FRISSS!!!
Home / Galéria / A magyar Decathlon beszünteti a PET palackos termékek forgalmazását

A magyar Decathlon beszünteti a PET palackos termékek forgalmazását

Október 1-jétől a Decathlon hazai üzleteinek polcairól lekerülnek a PET palackos termékek, a márka ezek forgalmazását megszünteti. A fenntarthatóságot szem előtt tartva, az egyszerhasználatos műanyag csomagolású termékek kivezetésével az üzletlánc közel 300 millió forintos bevételről mond le éves szinten. A polcokról lekerülő, nem értékesített közel 20 000 PET palackos italt a Decathlon jótékonysági célra ajánlja fel. 

A Decathlon áruházak közül Magyarország boltjai a másodikak Európában, amik örökre megválnak a PET palackoktól, annak ellenére, hogy a vásárlók körében népszerűek. 2022 első félévében hozzávetőleg 400 ezer darab PET palackos terméket értékesítettek az áruházakban, köztük vizeket, ízesített és izotóniás italokat. A márka folyamatosan törekszik a környezettudatos eljárások bevezetésére és az egyre fenntarthatóbb működésre, ennek részeként hozták meg azt a döntést, hogy számolva a közel 300 millió forintos árbevétel kiesésével, nem járulnak hozzá az egyszer használatos műanyagok használatához. 

Október 1-jétől a palackok kizárólag újrahasznosított formában, például 100%-ban újrahasznosított poliészter alapanyagú ruházati cikkek formájában lesznek megtalálhatók a Decathlon magyarországi üzleteiben. Az izotóniás italok por állagú kiszerelésben továbbra is elérhetők lesznek, így a termékről nem, csupán a csomagolás egy típusáról kell lemondaniuk. 

„A környezettudatosság nem lehet kényelmi kérdés, és bár jelentős árbevétel-kieséssel kalkulálunk, jó és fontos döntésnek tartjuk, hogy megszüntetjük a PET palackok értékesítését. Az elhatározásunk már a kezdetektől szilárd volt, ezért is döntöttük amellett, hogy nem fokozatosan, hanem a lehető leghamarabb válunk meg ezektől a termékektől. A polcokról lekerült, bontatlan vizeket és italokat pedig a Budapest Bike Maffia részére ajánlottuk fel” – mondta Herczeg Lilla, a Decathlon Magyarország vállalati kommunikációs igazgatója. 

A márka a palackozott üdítők helyettesítésére bátorítja a vásárlókat, az áruházakban folyamatos az ivókutak telepítése, ahol bárki ingyenesen megtöltheti majd a kulacsát. „Fontosnak tartjuk, hogy támogassuk vásárlóinkat a környezettudatos döntések meghozásában, ezért weboldalunkon számos hasznos tudnivalót, tippet osztunk meg, ilyen például a saját palack, kulacs fontossága, amit ma már egyre több helyen, köztük hamarosan a Decathlon üzletekben is friss vízzel lehet újratölteni” – tette hozzá Herczeg Lilla. 

Ajánlott cikk

Oszvald Marika mikulás jelmezben

Oszvald Marikának nem kell a szomszédba mennie, ha egy kis játékosságról van szó. A színésznő …

%d bloggers like this:

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás