlás esetén:

  1. Szabadtéri játék
  2. LEGO
  3. Társasjáték, kártya
  4. Autó, jármű
  5. Kreatív, fejlesztő
  6. Sportszer, labda
  7. Játékfigura
  8. Plüss
  9. Baba, babakocsi
  10. Bébijáték

A kutatás háttere:

A sajtóközleményben szereplő adatok a piacvezető REGIO JÁTÉK saját értékesítési adatain, valamint egy 2022. május 16-22. között elvégzett online kutatáson alapulnak, melyben 3482, 14 év alatti gyermeket nevelő szülő/nagyszülő vett részt. A kutatás nem reprezentatív a teljes magyar lakosságra nézve, ugyanakkor alkalmas a magyar szülők, nagyszülők véleményének feltérképezésére.

https://www.regiojatek.hu/

Ajánlott cikk

Cser Krisztián, Szántó Andrea, Rácz Rita és Balázsi Gergő Ármin is az OPERA következő évadának kamaraművésze

A Magyar Állami Operaház a 2022. június 25-én megrendezett Csillagóra évadzáró gálán jutalmazta az eltelt …

%d bloggers like this:

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás