Home / Élet+Stílus / Életmód / 5 gyógynövény a stressz és a szorongás csökkentésére

5 gyógynövény a stressz és a szorongás csökkentésére

Sajnos manapság már a stressz életünk szerves részévé vált. Ennek különböző okai vannak – munkahelyi problémák, fáradtság, alváshiány, anyagi problémák és még sok más. Vannak bizonyítottan nyugtató hatású gyógynövények, amelyek enyhítik a stresszt és a szorongást, valamint megkönnyítik az elalvást. Mellékhatásuk nincs, ráadásul tea formájában sokáig fogyaszthatók.

1. Gyömbér

A gyömbér a szorongás természetes gyógymódja. Ez az aromás gyógynövény gazdag antioxidánsokban, amelyek viszont ellensúlyozzák a szervezet által stresszhelyzetben termelődő káros vegyi anyagokat. A gyömbér tea normalizálja az emésztés szempontjából fontos gyomorsavakat is.

2. Ashwagandha

Ez a fiatalító gyógynövény segít a szervezetnek megbirkózni a fizikai és érzelmi stresszel. Az Ashwagandha csökkenti a stresszhormon kortizol szintjét, amely más hormonokat is egyensúlyba hoz. Az ashwagandha tea rendszeres fogyasztása mellett kiegyensúlyozottnak és nyugodtnak érezhetjük magunkat.

3. Levendula

Listánkból nem hiányozhat az illatos levendula sem. A levendula amellett, hogy nagyon szép és illatos gyógynövény, pánikrohamokra és félelem neurózisra is ajánlott. Ezenkívül csillapítja a fejfájást és a szédülést, valamint csökkenti a vérnyomást. Depressziós állapotban a levendula illóolaj ellazít és segít a gyorsabb elalvásban.

 

4. Kamilla

A kamilla tea nyugtató hatású, enyhíti a stressz, a feszültség és a szorongás tüneteit. A kamilla segít az étvágytalanság és a fejfájás ellen is. A tea megszünteti a fáradtságot és ellazítja a testet. A gyógynövényes szakemberek azt tanácsolják, hogy ne készítsenek nagy mennyiséget, mivel a frissen főzött tea a leghasznosabb.

5. Orbáncfű

Ez a gyógynövény jótékony hatással van az érzelmi egyensúlyra, az orbáncfű tea rendszeres fogyasztása pedig segít megbirkózni a mindennapi stresszel. Nem ajánlott azonban, ha antidepresszánsokat szedünk mellette.

6. Citrombalzsam

Az előzetes kutatások szerint a citromfű csökkentheti a szorongás egyes tüneteit, például az idegességet és az ingerlékenységet. A citromfű általában jól tolerálható, és rövid távú használatra biztonságosnak tekinthető, de hányingert és hasi fájdalmat okozhat.

7. Golgotavirág

Néhány kisebb klinikai vizsgálat azt sugallja, hogy a golgotavirág segíthet a szorongásban. Sok kereskedelmi termékben a golgotavirágot más gyógynövényekkel kombinálják, ami megnehezíti az egyes gyógynövények egyedi tulajdonságainak megkülönböztetését. 

A golgotavirág általában biztonságosnak tekinthető, ha az utasításoknak megfelelően szedik, de egyes tanulmányok szerint álmosságot, szédülést és zavartságot okozhat.

8. Valerian gyökér (valeriana officinalis)

A valerianát általában az álmatlanság és a szorongás tüneteinek kezelésére használják. Néha fejfájást vagy szédülést okozhat, ezért ne feledjük, hogy mértékkel kell fogyasztani. Európában és Ázsiában őshonos növény, fájdalomcsillapító, antibakteriális, görcsoldó és nyugtató hatása miatt beilleszthető étrendünkbe, amely segít enyhíteni a stresszt és a szorongást.

Ajánlott cikk

A megelőzés és a korai diagnózis életmentő

Február 4. a rák elleni küzdelem világnapja, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet a betegségre …

%d bloggers like this:

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás