Címlap

Különleges videóval a 150 éves Budapestet köszönti a Vígszínház társulata

November 17-én ünnepeljük Budapest 150. születésnapját.  A jeles alkalomból a Vígszínház színművészei meséltek arról, hogy mit is jelent nekik csodás fővárosunk! A videóból megtudhatják, kinek mi a kedvenc helyszíne, mi az első emléke Budapestről vagy éppen milyen gyümölcsnek képzeli a 150 éves fővárost!

November 17-én és 18-án este a Vígszínházban exkluzív gálakoncertet adnak Budapest születésnapja alkalmából. A Fővárosi Önkormányzat a Vígszínházban rendezett Víg-Budapest koncerttel ünnepli Pest, Buda és Óbuda egyesítésénének 150. évfordulóját. A színház a Házi Színpadon a Szülőfalum, Pest c. Fesztbaum Béla esttel csatlakozik az ünnepi eseményekhez.

Ismét elindult az Európai Mézes Reggeli kampány

  • Több mint 200 ezer hazai gyermek kap idén is egészséges reggelit

Az Európai Mézes Reggeli kezdeményezés Szlovéniában indult útnak 2007-ben, amelyhez Magyarország 2014-ben csatlakozott. A program elsődleges célja, hogy az egészséges táplálkozás jegyében népszerűsítse a mézfogyasztás jótékony hatásait, megismertesse a gyerekekkel a méhészet jelentőségét és a méhek nélkülözhetetlen szerepét az élet fenntartásában. Az esemény keretén belül idén is országszerte közel 1000 helyszínen, több mint 200 000 diák fogyaszthatja el a mézes reggelit.

Az idei központi eseménynek a Székesfehérvári Kodály Zoltán Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Műveszeti Iskola adott otthont. A rendezvényen részt vett Dr. Marjan Cencen, a Szlovén Köztársaság nagykövete, Dr. Nagy István, agrárminiszter, Bross Péter, az Országos Magyar Méhészeti Egyesület (OMME) elnöke, valamint Mészáros Dezső, a SIÓ-Eckes Kft. ügyvezető igazgatója.

„Teremtett világunk megannyi építőelemből áll össze tökéletes egésszé, és ebben a komplexitásban a méheknek kiemelt szerep jut. Munkájuk, az az ökoszisztéma-szolgáltatás, amit adnak, pótolhatatlan, a méhek és a méhészek nélkül a világunk nem fenntartható. A magyar a méz az egyik legjobb, egyet jelent földünk legjavával. A Mézes Reggeli nem titkolt célja pedig, hogy ösztönözze a hazai mézfogyasztást, amely most átlagosan 1 kg/fő/év” – hívta fel a figyelmet Dr. Nagy István agrárminiszter.

A tárcavezető továbbá kiemelte, a méhek csodálatos tevékenysége nem csupán a mézben jelenik meg, hanem a beporzásban is, ami nélkül nem lenne termés és nem lennének élelmiszerek. Nagy István kitért arra is, hogy a méhészek és a fogyasztók védelme érdekében Magyarország már évek óta szorgalmazza, hogy az Európai Unióban szigorítsák a mézkeverékek származásának a megjelölését.

„A mi szakmánk jövője attól is függ, hogy ma a gyermekek mit gondolnak a mézről és a méhekről, mit tanítunk nekik a méhek fontosságáról és a beporzásról, mi a méhészek munkájának a jelentősége, hogyan készül a méz. Nem tudjuk eléggé hangsúlyozni, hogy az egészséges táplálkozás mennyire fontos, és ennek szerves része a méz. A méz nem csak édesség! Annál sokkal több! A termelői méz pedig olyan érték, amely elsősorban az egészségünk védelmét szolgálja” – összegezte Bross Péter, az Országos Magyar Méhészeti Egyesület elnöke.

Hazánk egyik legnagyobb gyümölcslégyártója az egészséges táplálkozás jegyében idén is több mint ezer doboz gyümölcsitallal támogatja a Mézes Reggeli programsorozatot. A SIÓ hosszú ideje elkötelezett a fenntarthatóság mellett, és különböző – akár 15 éve működő – programokon és aktivitásokon keresztül támogatja a környezethez és társadalomhoz kapcsolódó releváns ügyeket. A gyümölcslégyártó és az OMME két évvel ezelőtt kötött együttműködésének legfőbb célja minél szélesebb körben megismertetni azokat a lehetőségeket, amelyekkel – például méhlegelők telepítésével – bárki tehet a méhállományok nagyszámú fogyatkozása ellen.

„Jogosan merülhet fel mindenkiben a kérdés, hogy egy gyümölcslégyártónak vajon mi köze lehet a beporzókhoz? A válasz egyszerű: a méhek munkája a mi működésünkhöz éppúgy elengedhetetlen, hiszen nélkülük nem teremne őszibarack, meggy vagy éppen alma – tehát mindaz, ami zamatos gyümölcsleveink legfontosabb alkotóelemét jelenti. Tudatos hazai vállalatként éppen ezért feladatunk, hogy kortól függetlenül valamennyi fogyasztónk figyelmét felhívjuk a méhek megóvásának fontosságára. Emellett megmutatjuk, hogyan tehetnek egyszerűen e nemes cél elérése érdekében, hiszen a legapróbb cselekvés is számíthat” – mondta Mészáros Dezső, a SIÓ-Eckes Kft. ügyvezető igazgatója.

Mészáros Dezső

Békés vármegye az öntözésfejlesztés és a rizstermesztés nemzetközileg elismert tudásbázisa

A növényvédelmi drónpilótaképzés folytonossága, valamint a nappali tagozatos mezőgazdasági mérnöki alapképzés idei sikeres újraindulása alapján kijelenthető, hogy Szarvason stabilizálódik az oktatás és a felnőttképzés – hangzott el a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem november 17-i sajtótájékoztatóján. Emellett folyamatosak a kutatás-fejlesztési projektek is, így Békés vármegye az öntözésfejlesztésnek és a rizstermesztésnek egyaránt fontos, nemzetközileg elismert tudásbázisa. 

A Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem – a vidék népességmegtartó képességének növelése és az agrárszakember-utánpótlás biztosítása érdekében – hatékonyan kívánja szolgálni a Békés vármegyében élők és a helyi munkaerőpiac igényeit. Ennek értelmében indította el a közelmúltban a növényvédelmi drónpilótaképzését, idén szeptemberben pedig a nappali munkarendű mezőgazdasági mérnöki alapképzését, valamint folyamatosan fejleszti a felnőttképzést és a szaktanácsadást is.

„Az elmúlt időszakban a MATE számos fejlesztéssel bizonyította, hogy Békés vármegyében és azon belül kimondottan Szarvason továbbra is aktív szerepet kíván vállalni mind az oktatás, mind a kutatás terén. Idén januárban például 800 millió forintos infrastrukturális beruházást adtunk át, óriási érdeklődés mellett indítottuk el a növényvédelmi drónpilótaképzést, idén ősszel pedig újra elindult a nappali tagozatos mezőgazdasági mérnöki alapképzés is” – hangsúlyozta Dr. Gyuricza Csaba, a MATE rektora a november 17-i szarvasi sajtótájékoztatón.

„Szarvas város és a térség fejlődése szempontjából kiemelt jelentőségű, hogy a helyi felsőoktatási képzés elindult. Az évszázados hagyományokkal rendelkező mezőgazdaságnak ugyanis jól képzett szakemberekre van szüksége, akik számára helyben biztosított az alapszintű képzés és a továbbképzés” – mondta Dankó Béla országgyűlési képviselő.

 

„Jelenleg a 4. ipari forradalom korát éljük, melyben a ma gőzgépe a mesterséges intelligencia, elektromos izzója pedig a digitalizáció. Ahogy az élet minden területén, úgy az agráriumban is jelen van az MI és a digitális fejlődés, amihez elengedhetetlenek az újszerű képzések és a társadalmi-gazdasági összefogás” – emelte ki beszédében Dr. Takács Árpád, a Békés Vármegyei Kormányhivatal főispánja.

„Európai tendencia, hogy az oktatás és a kutatás kézen fogva jár. A MATE fejlesztéseivel lehetőség adódik arra, hogy a két terület aktívan támogassa egymást Szarvason is és jelentős tudományos eredmények születhessenek. Többek között az Egyetemnek köszönhetően biztosak vagyunk abban, hogy Szarvasnak van jövőképe” – mutatott rá Babák Mihály, Szarvas város polgármestere.

Egyedi divatkiegészítőkkel segíthetnek a Meki vásárlói

  • Menő sült krumplis kesztyűk vásárlásával az elhúzódó kórházi kezelésre szoruló gyerekeket és családjaikat támogathatják a vendégek

Már az ország minden McDonald’s éttermében elérhetők a legendás Mekis sült burgonya mintájára készült jótékonysági kesztyűk. A trendi divatkiegészítőkből származó teljes nettó árbevételt a Ronald McDonald Gyermeksegély Alapítvány támogatására ajánlotta fel a hazai étteremlánc, hogy jövőre is közel ezer kórházi ellátásban részesülő kisgyereknek és családjának biztosíthasson otthonos körülményeket térítésmentesen a kórházak közelében.

A november 27-ig meghirdetett akcióban az 1270 forintért megvásárolt Mekis kesztyűk eladásából származó teljes nettó árbevétel, kesztyűnként 1000 Ft az 1994 óta működő Alapítványt támogatja. Ebből Budapesten, Miskolcon és Debrecenben olyan szülők számára nyújtanak otthonos körülményeket térítésmentesen, akiknek beteg gyermeke elhúzódó, lakóhelyüktől távol eső kórházi kezelésen esik át. A jótékonysági akció népszerűsítéséhez eddig közel 30 influenszer is csatlakozott.

A Ronald McDonald Gyermeksegély Alapítvány országszerte több mint 25 kórházi osztállyal dolgozik szoros együttműködésben. A gyermekkórházak közvetlen szomszédságában elhelyezkedő Ronald Házak 22 budapesti és 12 miskolci apartmanjában, illetve a Pécsi gyermekklinika épületében kialakított 2 Ronald Szobában, ebben az évben eddig közel 1000 család szállhatott meg. Emellett a tavaly átadott, a debreceni kórház tetőterében kialakított, nappali tartózkodásra szolgáló Családközpontban, több mint 500 család pihenhetett és töltődhetett fel a kezelések között. Az Alapítvány, működésének közel három évtizede alatt, több mint 14 000 családnak biztosította, hogy együtt maradhassanak egy nehéz, embert próbáló időszakban.

További részletek az akcióról és a csatlakozó hírességekről a Ronald McDonald Gyermeksegély Alapítvány Facebook oldalán, illetve a ronaldhaz.hu-n érhető el! 

Új marketingigazgató a Westendnél

Csorba Eszter személyében új marketingigazgató vezeti a Westend marketingkommunikációs csapatát. A másfél évtizedes munkatapasztalattal rendelkező szakember a megújult Food & Friends ételudvar bevezetésével kezdett, jelenleg pedig éppen a nagysikerű logótervező pályázatot zsűrizi többedmagával.

A marketing szakember a Budapesti Gazdasági Egyetem jogelődjén, a Budapesti Gazdasági Főiskolán szerzett diplomát kereskedelem és marketing szakon angol nyelven, ahol marketingkommunikációra specializálódott. Szakmai pályafutását a Nestlénél kezdte marketing és menedzsment területen, ezt követően a Foodpandánál helyezkedett el, majd Londonban több kozmetikai és FMCG márkán is dolgozott projektmenedzserként, csapatvezetőként. Mostani pozíciójába az emberközpontú energetikai megoldásokat kidolgozó QX World-től érkezett, ahol marketing menedzserként többek között a különböző kommunikációs tartalmakért és stratégiai feladatokért felelt. Az elmúlt másfél évtized során széleskörű munkatapasztalatot szerzett olyan területeken is mint a költségvetéstervezés, az ügyfélkapcsolatok kezelése, a rendezvényszervezés, a kampányok teljeskörű menedzselése és a csapatirányítás. Új pozíciójában a Westend teljes kommunikációs és marketingtevékenységéért felel a nyár közepétől. Ebben a minőségében egyik első nagy projektje a megújult ételudvar és közösségi tér, a Food & Friends újrabevezetése és népszerűsítése volt.

Csorba Eszter

„Megtisztelő, hogy a főváros egyik legnagyobb múltú bevásárlóközpontjának csapatát erősíthetem. A Westend Budapest szívében helyezkedik el, és adottságainak köszönhetően még rengeteg különleges és kiaknázatlan lehetőséget rejt magában. Sokezren fordulnak meg nálunk naponta, őket megszólítani egyszerre izgalmas és felelősségteljes feladat. A marketing stratégia megtervezésén és kivitelezésén túl szeretnénk élni a szemléletformáló erőnkkel is, hiszen kevés olyan vállalat van, ahol ilyen nagy tömegben lehet közvetlenül elérni az embereket. Hiszünk a közösség erejében és abban, hogy ha a számunkra fontos ügyekre felhívjuk mások figyelmét is, azzal valós változást és értéket teremtünk. Én mindenesetre erre fogok törekedni” – mondta az új marketingigazgató.

www.westend.hu  

Egyszülős családoknak segít a pszichológiai központ  

Partneri együttműködést kötött az Egyszülős Központ és a Mindwell Pszichológiai Központ. A megállapodásnak köszönhetően olyan egyszülős családok juthatnak szakértő segítséghez, akiknek erre nehezen vagy egyáltalán nem lenne lehetőségük. 

Az együttműködés ideje alatt a Mindwell Pszichológiai Központ ingyenes egyéni konzultációs lehetőséget biztosít 4 gyereknek vagy szülőnek. Emellett 8 gyermek vehet részt a központ több alkalmas önismereti csoportfoglalkozásain, szintén térítésmentesen. Jelenleg is több, az Egyszülős Központon keresztül érkező gyermek csatlakozott már a csoportokhoz, amelyek például kisebb vagy nagyobb kamaszok, vagy éppen iskolát váltók élethelyzetét támogatják, a beszédes nevű Parapukkasztó csoport pedig a gyermekek félelmeit, démonjait segít elűzni.

A megállapodás ezen felül további lehetőséget is biztosít az egyszülős családoknak, hiszen bárki, aki Egyszülős kártyával rendelkezik, 10% kedvezményt kap a Mindwell Pszichológiai Központ szolgáltatásainak díjából. A megállapodás részeként az Egyszülős Kártyával rendelkezők 50 százalék kedvezménnyel csatlakozhatnak a Mindwell Szülősuli webinársorozat 4 megjelölt állomásához

Az egyszülős családok története az esetek nagy részében traumával kezdődik, amit mind a szülőnek, mind a gyereknek fel kell dolgoznia. Ezért is nagyon fontos, hogy professzionális segítséget kapjanak, hogy minél hamarabb fel tudjanak állni ebből a nehéz helyzetből. A Mindwell csapata által nyújtott segítség ezért is rendkívül fontos az egyszülős családok számára” – mondta Nagy Anna, az Egyszülős Központ vezetője.

A nemrégiben megnyitott budai Mindwell Pszichológiai Központ egy olyan értékteremtő vállalkozás, ahol már a kezdetektől sok ingyenes online eseményt, előadást is szerveznek. Az alapító egyik fő célja, hogy a fizetős szolgáltatások mellett pro bono is elérhetővé tegyék a tanácsadást olyanoknak, akiknek másképp nem lenne erre esélye.

Az élete közepén a legtöbb ember megáll és gondolkodik, hogy hol tart most és hogy hogyan tovább” – mondja Dr. Dura Mónika, a Mindwell Pszichológiai Központ alapítója. – „Én tudtam, hogy valami olyasmivel szeretnék foglalkozni, amivel segíthetek másoknak. Azt éreztem, hogy úgy szeretnék egy segítő szolgáltatást létrehozni, hogy az professzionális is legyen, és mellette jó célt is tudjon szolgálni.”

Az együttműködés egyéb partnerségekben is megnyilvánul, készül majd fontos témákat érintő beszélgetés az alapítvány podcastjához, és előkészítés alatt áll egy olyan webinár, amely a válás körüli élethelyzeteket elemzi, a gyerekek és a szülők szempontjából egyaránt. Pszichológus szakértők próbálják majd a szülőket segíteni abban, hogyan tudnak a gyerekekkel beszélgetni a helyzetről, illetve szó lesz arról is, mit érezhetnek a gyerekek ebben a nehéz időszakban.

Régiós összehasonlításban továbbra sem népszerű a távmunka Magyarországon

  • A Covid-időszakot követően is célszerű fenntartani ezt a foglalkoztatási formát

A munkaképes korú magyar munkavállalók 10,6 százaléka dolgozott otthoni vagy hibrid munkavégzés keretében tavaly az Eurostat adatai szerint. Ez az érték kevesebb mint fele az EU 27 országa 22,4 százalékos arányának. A lemaradást tovább növelheti, hogy idén – elsősorban hatékonysági okokra hivatkozva – a munkáltatók jelentős része kezdte visszarendelni (részben vagy teljesen) irodai munkavégzésre dolgozóit. A tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy megfelelő keretek mellett a távmunka – annak számos egyéb előnye mellett – nem okoz hatékonysági problémákat.

A hazai munkavállalók 2,8 százalékának az otthon a munkavégzés fő helye, további 7,8 százalék megosztva végzi munkáját irodai és otthoni környezetben. Nem csupán az észak- és nyugat-európai országokhoz képest jelentős az ország elmaradása a home office területén, hanem a régió országaihoz képest is: míg Magyarországon 2022-ben 10,6 százaléknyian dolgoztak legalább részben otthon, Lengyelországban 12,6%, Szlovákiában 13,1%, Csehországban 15,7%, Ausztriában pedig 27,5% volt ez az arány.

Az utóbbi időben egyre gyakrabban tapasztaljuk, hogy a cégek elkezdték jelentősen szűkíteni a munkavállalók otthoni munkavégzésre fordítható időkeretét – mutat rá Nógrádi József, a Trenkwalder kereskedelmi igazgatója – Mindezt elsősorban hatékonysági okokkal indokolják, hivatkozva többek között az irodai munka jobb ellenőrizhetőségére, illetve a beavatkozás könnyebb lehetőségére. A rendelkezésre álló technológia azonban mindezt már az online térben is maradéktalanul lehetővé teszi, így az esetek többségében ezek a személyes felügyeletre vonatkozó törekvések nem járnak valódi haszonnal.”

A home office gazdaságpolitikai szempontból is fontos pozitív hatása, hogy rugalmas feltételeinek köszönhetően segít mozgósítani a munkaerőpiac tartalékait, esetenként kiváltva a külföldi munkaerő iránti igények egy részét is. Különösen a megváltozott munkaképességűek, a kisgyerekes szülők, az otthoni ápolást végzők, illetve a diákok köréből vonható be ily módon jelentős számú pótlólagos munkavállaló a piacra. A kormányzat egyik célkitűzése, hogy a foglalkoztatási ráta 2030-ra érje el a 85 százalékot. Ennek elérése sem sikerülhet az alternatív foglalkoztatási lehetőségek, így a home office munkavégzés támogatása nélkül.

Az otthoni munkavégzés további előnye az egyes cégek számára az, hogy  – a munkavállalók munkaszervezési igényeinek megfelelve – jelentősen könnyebbé válik a toborzás, valamint a munkaerő megtartása is. Ez is az oka annak, hogy minden ezzel ellentétes tendencia ellenére ma a hazai álláshirdetések több mint 10 százaléka távoli vagy otthoni munkavégzéssel járó munkaköröket tartalmaz.

Történelmi léptékű fejlesztés kezdődik Tokajban

Az idén 950 éves településre vonatkozó történelmi léptékű fejlesztési tervet fogadott el a Magyar Kormány. A beruházás célja, hogy a Tokajba látogató belföldi és külföldi vendégek a világörökségi rangnak megfelelő környezetben tölthessék szabadidejüket.

A felújításoknak köszönhetően új életre kelnek Tokaj ikonikus belvárosi épületei, így megújul például a Városháza műemléki épülete, a Járási Hivatal, az Arany Sas Fogadó, valamint a ZÁKÓ Ház is. Új parkokat alakítanak ki, kávézók és éttermek nyílnak, valóságos “ékszerdobozzá” varázsolva a belvárost.

A videós anyag az alábbi linkről érhető el.

A munkálatok november végén indulnak a Tokaj áruház épületének bontásával, amely immár évtizedek óta torzítja az egységes, historikus műemléki homlokzatok képét az óváros szívében. A fejlesztésnek köszönhetően Tokaj lehet az egyik legnépszerűbb hazai úti cél, növekedhet Tokaj turizmusból származó bevétele, valamint további munkalehetőségek nyílhatnak a helyben élők számára.

A Rossmann szabadnapot biztosít munkatársai számára a szeretet ünnepére

  • Több mint 200 üzletüket zárva tartják december 24-én
  • A cégvezetés egyhangúan megszavazta a kollégák számára biztosított szabadnapot.

Az országos bolthálózattal, piacvezető online drogéria shoppal rendelkező cég számára kiemelten fontos, hogy munkatársai számára biztonságot és támogatást nyújtson a felgyorsult kereskedelmi környezetben.

„Ez az év iszonyatos tempót diktált, túl vagyunk három olyan Glamour bevásárló ünnepen, amilyet még soha nem láttunk, de nem csak a Glamour napokon tudtunk a drogéria piac felett növekedni, darab eladásban gyakorlatilag május óta verhetetlenek vagyunk, ami nagy szó ebben az inflációs környezetben. Év közben kétszer is emeltünk bért, Glamour bónuszt osztottunk, de azt gondolom, hogy az anyagi juttatásokon túl, nagyon fontos az erkölcsi megbecsülés is. Már korábban is gondolkodtunk azon, hogy akinek csak lehet, lehetővé tesszük, hogy a december 24-ét ünnepi készülődéssel, szerettei körében töltse, ebben a döntésben megerősített minket a Lidl példaértékű lépése” – mondta el Szurma Gyöngyi cégvezető-értékesítési vezető.

A következő hetekben zajlik az egyeztetés azokkal a bevásárló központokkal, ahol kötelező érvényű nyitvatartás vonatkozik a Rossmann üzletekre is – a cég bízik abban, hogy itt is zárva tudnak majd tartani. 

A Pensum Group a munkaerő-kölcsönzés szerepének erőteljes növekedésére számít

Minősített munkaerő-kölcsönzőként a Pensum Group Nyrt. értékelte a Kormány által előterjesztett „A harmadik országbeli állampolgárok beutazására és tartózkodására vonatkozó általános szabályokról” szóló törvénytervezetet, mely új keretbe helyezi a vendégmunkások foglalkoztatását. A Budapesti Értéktőzsde Standard kategóriájában jegyzett vállalat üdvözli, hogy a tervezet alapján nem változik az eddigi szabály, mely szerint vendégmunkásokat továbbra is csak minősített kölcsönbeadók hozhatnak be az országba gyorsított eljárás keretében. A társaság elkötelezett a magyar munkavállalók foglalkoztatása iránt, ugyanakkor ezzel párhuzamosan növekedve a harmadik országbeli munkavállalókkal foglalkozó üzletága az év végéig elérheti az érintett országokból toborzott 500 munkavállaló foglalkoztatását. A társaság a törvénytervezet értékelése mellett közölte, hogy árbevétele a harmadik negyedévben 30 százalékkal, az év eddigi 9 hónapjában pedig 14 százalékkal bővült.

Kedvezően befolyásolhatja a Budapesti Értéktőzsde Standard kategóriájában jegyzett Pensum Group Nyrt. gazdálkodását, ha a Parlement elfogadja a Kormány által előterjesztett „A harmadik országbeli állampolgárok beutazására és tartózkodására vonatkozó általános szabályokról” szóló törvénytervezét, tekintve, hogy a vállalat tavaly októberben szerezte meg a szükséges engedélyt, így azóta minősített munkaerő-kölcsönzőként folytatja tevékenységét. A humánerőforrás-szolgáltatások, főként a munkaerő-kölcsönzés terén meghatározó pozíciójú vállalat az év első felében kezdte meg a felkészülést a nagy volumenű tevékenység folytatására. A társaság idén 62 új partnerrel kötött szerződést, melyekből 25 kimondottan harmadik országbeli munkavállalók meghatározott munkakörökben történő foglalkoztatására irányul, így az év végéig több mint 500 munkavállaló kölcsönzését prognosztizálja az üzletágon belül. A Pensum Group 2023 júniusa óta foglalkoztat harmadik országbeli munkavállalókat, akiknek a létszáma folyamatosan nő, de a belföldi munkavállalók száma még mindig jelentősen magasabb és a társaság továbbra is törekszik az arányok megtartására. 

Dr. Hadházy Tamás, a Pensum Group Nyrt. Igazgatóságának a tagja a törvénytervezettel kapcsolatban elmondta, hogy az új keretbe helyezi a vendégmunkások foglalkoztatását. A tervezet tovább szigorítja a harmadik országbeli munkavállalók foglalkoztatásának keretrendszerét, de nem változtatja meg a korábbi szabályt, miszerint vendégmunkásokat továbbra is kizárólag minősített kölcsönbeadó hozhat be gyorsított eljárás keretében. Dr. Hadházy Tamás fontosnak tartja azt a kormányzati célkitűzést, hogy az üres álláshelyekre elsősorban magyar munkavállalókat kell mobilizálni, ugyanakkor üdvözli annak a lehetőségnek a megtartását, hogy a gazdaság érdekeinek megfelelően azokra az állásokra, amelyeket magyar munkavállaló nem tud betölteni, lehetőség legyen vendégmunkásokat alkalmazni a meghatározott keretrendszerben. 

A Pensum Group mindkét munkaerőkölcsönzési ágazata az idei harmadik negyedévben jelentős bővülést ért el: a belföldi magyar munkaerőkölcsönzés a tavalyihoz képest 15 százalékkal, a külföldre irányuló munkaerőkölcsönzés pedig 32 százalékkal növekedett, így a társaság árbevétele a tavalyihoz képest a harmadik negyedévben 30 százalékkal, míg az első 9 hónapban összességében 14 százalékkal bővült.

www.pensum.hu