FRISSS!!!
Home / Élet+Stílus / Életmód / Életmódváltás könnyedén! 

Életmódváltás könnyedén! 

  • 7+1 tipp a célod eléréséhez

A célod elérése érdekében gondoljon arra, hogy az egészséges táplálkozáshoz vezető út több kisebb lépésből áll, nem pedig egy nagy drasztikus változtatás lesz rögtön az életedben. Ha fokozatosan és okosan közelíted meg a változásokat, hamarabb lesz a mindennapi életed része mint gondolnád.

1. Egyszerűen gondolkozz. Ahelyett, hogy rögtön túlzottan rágörcsölnél a kalóriák számolgatására vagy az adagok méretének mérésével foglalkoznál minden egyes étkezés előtt, helyezd előtérbe az élelmiszerek színét, változatosságát és frissességét. Így könnyebben fogsz egészséges döntéseket hozni. Összpontosíts a TE általad kedvelt ételekre és az egyszerű receptek megtalálására, amelyek  friss összetevőket is tartalmaznak. Így étrended fokozatosan fog egészségesebbé és finomabbá válik. Nem kell lemondanod a finom ízekről egy percig sem!

2. Kezd el szépen lassan, és fokozatosan változtasd meg étkezési szokásaidat. Nem reális és nem okos, ha egyik napról a másikra próbáljuk egészségessé tenni az étrendünket. Ha mindent egyszerre hirtelen változtatunk meg, az általában kisebb-nagyobb csalásokhoz vagy a kitűzött célok feladásához vezet. Tegyél apróbb lépéseket, például készíts egy tál salátát, ami tele van különböző színű zöldségekkel naponta egyszer, vagy válts át vajról olívaolajra főzés közben. Az apró változtatások gyorsan megszokássá válnak, majd ezt folyamatosan még több egészséges választással bővítheted ki.

3. A kis változtatások sokat számítanak. Minden változtatás, amit az étrend javítása érdekében hajtunk végre, számít. Nem kell tökéletesnek lenned, és nem kell teljesen elhagynod az általad élvezett ételeket, hogy egészségesen táplálkozz. A hosszú távú cél az, hogy jól érezzük magunkat, több energiánk legyen, és csökkentsük a rák és más súlyos betegségek kialakulásának kockázatát. Ne hagyd, hogy félrelépéseid megakadályozzanak a céljai elérésében – minden egészséges étel választás számít.

4. Egyél reggelit, és egyél többször kisebb adagokat a nap folyamán. Az egészséges, jól összeállított reggeli beindíthatja az anyagcserét, és a kis, egészséges étkezés a nap folyamán (a szokásos három nagy étkezés helyett) fenntartja az energiát és az anyagcserét. Így mindig lesz hova nyúlni a szervezetnek és nem fog elkezdeni raktározni.

5. Egyél másokkal, amikor csak teheted. A másokkal való étkezés számos szociális és érzelmi előnnyel jár – különösen a gyermekek számára –, és lehetővé teszi az egészséges táplálkozási szokások modellezését. A tévé vagy számítógép előtti étkezés gyakran esztelen túlevéshez vezet.

6. Lassan rágjuk. Szánj időt az étel megrágására, elfogyasztására, és élvezd ki az ízeket, ízlelj meg minden falatot. Hajlamosak vagyunk csak bekapkodni gyorsan a falatokat. Ezzel elfelejtjük érezni az ízeket és sok levegőt is bekapkodunk, ami puffadáshoz is vezethet. Nem beszélve, hogy a gyors evés rontja az emésztést és többet is fogunk enni. Ehelyett inkább igyekezz újra ráhangolódni az evés örömére.

7. Hallgass a testedre! Kérdezd meg magadtól, hogy valóban éhes vagy-e, vagy igyál meg egy pohár vizet, hogy lásd, szomjas vagy-e, nem pedig ténylegesen éhes. Az étkezést érdemes akkor abbahagyni, mielőtt azt éreznénk, hogy már teli vagyunk. Hiszen az igazság az, hogy jó néhány percbe telik, amíg az agyad közli a testeddel, hogy eleget evett, ezért fontos a lassú étkezés.

8. Vízfogyasztás fontossága! Tekintsd a vizet étrended egyik központi összetevőjének. A víz segít kiüríteni salakanyagokat és méreganyagokat a szervezetünkből, ennek ellenére sok ember dehidratáltan éli át az életét – fáradtságot, energiahiányt és fejfájást okozva. A szomjúságot gyakran összetévesztik az éhséggel, így a megfelelő hidratáltság segít abban is, hogy egészségesebb ételeket választhass vásárlásod során.

Ajánlott cikk

Amadinda koncert és Barabás Márton tárlatvezetése

január 22., szombat, 15:00 – Műcsarnok Január 22-én egy exkluzív koncert erejéig ismét összeáll az …

%d bloggers like this:

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás