FRISSS!!!
Home / Galéria / Az orosz-ukrán konfliktus az ipari abroncsok árára is hatással lehet

Az orosz-ukrán konfliktus az ipari abroncsok árára is hatással lehet

Az ipari abroncsok piacát az elmúlt években negatívan befolyásolták a koronavírus miatti lezárások. „Az orosz-ukrán háború pedig újabb nehézségek elé állítja a gumiabroncsgyártókat, ezért a felhasználók megváltozott kínálattal és magasabb árakkal szembesülhetnek” – hívta fel a figyelmet a targonca és ipari abroncsok forgalmazásával foglalkozó Zsolaka Kft. ügyvezető igazgatója, Horváth Zsolt. 

Az Európai Gumiabroncs- és Gumigyártók Szövetsége (ETRMA) nemrég megkongatta a vészharangokat, ugyanis Oroszország és Ukrajna katonai konfliktusa miatt lényegében megszakadt a gumiabroncsok gyártásához szükséges ellátási lánc. Mint ismeretes, az ipari abroncsok előállításához szükség van koromra, de eddig a teljes európai koromkapacitás több mint 50 százaléka Oroszországból, Ukrajnából és Fehéroroszországból érkezett. Oroszország emellett évente több mint 500 ezer tonna kormot szállított Európába, de az ukrán import is jelentős volt a maga 50 ezer tonnás mennyiségével. 

Oroszország a szintetikus gumi terén is fontos tényezőnek számít: a teljes EU-s mennyiség 30 százalékát éppen az oroszok szállították az elmúlt években az európai gyáraknak. Európa emellett nagymértékű kitettséggel rendelkezik Oroszország felé a polibutadién, a sztirol-butadién gumi, valamint a szintetikus poliizoprén (a természetes gumi egy alternatívája), vagyis az alapanyaghiány jelentős kihívások elő állítja az európai gumiabroncs-ipart. 

„Az európai gumiabroncsgyártók jelenleg megpróbálják az ipari kormot kínai és indiai szállításokkal pótolni. A földrajzi távolság, valamint a kínai koronavírus lezárások miatt azonban számolni kell azzal, hogy ezekből az országokból lényegesen lassabban érkezhet Európába alapanyag” – hívta fel a figyelmet a Zsolaka Kft. ügyvezető igazgatója. Ennek egyenes következménye, hogy jelentős mértékben megdrágulnak a gumiabroncsok gyártásához szükséges alapanyagok, ami kétszámjegyű emelkedést hozhat magával a targonca és az ipari abroncsok terén. 

Az abroncsok drágulásához az európai energia árak drasztikus emelkedése is hozzájárul. Ez annak köszönhető, hogy a gumiabroncsok gyártásához szükséges kemencéket általában gázzal fűtik, a gáz ára pedig az ipari abroncsok gyártása terén nagyhatalomnak számító Olaszországban 40-45 százalékkal emelkedett és ez a növekedés végső soron a termékek árában is jelentkezni fog. „Most még nehéz lenne megjósolni, hol lesz ennek a folyamatnak a vége, annyi azonban bizonyos, hogy hosszú távon egyre több kínai és indiai gumiabroncsgyártó fog megjelenni az európai piacon, hiszen várhatóan ők fognak tudni versenyképes áron ipari, vagy targonca abroncsokat kínálni” –  tette hozzá Horváth Zsolt.

Ajánlott cikk

A COPPER FŐHŐSE BUDAPESTRŐL MENT 

A PRIMETIME EMMY-RE IS JELÖLT SOROZAT FORGATÁSÁRA Az amerikai polgárháború idején, New York egyik leghírhedtebb …

%d bloggers like this:

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás