FRISSS!!!
Home / Élet+Stílus / Életmód / A Nespresso megszerezte a B Corp™ tanúsítványt

A Nespresso megszerezte a B Corp™ tanúsítványt

  • A Nespresso-t olyan vállalattá nyilvánították, amely megfelel a fenntarthatóság és a társadalmi felelősség legmagasabb szintű követelményeinek

A kiváló minőségű adagolt kávék úttörője és mérvadó márkája, a Nespresso bejelentette, hogy megszerezte az egyik legjelentősebb globális fenntarthatósági elismerésnek számító B Corp tanúsítványt. A svájci vállalat ezzel csatlakozott ahhoz a 4500 cégből álló nemzetközi mozgalomhoz, amelynek tagjai mind megfelelnek a B Corp fenntarthatósággal, társadalmi felelősségvállalással és átláthatósággal kapcsolatos szigorú elvárásainak.

A B Corp egy olyan globális, vállalatokat tömörítő közösség, amelynek tagjai tekintettel vannak munkavállalóikra, beszállítóikra, fogyasztóikra, a közösségre és a környezetre, amelyben működnek. A B Corp vállalatok változást képviselnek, és üzleti tevékenységeik során szem előtt tartják, hogy termékeiken, gyakorlataikon és nyereségükön keresztül minden érintett javát szolgálják. 

A tanúsítványt a 2006-ban alapított B Lab szervezet ítéli oda, akik egy szigorú és objektív felmérés során értékelik a vállalatok emberekre és a bolygóra gyakorolt hatását. A bejelentés jól érzékelteti, hogy 1986-os megalapítása óta milyen pozitív hatással volt a Nespresso a kávéiparra és annak hátterére. Ennek legfontosabb eredményei közé tartozik az Esőerdő Szövetséggel közösen kialakított Nespresso AAA Sustainable Quality™ beszerzési program, a stratégiai együttműködés a Fairtrade International szervezettel, valamint a használt kapszulák újrahasznosítására kidolgozott világméretű rendszer.

Guillaume Le Cunff, a Nespresso elnök-vezérigazgatója szerint a B Corp tanúsítvány méltó elismerése annak az elkötelezett munkának, amit a Nespresso 30 éve végez a fenntarthatóság, az átláthatóság és a felelősségteljes üzletmenet érdekében. „Rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy egy hozzánk hasonló szellemiségű közösség tagjaivá válhatunk, akik velünk együtt azt vallják, hogy a profit és a jóra törekvés igenis összehangolható. Ez a tanúsítvány hozzáadott értéket jelent vásárlóink számára, megerősítve a Nespresso rajongóit abban, hogy kedvenc kávémárkájuk helyesen végzi a dolgát” – fogalmazott Le Cunff, majd hozzátette: mindebben az a legfontosabb, hogy a B Corp tanúsítvány további lépésekre sarkallja a vállalatot, megerősítve azt a törekvésüket, hogy minden csésze Nespresso kávéval pozitív hatást gyakoroljanak a világra. A Nespresso célja, hogy aktív résztvevőjévé váljon a B Corp közösségnek, és tagjaival együttműködve újabb eredményeket érjen el a termékek környezeti lábnyomának csökkentése, az éghajlatváltozás elleni küzdelem és az ellátási lánc fenntarthatóbbá tétele érdekében.

A Nespresso ezentúl termékein és kommunikációs anyagaiban is megjeleníti majd a B Corp logóját, ezzel is támogatva a mozgalom szélesebb körű megismertetését, és segítve a fogyasztóknak, hogy még fenntarthatóbb döntéseket hozzanak vásárlásaik során.

A LEGFONTOSABB TUDNIVALÓK A B CORP TANÚSÍTVÁNYRÓL 

  • A B Hatásvizsgálat során a Nespresso 84 pontot szerzett a lehetséges 200-ból. A B Corp besoroláshoz minimum 80 pont szükséges. Eddig 4500 vállalat kapott B Corp tanúsítványt; ezek a cégek mintegy 150 iparágban, több mint 70 országban működnek. A B Corp minősítést szerző vállalatok nagyon sokszínűek akár az iparág, akár a méret szempontjából, de a fenntartható és felelős működés tekintetében is különböző szinteken állnak.
  • A B Corp minősítési folyamat során a vállalatoknak öt területen kell kimagaslóan teljesíteniük; ezek a Vállalatirányítás, a Munkavállalók, a Közösség, a Környezet és a Vásárlók. A Nespresso által elért értékek nyilvánosan elérhetők a bcorporation.net honlapon és a sustainability.nespresso.com/b-corp-score linken.
  • A B Corp vállalatok törvényi kötelezettsége, hogy mérlegeljék, milyen hatással vannak döntéseik az összes érintett területre. Ennek érdekében a Nespresso frissítette Alapszabályzatát (Vállalati Alapszabály)
  • A B Corp tanúsítvány a Nespresso globális üzleti tevékenységére vonatkozik, vagyis lefedi a Nespresso teljes működését 38 piacon, ahol a Nespresso önálló jogi személyként vagy a Nestlé divíziójaként működik.

Ajánlott cikk

Marco Rossi mostantól a Fresh Cornerből nyeri a lendületet

Marco Rossi a MOL Fresh Corner új arca – jöhet az olasz meló Marco Rossit …

%d bloggers like this:

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás