FRISSS!!!
Home / Galéria / A Kifli.hu Frittmann Tamással beszélgetett a hazai borfogyasztásról

A Kifli.hu Frittmann Tamással beszélgetett a hazai borfogyasztásról

Frittmann Tamás a Corvinus Egyetem Szőlész-Borász szakán végzett, a családi vállalkozásban borászként dolgozik. Hogyan befolyásolja az eladásokat a koronavírus járvány, az influencerek vagy a vásárlási szokások változása? A válaszokról Zvara Tímea a Kifli.hu project managere beszélgetett a borásszal, akit nemrég üzemlátogatás és természetesen borkóstolás keretein belül látogatott meg.

– Milyen új borkülönlegességekre számíthatnak a Frittmann borászattól a vásárlók? 

Két újabb illatos háziasításunk van. A koncepció, hogy könnyű, gyümölcsös fajtákat keresztezzünk a magyar nemesítésű fehérborszőlő, a generosa komplexebb, testesebb fajtájával. Ezek kiegészítik egymást, így egy erősebb, magasabb tartalmi értékű bort kapunk. Az Olívia irsai és generosa házasítása, amely egy lágyabb savakkal rendelkező, behízelgő bor. A Hajnal, cserszegi fűszeres házasítása generosával, már egy karakteresebb, markánsabb választás. 

– Milyen trendeket látnak a borfogyasztásban?

Az elmúlt körülbelül nyolc évben a rosék helyét az illatos fehérek vették át és kerültek divatba. Ez sok fiatal számára vonzó, akik akár fröccsként is fogyasztják őket. Az irsai közülük a leginkább kiemelkedő, tapasztalatunk szerint a reduktív technológiával készített borok kedveltek, amelyek könnyen fogyaszthatóak. 

– Hogyan innoválnak, milyen innovatív technológiákkal fejlesztik a termelést? 

A borászat egy nem túl gyorsan változó iparág. Bár természetesen mindig vannak korszerűbb gépek, a technológia ugyanaz marad. Az eszközökben mi is igyekszünk tartani a lépést, pályázatok függvényében ruházunk be ilyen jellegű kiadásokra. Az egyik új beszerzésünk egy oldott oxigéncsökkentő gép, amellyel palackozás előtt tudjuk szabályozni az oxigéntartalmat. 

– Mit tapasztaltak, hogyan alakult át a borvásárlás az elmúlt időszakban, például a koronavírus járvány alatt? 

Az első hullámban jelentős, a másodikban csekély visszaesést tapasztaltunk. Az elején hatással volt a fogyasztásra, hogy a helyi értékesítés, például vendéglátóegységekben, borkóstolásokon, szinte teljesen megszűnt, ám ezeknek a szerepét átvették a kis- és nagykereskedelmi hálózatok. A bor bizalmi termék, és a borkóstolási tilalmak miatt voltak visszaesések a helyi értékesítésben. A Frittmannál komoly a helyi értékesítés, nagy palackszámmal dolgozunk, és forgalom több százaléka a helyi értékesítés. A harmadik és negyedik hullámban azonban már nem tapasztaltunk a korábbiakhoz hasonló visszaesést és megnövekedett az internetes értékesítés.  A vásárlóink nyugodt szívvel rendelték a termékeinket online is. 

– A Kifli.hu-n csak online értékesítés folyik. Nálunk a vásárlók 12-13 %-a vásárol bort, közülük is 8% kedveli a magyar termelők borait. Ti mit tapasztaltok, hány százaléka zajlik az értékesítésének online? 

Nálunk még így is mindösszesen egy százalék, amely a nagykereskedések tekintetében is elenyésző. Ugyanakkor egyértelműen tapasztalható egyfajta átalakulás és egy pozitív tendencia. 

– Mekkora növekedést tapasztaltak hosszabb távon? 

A tavalyi év kivételével minden évben növekedtünk. Az elmúlt 5-10 esztendőben átlagosan 5%-ot, de volt olyan év, hogy a 10%-ot is elértük. 

– Milyen változások várhatók a bevásárlásban? Át fog változni a vásárlási kultúra? 

Hosszú távú előrevetítéseket nem lehet mondani, egyelőre minden csak találgatás, de az online vásárlás, ahogy jóformán minden iparágban, ránk is nagyobb hatással lesz. A konkrét termékek tekintetében az ízlés az illatos fehérek irányába tolódik, ezért is erősítünk éppen ezen a fronton. 

– A száraz novembert, azaz az időszakos novemberi alkoholstoppot mára egyre többen tartják. Ez befolyásolja az eladásokat? 

Egy minimális szinten talán, de ez alig mérhető. Jelentősen nem befolyásolja az eladásainkat. 

– Mennyire számítanak manapság az influencer vélemények? Az átlagos fogyasztót befolyásolja a döntésben, hogy a kedvence mit fogyaszt borból? 

A fiatalabb korosztály, amely kevésbé tájékozott a borfogyasztás tekintetében, elképzelhető, hogy szívesebben vásárol olyan termékeket, amelyeket a kedvenceinél látott. A képzettebb fogyasztók, akik jobban ismerik a borokat, kevésbé befolyásolhatók influencerekkel, nekik a szakmai vélemények mérvadóbbak.

Ajánlott cikk

Győrből a francia világversenyig

magyar diákok által fejlesztett önvezető autónak drukkolhatunk Nogaro városában Rangos nemzetközi megmérettetésen vesz részt a …

%d bloggers like this:

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás