- Segítünk elkerülni a folyamat buktatóit
Sok cég számára az iparágtól függetlenül elkerülhetetlen, hogy időről időre lecsapjon egy-egy pályázati lehetőségre. Ennek oka, hogy minden vállalkozás termékeket vagy szolgáltatásokat nyújt. Ha ezeket más vállalatok, vagy akár a kormány felé értékesítené, annak egyetlen módja, ha pályázik a kiírt tendereken. De vajon hogyan érdemes a pályázatokat megírni, hogy sikerre vigyük őket? Ebben segítünk néhány jó tanáccsal.
1. Értse meg a kérdést!
A nyertes ajánlat megtételéhez olyan pályázatot kell írni, amely meggyőzi az ügyfelet arról, hogy Ön biztosítja mindazt, amire szüksége lesz. Röviden: a legelső lépésben meg kell értenie ezeket az igényeket, hogy helyes válaszokat tudjon adni a pályázatírás során, amelyek végül a szerződés megkötéséhez vezethetik a céget.
Ezen túlmenően ügyeljen arra is, hogy hozzáadott értéket kínáljon: biztosítsa az ügyfelet arról, hogy nem csak a pénze ellenértékét kapja meg, hanem valami többet is, amit csak Ön tud neki megadni.
Itt fontos megjegyezni, hogy a kormány és a nagyobb vállalatok esetében bonyolultabb pályázati eljárásokkal kell számolnunk. Vegye figyelembe ezeket az árnyalatokat, ha ezekkel a szervezetekkel szeretne szerződést kötni!
2. Válaszoljon minden kérdésre részletesen!
Miután megbizonyosodott arról, hogy megértette a követelményeket, és készen áll a válasz elküldésére, adja meg a lehető legtöbb részletet! Ügyeljen a kérdések felépítésére, és használja ezt útmutatóként a válaszok összeállításához. Ha például a kérdésben felsorolásjelek szerepelnek, célszerű ugyanígy felsorolásjelekkel ellátott válaszokat adni, amelyeket egyértelmű címsor vezet be. Ha a kérdés nyitott, különösen ügyeljen a pontos fogalmazására, és hogy hogyan jellemzi a keresett szolgáltatásokat!
3. Adja el a cégét (nem szó szerint)!
A pályázatírás lényegében olyan, mint egy önéletrajz. Ezért ne féljen eladni cégét! Mutassa be tapasztalatait, és támassza alá a válaszait esettanulmányokkal és hivatkozásokkal. Ha díjat nyert vagy releváns akkreditációt szerzett, ezeket is tüntesse fel az ajánlattételben. Mindezek a részletek segíthetnek abban, hogy ajánlata kitűnjön a többi közül. Ezzel együtt ne zsúfolja túl a pályázatát! Ragaszkodjon a tényekhez, és ne használjon szóvirágokat vagy szakzsargont csak azért, hogy lenyűgözze az olvasót.
Csatoljon a korábbi ügyfelek referenciáiból is. Ez segíthet megbizonyosodni róla, hogy az Ön cége képes a megfelelő minőségű teljesítményre.
4. Ügyeljen a szavak számára!
A pályázati anyagok egy részében meghatározott szó- vagy karakterszámú választ várnak. Ezzel időt takaríthat meg a kiíró fél számára, különösen akkor, ha több pályázati anyagot is át kell olvasniuk. Az előírt szó- vagy karakterszámok arra is szolgálhatnak, hogy kiszűrjék azokat a válaszadókat, akik odafigyelnek a részletekre.
Először írja meg a pályázat tervezetét, anélkül, hogy a szavak számával foglalkozna! Később, a szerkesztési folyamat során érdemes nyesegetni a belőlük, hogy beleférjen a kívánt szószámba. Ha már első lépésben próbál megfelelni a szavak vagy karakterek számának, akkor abba a csapdába eshet, hogy nem tudja kellőképpen megválaszolni a kérdéseket, mert túlságosan lefoglalja a dokumentum formája és stílusa.
You must be logged in to post a comment.