FRISSS!!!
Home / Galéria / A vártnál nagyobb ütemben növekszik az európai vegánok száma

A vártnál nagyobb ütemben növekszik az európai vegánok száma

  • A Cerbona új termékcsaláddal lépett piacra

A várakozásokat meghaladó ütemben nyer teret Európában a vegánizmus, amelynek köszönhetően folyamatosan bővül a vegán élelmiszerek piaca is. Erre a trendre reagálva kezdett bele új termékcsaládja fejlesztésébe a Cerbona Élelmiszergyártó Kft. Az újdonság iránt kifejezetten komoly érdeklődés tapasztalható a fiatal korosztály körében. 

Európában a vártnál is nagyobb ütemben növekszik a vegánok száma. A legnagyobb arányú fejlődés Németországban figyelhető meg, ahol az asztalukról az állati termékeket száműzők köre 2020 végén meghaladta a 2,6 milliót, míg 2016-ban csupán 1,3 millióan voltak. Az adatok szerint alig négy év alatt megduplázódott a vegán fogyasztók csoportja – derül ki a berlini központú Veganz élelmiszerhálózat közelmúltban publikált, 2600 fogyasztó megkérdezésével készült kutatásából.   

A válaszok arra is rávilágítanak, hogy az életmódot követő európaiak szinte pontosan harmada (33%) számos termék mellett – felvágottak, sajtok – a snackek, müzliszeletek terén is a jelenleginél több vegán változatot szeretne látni a boltok polcain. Ezek a visszajelzések rámutatnak, hogy melyek azok a területek, amelyek az élelmiszeripari vállalatok fejlesztési irányaiban kulcsfontosságúak lehetnek a következő években. 

„A vegán étrend megítélése jelentősen módosult az elmúlt néhány évben, és az elfogadottsága egyre nagyobb. Ma már egyértelműen a múlté, hogy valamiféle csodabogarakként tekintenek azokra, akik lemondanak az állati eredetű termék fogyasztásáról. A Magyarországon is egyértelműen tapasztalható trendre reagálva kezdte el vegán termékcsaládja fejlesztését a Cerbona, amellyel valós és egyre bővülő igényt szeretne kiszolgálni” – mondta Mészáros Tamás ügyvezető igazgató.

A piacbővülés egyre komolyabb ütemét jelzi előre, hogy a kutatás szerint a magukat flexitáriánusnak vallók – akik elsősorban növényi eredetű táplálékokat fogyasztanak, ám alkalmanként azért húst is esznek – csaknem tizede el tudja képzelni, hogy a közeljövőben vegán étrendre térjen át. 

A Cerbona vegán termékcsaládjának múlt év végi „csendes” bevezetése – az újdonságok első körben nagyobb kampány nélkül, fokozatosan kerültek a boltok polcaira – lehetőséget nyújtott a vásárlói visszajelzések és a kereslet organikus növekedésének folyamatos monitorozására. Akad olyan forgalmazó, amely első körben csak egy-két terméket kínált a vásárlóinak, ám a tapasztalt nagy érdeklődés hatására gyorsan bővítette a szortimentet. A visszajelzések alapján az is elmondható, hogy az új termékek különösen a fiatalok körében váltak népszerűvé, részükről tapasztalható a legerősebb érdeklődés. 

Annak érdekében, hogy a termékcsaládot a fogyasztók minél szélesebb köre ismerje meg, a közelmúltban már egy teljes körű kommunikációs kampányt is indított a vállalat. Ez az elmúlt hónapokat jellemezte, s jelenleg is zajlik. Az aktivitást azért időzítették erre az időszakra, mert mindenképpen meg kívánták várni az érdemi disztribúció felépülését.   

Nem volt rutinszerű a fejlesztés

Az új Cerbona termékek fejlesztése komoly kihívás elé állította a szakembereket. Különösen a zöldséges müzliszeletek összeállítása okozott nagy fejtörést, ugyanis ízben és állományban is a merőben mást szerettek volna kínálni a fogyasztóknak. A szeletek egyedisége az alacsony cukortartalomban és a magas rosttartalomban rejlik, amelynek az elérése nem is volt olyan egyszerű. 

„Másfél évet kísérleteztünk, mire sikerült elérnünk a szeleteknél az állomány, a rostok és az íz megfelelő arányát. Ez egy nagyon érzékeny kérdés, hiszen, ha a szükségesnél magasabb a növényi rostok aránya, akkor túlságosan keménnyé válnak a müzliszeletek, de a tesztek során akadt olyan kombináció is, amikor puhák lettek, és nem voltak ropogósak. Nagy kihívás volt még az édes íz elérése, miután ebben az esetben a cukrot növényi rostokkal helyettesítettük” – avat be a részletekbe Vondele Kinga, a Cerbona Élelmiszergyártó Kft. termékfejlesztője.  

A sárgarépás-sütőtökös és céklás-rebarbarás müzliszeletek innovatív termékeknek számítanak a piacon, mivel a fejlesztők a megszokott, zöldség–gyümölcs kombináció helyett ezúttal zöldséget zöldséggel párosítottak. A Cerbona merész lépését sok fogyasztó üdvözli. A visszajelzések alapján a fogyasztók számára leginkább a szeletek egyedi ízvilága és magas tápértéke vonzó.  

Ajánlott cikk

50 éves a Béres Csepp

Idén 50 éves lett az egyik legismertebb magyar márka, a ma is töretlen népszerűségnek örvendő, …

%d bloggers like this:

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás