FRISSS!!!
Home / Címlap / Évről-évre töretlen az érdeklődés az akár 20 millió forintos befektetést kínáló HFDA Startup Program iránt 

Évről-évre töretlen az érdeklődés az akár 20 millió forintos befektetést kínáló HFDA Startup Program iránt 

Idén harmadik alkalommal valósult meg a HFDA Startup Program a Magyar Divat & Design Ügynökség (HFDA), a Startup Campus innovációs ügynökség és az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures kockázati tőkealap-kezelő szervezésében. A közel 50 jelentkező között szerepelnek olyanok, akikre már a nemzetközi márkák is felfigyeltek, de rengeteg fenntarthatóság jegyében született projekt is pályázik az akár 20 millió forintos tőkebefektetésre.  

Közel 50 jelentkezővel zárult 2021. november 1-én a HFDA Startup Program pályázási időszaka, amely a legígéretesebb fiatal divat- és design startup vállalkozásokat segíti piacra lépni. A Startup Campus, a Hiventures kockázati tőkealap-kezelő és a Magyar Divat & Design Ügynökség harmadik alkalommal rendezi meg az inkubációt, melyre az érdeklődés évről évre töretlen.   

„Célunk, hogy létrehozzunk Magyarországon egy értékteremtő divat- és designipari ökoszisztémát az ágazat fellendítése érdekében. Ennek egyik eleme a HFDA Startup Program, amely vállalkozói szemlélettel és startup tudással vértezi fel az egyetemi hallgatókat és kezdő vállalkozásokat, hogy gondolkodásukat még inkább az innovatív és digitális megoldások jellemezzék” – emelte ki Bata-Jakab Zsófia a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója. 

A projektek között számtalan izgalmas és egyedi terv szerepel, a jelentkezők több mint fele már meglévő prototípussal rendelkezik. A benevezett divat- és design fejlesztések és megoldások között kifejezetten népszerűnek bizonyult a fenntarthatóság és a szabadidős termékek kérdésköre. A jelentkezők olyan társadalmilag fontos kérdésekre hoztak megoldást, mint például a munkaerőpiacról kiszorult nők foglalkoztatása, a divatipar túltermelésének visszaszorítása, a hagyományőrző motívumok megőrzése vagy akár a textilipari hulladékok újrahasznosítása.  

 A technológiai innováció is fontos szempont volt a program felhívásában, így interaktív kiállítással, ökobetonnal, innovatív légtisztítóval, 360 fokos termékbemutatással, valamint hőtermelő textillel is előrukkoltak a csapatok. Volt olyan projekt, aki a fiatalok körében már nagy népszerűségre szert tett márkáját használná fel társadalmilag fontos célokra, de olyan ötlet is érkezett, ami már nemzetközi cégekkel is kapcsolatba került. 

A programba beválogatott csapatok öt hetes online üzleti képzésen vehetnek részt, amely az iparági mentoráció mellett magában foglalja többek között a legfontosabb startup módszertanokat, csapat- és időgazdálkodási ismereteket, termékfejlesztéssel, üzleti tervvel, piacra lépési stratégiával és marketinggel kapcsolatos, elengedhetetlen tudnivalókat. A képzés után további öt hetes befektetési felkészítésen vehetnek részt a legjobb projektek, amit egy befektetési ülés zár majd. Ide a legjobb csapatok kapnak meghívást azért, hogy bizottság előtt prezentálhassák ötletüket a 20 millió forintos ajánlat reményében, amit az MFB csoporthoz tartozó Hiventures és a Startup Campus Inkubátor közösen biztosít.   

Ajánlott cikk

Nehezebb időkben sem mondunk le az édességről, de elsülhet a kapanyél

Bizakodók az édességgyártók Békében, válságban és háborúban az emberek mindig is szerették, szeretik, fogyasztották és …

%d bloggers like this:

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás