Amikor útjára indul a vállalkozásunk, minden bizonnyal az összes barátunk és ismerősünk biztató szavakkal támogat, de ebből sajnos még nem lesz forgalmunk. Hogyan lendítsük fel a vállalkozásunkat, és érjük el a célközönségünket? Alábbi cikkünkben 5 konkrét tippet mutatunk be!
1. Készíttessünk weboldalt!
2023-ban profi weboldal nélkül vajmi kevés forgalmat generálhatunk. Egy weboldal készítése megnyitja az utat a közösségi média marketing, a PPC hirdetések és az e-mail marketing felé is, illetve minden fontos információt átadhat a potenciális ügyfeleinknek vagy vásárlóinknak.
Szerencsére a céges honlapunk elkészítésére nem kell egy vagyont költeni, de természetesen minden az igényeinken múlik. Nem mindegy, hogy egy kisebb, a szolgáltatásainkat részletesen bemutató weboldalt szeretnénk, vagy éppen egy több tízezer terméket forgalmazó webáruházat tervezünk felhúzni. A legjobb döntés, ha összeírjuk az igényeinket, majd több webfejlesztő cégtől is árajánlatot kérünk.
2. Generáljunk forgalmat a közösségi médiából!
A közösségi média platformok remek lehetőséget nyújtanak az ügyfelek és vevők szerzésére. Készítsünk bátran posztokat a Facebookra és az Instagramra, illetve a fiatalabb rétegek körében taroló TikTokra is. A lényeg, hogy a tartalmaink konzisztensek legyenek, tehát ugyanazt a kommunikációs stílust alkalmazzuk mindegyik platformon.
3. Fektessünk PPC hirdetésekbe!
PPC (Pay-Per-Click) hirdetésekkel már a honlapunk vagy a közösségi média oldalunk indulásának legelső napján forgalmat szerezhetünk. A PPC hirdetések esetében kattintásonként kell fizetnünk, és a Google keresőben, illetve a Facebookon, az Instagramon és a további népszerű platformokon is megjelenhetünk.
De csak óvatosan!
- Habár a PPC kampányok rendkívül sikeresek lehetnek, és kimagasló ROI-t (megtérülést) érhetünk el velük, de ha nem vagyunk szakértők a témában, akkor pillanatok alatt elúszhat a költségvetésünk. Ha még soha nem készítettünk PPC kampányt, és nem vagyunk képben a licitálási technikákkal és a hirdetési anyagok elkészítésével kapcsolatban, semmiképp ne kísérletezgessünk – kérjünk fel valódi szakértőket!
TIPP: Ha nem vagyunk jártasak a marketing világában, ne égessük a pénzünket és az időnket, inkább szervezzük ki a feladatokat egy profi online marketing ügynökség számára, akik A-tól Z-ig lefedik a forgalomszerzéssel kapcsolatos teendőket.
4. Vágjunk bele az e-mail marketingbe!
A hírlevelek küldése még 2023-ban is elsőrangú marketing eszköz, hiszen a feliratkozóink számára rendszeresen értékes tartalmakat küldhetünk, illetve a legújabb akciókról és üzleti lehetőségekről is tájékoztathatjuk őket. A legfontosabb, hogy a hírleveleink tartalma mindig érdekfeszítő és hasznos legyen, hiszen a napról napra növekvő marketing zajban egyre nehezebb rávenni az embereket az üzenetek megnyitására és elolvasására.
Automatizáljuk a folyamatot!
- Semmiképp ne egyesével, kézileg küldjük ki az e-maileket, hiszen arra rengeteg időt és energiát elpazarolhatunk. Inkább válasszunk egy megbízható hírlevélküldő rendszert, vagy szervezzük ki az e-mail marketing lebonyolítását egy adatvezérelt marketing ügynökség részére, akik már pontosan tudják, mit és hogyan kell csinálni.
5. Építsük folyamatosan a márkánkat!
Cégünk márkájának vagy brandjének a felépítése sajnos nem megy egyik napról a másikra. Ahhoz, hogy a piacunkon hírnevet szerezzünk, szüntelenül dolgoznunk kell, majd a felépített márkánkat meg is kell őrizni. Hogyan építsük a márkánkat minden nap? Fektessünk okosan a marketingbe, és használjuk ki a releváns csatornákat.
Mire figyeljünk, ha brandet építünk?
- Ismerjük meg a célközönségünk igényeit, vágyait és érdeklődési köreit!
- Dolgozzunk ki egy kiforrott, a közönségünk számára azonosulható kommunikációs stílust!
- Írjunk könnyen megjegyezhető, megnyerő szlogent!
- Készítsünk egy bármikor felismerhető, a verserénytársakétól megkülönböztethető arculatot!
- Maradjon egységes a kommunikációnk minden platformon!
A fenti 5 tipp segítségével elérhetjük, hogy ne csak a rokonaink és a barátaink, hanem a valódi forgalmat hozó potenciális ügyfeleink és vásárlóink is megismerjék a vállalkozásunkat. Természetesen a marketing rendkívül szerteágazó terület, ezért ha nem mozgunk magabiztosan a területen, inkább ne kockáztassunk. Ha csakis az ügyfeleink vagy vásárlóink kiszolgálására szeretnénk fókuszálni, akkor menjünk biztosra, és bízzuk a forgalomszerzést egy szakmailag képzett online marketing ügynökségre!
You must be logged in to post a comment.