FRISSS!!!
Home / Galéria / A nemzetközi fenntartható turizmus minősítés már Magyarországon is elérhető!

A nemzetközi fenntartható turizmus minősítés már Magyarországon is elérhető!

2022 őszétől már magyarországi képviselete is van a több mint hatvan ország többszáz desztinációját összefogó Green Destinations nemzetközi szervezetnek, amelynek célja, hogy a világ minél több térségében alakuljon ki a gazdasági-társadalmi-környezeti fenntarthatóságot egyaránt fókuszban tartó turisztikai kínálat.  

A Green Destinations a Global Sustainability Tourism Council által elismert három tanúsító testület egyike, illetve a világ legnagyobb fenntartható turizmust támogató programjának, a Future of Tourism koalíciónak az egyik alapítója. A szervezet jelenleg 225 minősített desztinációval dolgozik együtt, azonban a partnerei között több mint 400 desztináció szerepel a világ minden tájáról. Kizárólag a fenntartható turizmus iránt elkötelezett, felelős turisztikai szakértők, szervezetek képviselhetik vagy működtethetik a Green Destinations Certification Programot.

A turizmust gazdasági és környezeti szempontból megvizsgálva láthatjuk, hogy a vezető piaci pozíció, a jövedelmezőség a turisztika területén sem öncélú dolog, bárhogy döntünk, hatással van a szűkebb-tágabb közösségünkre és a bennünket körülvevő természeti környezetre. Aki nem figyel erre, az vagy a pillanatnyi haszonra hajt, vagy nem fog hosszú távon talpon maradni.

A turisztikai szektor mindennapjait 2020 első negyedévétől a napi válságmenedzsment, a jövő bizonytalanságaitól való félelem határozta meg. A járvány miatti lezárások, a munkaerőhiány, az újranyitással kapcsolatos kihívások és végül a napjainkban dúló háború, az infláció és az energiaválság soha nem látott kihívások elé állították a turisztikai szakma egészét. Nyilvánvaló, hogy egy radikális változtatásokat követelő trendforduló időszakát éljük. Egyre-másra érkeznek a hírek a bezárásokról, kényszerszünetekről. Ugyanakkor azt is tapasztaljuk, hogy jónevű szolgáltatók kezdik el csökkenteni a minőséget, leépíteni azokat a plusz szolgáltatásokat, amelyek a versenyképességük alapját jelentették. Amit kevésbé látunk manapság, azok a jó példák.

Bár az elmúlt évek – jelentős részben állami támogatással – megvalósult fejlesztései a magyar turizmust Európa élvonalába pozicionálták, a versenyelőny megtartása komoly veszélybe került. A piacra ólomsúlyként nehezedik a bizonytalanság.

A válság lehetőséget nyújt a marketingstratégia újragondolására, a szolgáltatások racionalizálására, új kínálati elemek bevezetésére, megvalósulhatnak energetikai fejlesztések, de amire igazán szükség lenne az egy olyan komplex megoldáscsomag kidolgozása, amely a lehető legrövidebb idő alatt érzékelhető gazdasági, társadalmi, környezeti hasznot hoz.

Az Innotime Hungary Kft. az elmúlt években – primer kutatások alapján – folyamatosan monitorozta a keresleti trendek változásait, elemezte a nemzetközi válságmenedzsment stratégiákat, ennek eredményeképpen – a konkrét vendégigények és nemzetközi sztenderdek alapján – megfogalmazta mindazokat a fejlesztési alapelveket, amelyek stratégiai szempontból megkerülhetetlenek. Nemcsak a következő évek újraindulása, hanem a jelen mindennapjainak túlélése szempontjából is. E stratégia középpontjában a fenntarthatóság áll, ami szlogenként számtalanszor elhangzik,, viszont gyakran hiányzik mögüle az érdemi tartalom, de még inkább az a racionális üzleti megfontolás, amely a helyi közösségek erőforrásait gazdasági és társadalmi haszonként realizálja a turizmus révén.  Mindezt úgy, hogy a környezet védelméhez nemcsak jelentősen hozzájárul,hanem regeneráló hatást is eredményez. Ennek eléréséhez azonban nem elegendőek a kisebb beavatkozások, meg kellett találni azt a módszertant, amely a hazai viszonyokra adaptálható és a nemzetközi standardoknak, elvárásoknak is megfelel. 

Ezt a hazai törekvést ismerte el a Green Destinations nemzetközi tanúsító testület, amikor az Innotime Hungary Kft-vel együttműködési megállapodást kötött a fenntartható turizmushoz kapcsolódó programjainak magyarországi képviseletére, vállalva a Green Destinations szervezetnél évek alatt felhalmozott tapasztalat és tudásanyag az átadását  Magyarországon, megteremtve a lehetőségét annak, hogy a hazai szolgáltatók és desztinációk akár stratégiai, akár projektszinten részt vehessenek ezekben a jövőteremtő folyamatokban.

Ajánlott cikk

Izzófejű robot, fanatikus nagymama és céklapüré 

Animációs és rövidfilm szemle az Urániában  A Budapesti Metropolitan Egyetem végzős hallgatóinak legjobb munkáit először …

%d bloggers like this:

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás