FRISSS!!!
Home / Címlap / Ez nem retro: Legyen a mozgás a szépkorúak új slágere! 

Ez nem retro: Legyen a mozgás a szépkorúak új slágere! 

Boldogok az aktív nyugdíjasok, mert övék a mozgás élménye! Akár ezt a címet is viselhetné a Magyar Szabadidősport Szövetség (MASPORT) friss videója, amely egyszerű gyakorlatokkal segít a szépkorúaknak a mindennapi, egészségfejlesztő testmozgásbanA hiánypótló kisfilmből kiderül, hogy soha nem késő aktívvá válni, és kellő körültekintéssel szinte minden fizikai képességünk edzhető időskorig. Próbálja ki Ön is, vagy mutassa meg a nagyinak!  

A rendszeres testmozgás és a sport jótékony hatással van az egészségre, ennek ellenére a legfrissebb kutatások szerint az európaiak nem mozognak eleget, különösen időskorban nem. A MASPORT nemrégiben lezárult Szeniorsport határokon átívelő népszerűsítése elnevezésű Erasmus+ projektje arra kereste a választ, hogy miként lehetne hatékonyabban megszólítani és megmozgatni a szépkorú lakosságot.

A program keretében a szövetség német, horvát és szerb szabadidősport szervezetekkel dolgozott együtt, akikkel meglátogatták egymás időskorúakat célzó sporteseményeit, megosztották tapasztalataikat, majd elkészítettek egy összegfoglaló kiadványt és videót a szépkor aktív lehetőségeiről.

Czene Attila, a MASPORT elnöke szerint soha nem késő elkezdeni a mozgást: „Azon dolgozunk, hogy sokkal nagyobb figyelmet kapjon a szépkorú korosztály fitten tartása. Kevesen ismerik fel, de a rendszeres mozgás már kis mértékben is jelentősen javíthatja életminőségünket és az általános hangulatunkat. Itthon is több millió ember mentális és fizikai jólléte a tét, akik nem mindegy, hogy milyen állapotban élik meg az időskort. Úgy gondolom, hogy egy hiánypótló kiadvány és videó készült, hiszen nagyon közérthetően mutatja be az időseknek ajánlott legjobb gyakorlatokat. Bízunk benne, hogy sok nappaliba jut el az üzenetünk. Legyen a mozgás a szépkorúak új slágere!” 

 

videóban és a hozzá kapcsolódó online kiadványban 6 egészségfejlesztő terület mentén ismerhetünk meg gyakorlatokat: Állóképesség, Mozgáskoordináció, Egyensúly, Erő, Mozgásterjedelem, és Agytorna. Az egyes területek jelentőségét Kovács Kriszta szenior tréner magyarázza el könnyen átélhető hétköznapi példákkal, két kollégája pedig be is mutatja az ajánlott mozgásformákat. A fokozatosság szépkorban természetesen különösen fontos, az erőfeszítések szintjét pedig fittségi állapothoz kell igazítani.

A MASPORT nemzetközi szenior projektje ugyan lezárult, de a szövetség a továbbiakban is aktívan segíti ezt a korosztályt a Mozgásélmény Szenioroknak programmal, amely az egész év során rendszeres online videótréningeket kínál négy profi oktató segítségével. Aki pedig inkább offline keresné meg a számára megfelelő mozgásformát, annak mindenképp érdemes lesz kilátogatnia júniusban a Szépkorúak Sportfesztiválja rendezvényre. 

Bővebben a MASPORT-ról: www.masport.hu  

További információk a projektről: www.sportforseniors.com

Ajánlott cikk

Izzófejű robot, fanatikus nagymama és céklapüré 

Animációs és rövidfilm szemle az Urániában  A Budapesti Metropolitan Egyetem végzős hallgatóinak legjobb munkáit először …

%d bloggers like this:

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás