FRISSS!!!
Home / Élet+Stílus / Életmód / A modern kávéivás az élményről és a fenntarthatóságról szól

A modern kávéivás az élményről és a fenntarthatóságról szól

Magyarországon évről évre nő a minőségi kávék iránti kereslet, és a koffeinbevitelen túl egyre többen élményként tekintenek a kávézásra. Ezzel párhuzamosan azonban az éghajlatváltozás, a kávécserjéket sújtó betegségek és a csökkenő természeti erőforrások fenyegetést jelentenek a kávé jövőjére nézve. A Nestlé minden kávémárkáján keresztül fenntartható és tiszteleten alapuló gyakorlatokat valósít meg, és folyamatosan fejleszti csomagolóanyagait, hogy azok minél könnyebben újrahasznosíthatók legyenek – ezáltal termékeiben az élvezeti érték szorosan összefonódik a környezeti és a társadalmi felelősségvállalással.

Szeptember 29-én ünnepeljük a kávé világnapját és az ehhez kapcsolódó hagyományokat, melyek az elmúlt harminc évben Magyarországon is jelentős változáson mentek keresztül. Míg a rendszerváltás előtt első sorban koffeintartalma miatt ittuk az italt, manapság egyre fontosabbá válik a kávé élvezeti értéke, ezzel párhuzamosan pedig nő a minőségi termékek iránti kereslet.

A magyar felnőtt lakosság átlagosan 40 ml kávét fogyaszt egy nap, a teljes napi folyadékbevitelük pedig 8%-ban ebből áll. A legnépszerűbbek az őrölt, pörkölt kávétípusok; felmérések szerint ezek a teljes összfogyasztás 66%-át teszik ki. A kávérajongók 65%-a espresso-ként issza italát, de a fogyasztók kicsivel több, mint fele a tejes változatot is kedveli. És bár felfutóban vannak a specialty kávékat kínáló kávéházak, a legtöbben még mindig otthon, egyedül vagy partnerük társaságában fogyasztják el a napi adagjukat.[1]

De fenntartható gazdálkodási módszerek és beszerzés nélkül hamarosan búcsút inthetünk több kávéfajtának is. Az éghajlatváltozás, a növénybetegségek és a kimerülő természeti erőforrások veszélybe sodorták a kávétermesztés jövőjét, ezért a kávéipar fennmaradásának feltétele, hogy aktívan tegyen a termőterületek megóvásáért és a kávétermelő közösségek támogatásáért. A NESCAFÉ egészen a kezdetektől, vagyis már több mint 80 éve dolgozik folyamatainak s termékeinek fenntarthatóbbá tételén és fejleszti kapcsolatait a kávétermelő gazdákkal. A márka a NESCAFÉ Terv (NESCAFÉ Plan) keretében 2010 óta világszerte több mint 700 000 termelőt támogatott az egészségesebb, ellenállóbb és jobb minőségű termény előállításában, a fenntartható kávétermesztés érdekében eddig 235 millió kávécserje palántát biztosított a velük dolgozó gazdák részére. Ez nemcsak a kávéültetvények fiatalításához járul hozzá, de a talajegészség javítása és a karbonmegkötés révén fontos részét képezi a vállalat megújuló élelmiszerellátási rendszerekre történő átállását támogató kezdeményezésének is.

A NESCAFÉ jóvoltából 300 kávétermesztő szakértő dolgozik együtt a farmerekkel üzleti és mezőgazdasági tudásuk fejlesztésén. A márka fenntarthatósági törekvéseit és eredményeit bemutató Cup of Respect kommunikáció Magyarországon 2020-ban került bevezetésre, melynek köszönhetően a fogyasztók már a NESCAFÉ azonnal oldódó valódi kávétermékek csomagolásán is találkozhatnak ezzel az üzenettel.

Fenntarthatósági törekvéseihez kapcsolódóan a NESCAFÉ olyan nemzetközileg elismert szervezetekkel működik együtt, mint a 4C vagy a Rainforest Alliance.

A környezettudatosság nem áll meg a termékek beltartalmánál: a Nestlé nagy erőfeszítéseket tesz azért, hogy folyamatosan továbbfejlessze csomagolóanyagait, és fenntarthatóbb, könnyebben újrahasznosítható alternatívákat mutasson be. Ezért 2021 tavaszán teszt jelleggel bevezették a NESCAFÉ 3in1 Classic terméküket papír-alapú csomagolásban, márciustól pedig a MediaMarkt áruházakban elindult a Dolce Gusto kapszulák visszagyűjtése. Az összegyűjtött kapszulákat a Nestlé debreceni partneréhez (PMR. Kft) szállítja újrahasznosításra. A vállalat folyamatosan dolgozik azon, hogy a kapszulák könnyebbek legyenek, a gyártásukhoz kevesebb műanyagot használjanak, emellett vizsgálják a megújuló forrásokból származó és nem műanyagalapú csomagolások alkalmazásának lehetőségét is.

Te mennyit tudsz a kávéról?

Mennyire vagy otthon a kávé világában? Tudod, mi a különbség az Arabica és a Robusta kávébabból főzött kávék között, mi az a krémes réteg egy igazán jó espresso tetején? És azt, hogy a Nestlé hogyan támogatja a kávétermelő farmereket? Teszteld velünk tudásod, és nyerj egy Nestlé kávékból összeállított ajándékcsomagot! https://igyteljesazelet.hu/tesztek/te-mennyit-tudsz-a-kaverol

A nyereményjáték részleteiről itt olvashatsz!

Ajánlott cikk

’56 falun – Történelem és mindennapok vidéken

október 23-24. Sokat tudunk az ’56-os forradalom budapesti eseményeiről, de ismerjük-e a vidéken lezajlott eseményeket? A …

Vélemény, hozzászólás?

%d bloggers like this:

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás