Home / Címlap / Foodpanda: a futárkodásnak nemcsak jelene van, hanem jövője is 

Foodpanda: a futárkodásnak nemcsak jelene van, hanem jövője is 

A KATÁ-s adózási forma módosítását követően a foodpanda teljesen átgondolta a futárpartnerek díjazását és átlagosan 18 százalékkal emelte az azonos teljesítmény mellett megkereshető összeget. A cég hosszú távon tervez a futárpartnereivel, ezért a plusz adóterhek ellensúlyozásán felül a cél egy vonzó és a futárok által is validált díjazás kialakítása volt.

Mit tett a foodpanda?

A KATA-törvény módosításának bejelentése óta egyértelmű, hogy a futároknak új adózási formát kell keresniük és hogy sokuk számára emelkedni fognak az adóterhek. A foodpanda az elmúlt hetekben egy olyan díjazás bevezetésén dolgozott, amit a futárpartnerek már régóta kértek és ami az ország különböző szegleteiben dolgozó, különböző járműveket használó és különböző mennyiségben kiszállító több mint 4000 futárpartner számára egyaránt ellensúlyozza a megnövekedett adóterheket.

“A futárpartnerek visszajelzéseiből tudjuk, hogy szeretik a rugalmasságot és motiválja őket a magas teljesítmény kiemelt díjazása. Ezt a szempontot is figyelembe véve végül többet emeltünk a díjazáson, mint az összes futárunknál jelentkező többletadó összege. Az új díjtábla szerint átlagosan 18 százalékkal emeltük a díjakat, és mivel nem fix, hanem teljesítményalapú díjazásról van szó: aki ugyanannyit dolgozik, többet kereshet, aki pedig többet vagy hatékonyabban dolgozik, sokkal többet kereshet” – mondta el Juhász István, a foodpanda ügyvezető igazgatója.

“Természetesen vannak különbségek kiszállítási zónák között, de mindenhol arra törekedtünk, hogy a lehető legtöbbet enyhítsünk a terheken. Számításaink szerint főtevékenységként is megéri majd a futárkodni a jövőben, egy főállású munkát kiegészítve pedig kifejezetten jól kereső alternatívát nyújt más tevékenységekkel szemben, hiszen számukra nem jelent magasabb adóterhet például az átalányadózás.” – tette hozzá Juhász István.

Mik a tapasztalatok?

Az első visszajelzések pozitívak voltak, és bár vannak akik felhagynak a futárkodással, jópáran érkeznek is a hónap közepén bejelentett új konstrukció hírére. Egy ekkora, rendszerszintű sokk ellenére a cég felmérése szerint futárpartnereik csupán 10 százaléka jelezte, hogy biztosan váltana. “Ez is mutatja, hogy a futárkodásnak igenis van jelene és jövője, és ez különösen igaz lesz az elkövetkező időszakra. A házhozszállításra szezonálisan változik az igény – ahogy az ősz közeledtével inkább tartózkodnak majd otthon az emberek, úgy nő a megrendelések száma, és új szolgáltatások beindítását is tervezzük. Ez mind hatással lesz a teljesítményarányos díjazásra is, és bízunk benne, hogy a megemelt futárdíjak hozzájárulnak ahhoz, hogy a rugalmas időbeosztásra vágyóknak a foodpanda továbbra is vonzó alternatívát jelentsen – tette hozzá Juhász István

Még több segítség

A foodpanda a futárdíjak emelésén túl kedvezményes könyvelőpartnerek ajánlásával is támogatja a futárpartnereit, akiknek az adminisztrációs terheik is növekedtek. A cég csak olyan tapasztalt könyvelőket ajánl, akik személyes tanácsadást is vállalnak. A vállalat mindezeken túl arról is biztosította a futárpartnereit, hogy a jövőbeli kihívásokra – például a benzinár-stop lehetséges megszüntetésére – szintén reagálni fog.

Ajánlott cikk

A megelőzés és a korai diagnózis életmentő

Február 4. a rák elleni küzdelem világnapja, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet a betegségre …

%d bloggers like this:

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás